Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد طهرانی» روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش خمین افزود: پروتکلهای بهداشتی اعلام شده برای بازگشایی مدارس باید بومی‌سازی شده و کمیته‌ای با حضور معلمان و افراد با تجربه در فضای مجازی برای اجرای  آنها تشکیل شود.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  از سوی مردم خمین، این شهرستان از وضعیت قرمز به زرد تبدیل شود چرا که برنامه‌ریزی آموزشی در این وضعیت مشکل است و محدودیتهایی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار خمین با اشاره به آموز در فضای مجازی به دلیل شیوع بیماری کرونا ادامه داد: آموزش دانش‌آموزان پایه اول مقطع ابتدایی در اسفند سال گذشته به شکل ناقص رها شد.
وی در خصوص هدفگذاری توزیع پنج هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در خمین  گفت: بخشی  از این کمکها باید برای تهیه تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان ساکن در مناطق روستایی که بضاعت خرید تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی را ندارند، اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: نبود مدیریت در اولویت بندی تجهیز و تعمیر مدارس این شهرستان سبب شده برخی مراکز آموزشی در مناطق روستایی این شهرستان، سرویس بهداشتی مناسب نداشته باشندکه تعامل مدیران مدارس مناطق روستایی با دهیاری‌ها، مردم و خیرین در رفع  این مشکل تاثیرگذار است.  
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در این شورا با اشاره به ابلاغ شیوه نامه بازگشایی مدارس در زمان شیوع بیماری کرونا در وضعیتهای سفید، زرد و قرمز گفت: ۱۵ درصد از دانش آموزان این شهرستان از آموزش در فضای مجازی محروم هستند.  
«عبدالرضا پیرحسین‌لو» ادامه داد: بیشترین تعداد این دانش آموزان در مناطق روستایی ساکن هستند و امکان تهیه تلفن همراه هوشمند و اینترنت را ندارند.
وی افزود: با همکاری اداره مخابرات خمین مدارس روستایی این شهرستان از مودم  اینترنت رایگان بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: ۷۰۰ دانش آموز از حمایتهای این نهاد حمایتی در خمین بهره مند هستند که ۳۰ درصد آنان گوشی هوشمند ندارند ولی ماهیانه مبلغی برای تهیه بسته های اینترنت به آنها پرداخت می شود.
«جواد داودی» ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و آموزش در فضای مجازی، برای دانش آموزان نیازمند می‌توان به جای پوشاک، تجهیزات استفاده از آموزش مجازی را فراهم کرد.
۱۹ هزار و ۱۱۶ نفر از جمعیت خمین دانش آموز هستند.
شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و به‌تدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.
کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر تا ۲۶ مرداد جاری در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسیده است.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا خمین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا خمین مدارس ویروس کرونا خمین مناطق روستایی فضای مجازی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد