Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:38:32 GMT

تقویت اعتماد عمومی با انعکاس خدمات دولت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۴۲۴۲

تقویت اعتماد عمومی با انعکاس خدمات دولت

از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون شاهد تقویت زیرساخت‌ها، رونق سرمایه‌گذاری، توسعه متوازن و آبادانی مناطق مختلف کشور به ویژه استان مرزی و پهناور خراسان جنوبی بوده‌ایم؛ در شرایطی که کشور با انواع فشارهای بیرونی به ویژه در حوزه اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مواجه بوده است.

بدون تردید اگر این خدمات که متعلق به نظام و کشور است، به خوبی به سمع و نظر مردم برسد زمینه اقناع افکار عمومی فراهم می‌شود و مردم با درک بهتر شرایط تحریم، حس تاب‌آوری بیشتری پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز بسیاری از اقدامات و خدمات انجام شده توسط دولت وجود دارد که باید از طریق تعامل دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها و ارتباط‌گیری صحیح با مردم اطلاع‌رسانی و تبیین شود.

به عنوان مثال در استان خراسان جنوبی بسیاری از مردم از به حرکت درآمدن چرخ واحدهای تولیدی که در دولت‌های قبل تعطیل و راکد بودند، اطلاع کافی ندارند، همچنین در این استان و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد اجرای اقدامات متعدد زیربنایی مثل افتتاح بیمارستان‌ها، راه و مدارس، گازرسانی، بیمه شدن هزاران نفر فاقد بیمه و رفع مشکل آب شرب و بهداشتی بسیاری از روستاها هستیم که اطلاع‌رسانی در این حوزه‌ها باید به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای و اخلاقی برای همه دستگاه‌ها و وسایل ارتباط جمعی تبدیل شود تا با تبلیغ درست خدماتی که در نهایت به پای نظام نوشته می‌شود، زمینه ایجاد شور و نشاط و تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و در نهایت اقناع افکار عمومی تحقق یابد.

بهتر است اقدامات و خدمات دولت در بخش‌های مختلف که نفع آنها به عموم مردم رسیده است، با استفاده از ظرفیت بزرگ تریبون نماز جمعه توسط مسوولان محلی از جمله فرمانداران و مدیران برای مردم بیان شود تا آگاهی مردم نسبت به وضعیت موجود و قضاوتشان نسبت به شرایط قبل بهتر و بیشتر شود.

همچنین برگزاری تورهای بازدید از پروژه‌ها و ظرفیت‌های مهم اقتصادی و عمرانی استان ویژه نخبگان، اقشار مردم، دانشجویان و اصحاب رسانه، برگزاری همایش و گردهمایی و جلسات مشترک با نخبگان از دیگر راهکارهایی است که برای تشریح و تبیین مطلوب عملکرد دولت به مردم می‌توان انجام داد؛ هرچند در شرایط کنونی و به علت شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی وجود دارد اما از ظرفیت فضای مجازی و تولیدات چندرسانه‌ای برای معرفی این ظرفیت‌ها می‌توان استفاده کرد تا هم موجب تقویت آموزش فضای مجازی برای مدیران و مردم شود و هم از آسیب بیماری کم کند.

واقعیت این است که دولت تدبیر و امید با مجموعه وسیع مدیران، کارکنان و کارشناسان در پهنه ایران اسلامی سرمنشا خدمات بزرگی به مردم و نظام بوده و تاکنون بحران‌های بزرگی را از مسیر انقلاب و مردم در عرصه‌های داخلی و خارجی رفع کرده که انعکاس صحیح اقدامات، لازمه تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در مسیر پیش رو است.

مردم مهم‌ترین سرمایه اجتماعی هر کشور و حکومت‌ هستند که این سرمایه اجتماعی در کشور ما با هیچ‌یک از کشورهای دیگر قابل‌ مقایسه نیست.

رضایت‌مندی، جلب اعتماد عمومی و مشارکت مردم لازمه تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است و مجموعه دولت باید به‌گونه‌ای خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی کند که این سه مولفه منجر به تقویت سرمایه اجتماعی کشور شود، چون سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی موجب توانمندی و اقتدار  مضاعف مسوولان کشور به ویژه در عرصه بین‌المللی می‌شود.

خبرنگار ایرنا در خراسان جنوبی 

برچسب‌ها اعتماد اجتماعی توسعه ایران دولت تدبیر و امید افتتاح طرح خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتماد اجتماعی توسعه ایران دولت تدبیر و امید افتتاح طرح خراسان جنوبی اعتماد اجتماعی توسعه ایران دولت تدبیر و امید افتتاح طرح خراسان جنوبی تقویت اعتماد عمومی دولت تدبیر و امید سرمایه اجتماعی اعتماد عمومی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد

علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با روابط عمومی بانک ملی ایران، درخصوص عملکرد بانک ملی ایران گفت: به‌لحاظ اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ابعاد کوچک و بزرگ تسهیلاتی را از بانک‌ها مطالبه می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه بهتر است بانک‌ها با بنگاهداری، رقیب بخش خصوصی نباشند، افزود: در رأس همه رهبر معظم انقلاب فرمودند بانک‌ها از بنگاهداری خارج شوند که بانک ملی ایران در سال 1402 با 36 همت خروج از بنگاهداری پیشگام شد و کارها را واگذار کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. 

 نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که بانک ملی در سال 1403 هم در خروج از بنگاهداری پیشگام باشد و گفت: تمام بانک‌ها باید در این مسیر قدم بگذارند و از مسیر خرید و فروش ملک، ساخت و ساز، تشکیل هلدینگ و ... خارج شوند.

نیکزاد ثمرین در ادامه از اقدام رئیس بانک ملی ایران و هیأت مدیره این بانک برای آغاز پر ثمر خروج از بنگاهداری تقدیر و تشکر کرد. 

وی در خصوص اقدامات بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال 1402 افزود: این بانک بیش از تعهدات خود تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده است که این اقدام بسیار ارزشمند است؛ چرا که پرداخت این تسهیلات موضوعات جزیی مردم در زمینه درمان، مسکن، ازدواج و ... را کاهش می‌دهد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تسهیلات خرد را در جذب سرمایه اجتماعی و دلبستگی مردم به نظام بانکی مؤثر دانست و گفت: مردم از عملکرد بانک ملی ایران در زمینه تسهیلات تکلیفی بسیار رضایت دارند و بسیار پسندیده است که در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور درخصوص تسهیلات خرد در استان‌ها تصمیم‌گیری‌های مفیدی انجام شود. 

نیکزاد ثمرین پرداخت تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رؤسای ادوار و فعلی دولت تأکید داشتند که بانک ملی ایران به سمت خروج از بنگاهداری حرکت کند. همچنین پیشنهاد دارم بانک ملی در مباحث سرمایه‌گذاری طبق برنامه مدنظر پیش برود و از همه مهمتر در پرداخت تسهیلات خرد برای رفع مشکل مردم طبق آیه « انَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم» اقدام کنند تا خدا به رزق و کارشان برکت دهد.

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد