Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه برگزاری مراسمات عزاداری در بقاع متبرکه و امامزاده های سطح استان تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است، گفت: اگر وضعیت شیوع کرونا سفید باشد، برنامه های ویژه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان ایلام در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: اجرای برنامه های ویژه محرم و برگزاری مراسمات عزاداری در بقاع متبرکه و امامزاده های سطح استان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« حسن شهیدی» با بیان اینکه برگزاری برنامه ها و مراسمات محرم در بقاع متبرکه بستگی به اعلام وضعیت قرمز و یا سفید از سوی ستاد مبارزه با کرونا در مناطق مختلف دارد، ابراز کرد: اگر وضعیت شیوع کرونا در مناطق مختلف استان قرمز اعلام شود، هیچ گونه برنامه ای در بقاع متبرکه به صورت تجمعات برگزار نمی شود و مراسمات با محوریت فضای مجازی  و شبکه های اجتماعی برگزار می شود.

 

وی ابراز کرد: در حال حاضر در بستر اینترنت کانال و گروه های مجازی در شبکه های اجتماعی برای بقاع متبرکه استان تشکیل شده و از این طریق در فضای مجازی ویژه برنامه های ماه محرم به صورت عزاداری های مجازی، روضه خوانی مجازی و سخنرانی های مجازی روحانیت معزز و مبلغان مذهبی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان ایلام  یادآور شد: اگر وضعیت شیوع کرونا در استان سفید باشد، برنامه ها و مراسمات ویژه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی با حداقل جمعیت  در تعدادی از بقاع متبرکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، برگزار می گردد و در این صورت پیش بینی می شود در ۱۴ بقعه متبرکه استان این برنامه ها با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار گردد.

 

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: ما وظیفه داریم که مقدمات برگزاری برنامه های ویژه ایام محرم را بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا فراهم کنیم و در صورت شرایط مناسب، برنامه های ماه محرم در صحن های روباز حرم های مطهر و بقاع متبرکه استان برگزار می شود  و  برگزاری هر نوع برنامه های همراه با تجمع در صحن داخلی بقاع متبرکه ممنوع است.

 

وی  گفت: در برگزاری برنامه ها و مراسمات ویژه محرم در سطح بقاع متبرکه محدودیت هایی ایجاد خواهد شد و بر این اساس با هیئت امنای بقاع متبرکه  جلسات متعددی برگزار شد  که برگزاری برنامه ها در فضای باز بقاع متبرکه با نهایت دقت و رعایت پروتکل های بهداشتی  و حداقل جمعیت برگزار شود و همچنین  دستورالعمل های  لازم از سوی ستاد مبارزه با کرونا بومی سازی شده  و هیئت امنای بقاع متبرکه استان ابلاغ شده است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان ایلام بیان کرد: فضای سازی و سیاه پوش کردن بقاع متبرکه، اعزام ۱۰ مبلغ مذهبی اعزامی از قم به مناطق مختلف استان به شرط سفید بودن وضعیت، بهره گیری از روحانیت و مبلغین مذهبی مستقر در مناطق مختلف استان در بحث سخنرانی و روضه خوانی مجازی در شبکه های اجتماعی، حضور  هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری در فضای روباز بقاع متبرکه، تعویض پرچم امامزاده ها به رنگ مشکی، برگزاری مراسم « احلی من العسل» ویژه شهادت حضرت قاسم(ع) با حضور نوجوانان و اجرای  طرح «شمیم حسینی» به منظور توزیع بسته های  معیشتی و حمایت از اقشار آسیب پذیر  با کمک خیرین از برنامه های ایام محرم در سطح بقاع متبرکه استان است.

 

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: اجرای مسابقات سراسری معارفی در فضای مجازی، راه اندازی کانال های «شمیم افق» در فضای مجازی در سطح بقاع متبرکه،  برگزاری تعزیه در فضای باز بقاع متبرکه در صورت سفید شدن شرایط، سیاه پوش کردن بقاع متبرکه، راه اندازی کاروان عزا  بدون جمعیت و با استفاده از بلندگو و خودرو همراه با نوحه خوانی، تاسیس هیئت های مجازی در بقاع متبرکه، راه اندازی پویش سیاه پوش کردن کوچه ها و منازل، راه اندازی پویش لبیک یاحسین(ع) و راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه از دیگر برنامه های این ایام است.

 

وی تصریح کرد: همچنین با صدا و سیمای مرکز ایلام هماهنگی لازم هم انجام شده که اجرای مداحی و سخنرانی  بدون حضور مستمع و جمعیت در  کنار ضریح مطهر بقاع متبرکه استان ضبط و از طریق شبکه استانی برای بهره گیری عموم مردم در ایام محرم پخش شود.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان ایلام خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند در برگزاری مراسمات تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا چه ستاد استانی و شهرستانی هستیم چرا که حفظ سلامت جامعه جزو واجبات است و در اولویت قرار دارد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا محرم ایلام رعایت پروتکل های بهداشتی بقاع متبرکه استان برگزاری برنامه ها مبارزه با کرونا بقاع متبرکه بقاع متبرکه برگزار می شود حجت الاسلام مناطق مختلف راه اندازی فضای مجازی ویژه محرم ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان که با محوریت دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار کرد: در دور دوم انتخابات، ۱۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه مشغول کار و تلاش برای برگزاری بهتر این رویداد مهم هستند.

وی گفت: همچنین در این دوره بخشی از نمایندگان فرمانداران از حوزه‌های انتخابیه سراسر استان برای کمک به برگزاری هر چه بهتر انتخابات، فراخوان شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: همانند دور اول انتخابات، در دور دوم هم ۶۴۵ شعبه خواهیم داشت که فرایند اخذ رأی را حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام خواهند داد.

وی به الکترونیکی شدن فرایند برگزاری انتخابات در دور دوم اشاره کرد و گفت: به کارگیری صندوق‌های الکترونیکی برای اخذ رأی، یک راهکار بسیار خوب، راحت و روان است که می‌تواند سلامت انتخابات را تضمین کند.

شعبانی یادآور شد: برنامه‌های آموزشی لازم پیرامون شیوه اخذ رأی به شکل الکترونیکی برای مجریان انتخابات در حال برگزاری است. همچنین بسترهای لازم برای آموزش این فرایند به مردم در مکان‌های مختلف جمعیتی مانند دانشگاه‌ها، مساجد و همچنین از طریق رسانه‌ها در حال انجام است.

وی در ادامه عنوان کرد: بی گمان مردم آگاه و انقلابی شهرستان کرمانشاه همچون دور اول انتخابات، حضور باشکوه و گسترده‌ای را پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و دو منتخب باقی مانده این حوزه انتخابیه را با آرای خود تعیین خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌های مختلف در ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری یک انتخابات بسیار باشکوه در حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه باشیم.

کد خبر 6098814

دیگر خبرها

  • تخصیص میزان واقعی ارز دارو تابع چه شرایطی است؟
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است