Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در آئین اهدای جوایز این رویداد که صبح روز ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، سه اثر برگزیده از میان ۱۴ اثر راه‌یافته به مرحله نهایی، ۹۹۸ اثر حائز شرایط بررسی و در مجموع ۱۳۷۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جایزه انتخاب شدند.

بر این اساس حسین فتاحی، عباس جهانگیریان، آتوسا صالحی، محمود پوروهاب و اسماعیل آذری‌نژاد، ۵ داور نهایی این رویداد در پایان، کتاب «راز جنگل هزار دستان»؛ نوشته لوسی استرینج؛ با ترجمه ندا منعم از انتشارات هوپا را به اتفاق آرا (۴ رأی) حائز شرایط دریافت جایزه‌ی کتاب ماه فروردین اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «نخودی نرو تو دیگ آش» نیز سروده افسانه شعبان‌نژاد؛ با تصویرگری زهره پریرخ؛ از انتشارات لوپه‌تو، به اتفاق آرای داوران (۵ رأی) موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب ماه اردیبهشت شد.

همچنین کتاب «یک آدم نقاشی کن» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری میترا عبداللهی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به اتفاق آرای داوران (۵ رأی) جایزه جایزه‌ی کتاب ماه خرداد ۱۳۹۹ را دریافت کرد.

همچنین در این آئین از ناشران دو کتاب فروردین و اردیبهشت به‌واسطه نشر این آثار قدردانی شد و مجری برنامه توضیح داد بر اساس آئین‌نامه جشنواره در صورت برگزیده‌شدن کتاب‌های کانون (برگزارکننده این رویداد) تنها جایزه به صاحب اثر تعلق می‌گیرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد - مستقر در معاونت فرهنگی کانون - تا پایان فصل بهار ۱۳۷۰ عنوان کتاب (فروردین ۵۵۰ عنوان، اردیبهشت ۴۱۸ عنوان، خرداد ۴۰۲ عنوان)، از ۷۹ ناشر حوزه‌ی کودک و نوجوان به این دبیرخانه رسید که

از میان آن‌ها ۹۹۸ عنوان شامل کتاب‌های داستان، شعر و نمایش‌نامه در مرحله نخست در اختیار ۲۷ کارشناس انتخاب شده از بین ۱۲۷ کارشناس اولیه گروه‌های بررسی، آثار قرار گرفت.

در نهایت نیز در مرحله پایانی ۱۲ کارشناس کار بررسی و انتخاب کتاب را بر عهده داشتند و ۱۴ اثر را در سه مقطع خردسال، کودک و نوجوان شامل ۶ اثر داستان تألیفی، ۲ اثر داستان ترجمه، ۳ اثر نمایش‌نامه و ۳ اثر شعر به عنوان نامزدهای دریافت جایزه کتاب ماه فصل بهار انتخاب کردند و در اختیار ۵ داور نهایی قرار دادند.

دبیرخانه جایزه کتاب همچنین اعلام کرده است از میان آثار بررسی شده ۱۵۰ عنوان کتاب (شعر، داستان، نمایش‌نامه) نیز به همراه ۲۸ عنوان کتاب علمی، دینی، تاریخی، موسیقی و مهارت‌های زندگی، با عنوان فهرست سیمین فصل بهار، منتشر خواهد شد.

در بیانیه پایانی گروه داوری که عباس جهانگیریان آن را خواند، از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در این اوضاع وانفسای کم‌توجهی به ادبیات کودکان، بار زمین مانده‌ی نهادهای مسئول را به دوش کشیده و با برپایی این جشنواره، قدمی در راه اعتلای ادبیات کودک برداشته است قدردانی شد.

اعضای این گروه داوری، وارد کردن نمایش‌نامه و داستانک به چرخه‌ی داوری جایزه را گامی تازه و ابتکاری در این مسیر عنوان و اظهار امیدواری کرده‌اند که ساز و کار تولید چنین آثاری از سوی نویسندگان و ناشران جدی‌تر گرفته شود.

هیأت داوران در پایان با قدردانی از تلاش‌های همه‌ی نویسندگان، مترجمان، شاعران و نمایش‌نامه‌نویسان، اظهار امیدواری کردند که در جشنواره‌ی فصل‌های بعدی، شاهد آثاری با کیفیت بالاتر باشیم.

جایزه‌ی کتاب ماه و سال کودک و نوجوان هر فصل ادامه می‌یابد و منتخبی از آثار بررسی شده کارشناسان این رویداد، در فهرست‌های خرید کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح تمیم (تأمین محتوای یک پارچه مراکز کانون) قرار می‌گیرد.

کد خبر 5000927 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس جهانگیریان حسین فتاحی فریبا کلهر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترجمه تازه های نشر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح تابستانه کتاب ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان کتاب ادبیات داستانی ویروس کرونا گردشگری نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابفروشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه ی کتاب ماه نمایش نامه فصل بهار ی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • سهراب سپهری و سیمین دانشور مهمانان امسال نشر فیل در نمایشگاه کتاب
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت