Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در مراسم امضای قراردادهای مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، افزود: در صنعت جهانی نفت بر سر این اجماع است که رکن اصلی در فعالیت های بالادستی نفت، افزایش ضریب بازیافت است.

وی با بیان اینکه بخش های عملیاتی به توسعه فناوری کمک می کنند، ادامه داد: یک درصد افزایش ضریب بازیافت به معنای افزایش هفت میلیارد بشکه نفت به تولید ایران است که درآمد ۳۰۰ میلیارد دلاری را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگنه با اشاره به اینکه رقابت در بازار تحول ایجاد کرده است، گفت: بازار رقابت به کسی رحم نمی کند. برای بقا به رقابت نیاز است و برای رقابت نیاز به افزایش تکنولوژی است تا قیمت پایین آمده و کیفیت افزایش پیدا کند.

وزیر نفت با بیان اینکه برای اینکار در اولین گام با دانشگاه ها تعامل کردیم، افزود: در هفته های آینده شاهد امضای قراردادهای جدید با دانشگاه ها برای افزایش تولید خواهیم بود.

وی تاکید کرد: شرکت های اکتشاف و تولید یک رکن اصلی برای افزایش توانمندی در بخش افزایش ضریب بازیافت هستند.

زنگنه با بیان اینکه برای اجرای پروژه های بالا دستی نفت چند طرح و تجربه داریم، گفت: قراردادهای بیع متقابل، سنتی است که همچنان اجازه داریم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: روش بعدی قراردادهای جدید نفتی است که در شکل مانند بیع متقابل است و عملکرد پیمانکار به میدان واگذار می شود و در بازپرداخت پیمانکار، موثر است.

وزیر نفت تاکید کرد: در چند ماه آینده قراردادهای جدید با شرکت های ایرانی اکتشاف و تولید به امضا می رسد که در صنعت نفت تحول به شمار می رود.

به گفته زنگنه، روش دیگر برای توسعه میادین نفتی، قراردادهایی است که امروز ۱۳ مورد آن امضا می شود و مسوولیت مخزن بر عهده ماست و قرارداد یکپارچه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اینکار از سال ۹۵ آغاز شد و در سال ۹۷ مصوبه شورای اقتصاد را گرفت، افزود: از تمام روش ها برای افزایش ظرفیت تولید استفاده می کنیم.

زنگنه مزیت ها در این روش را زمان‌بندی قابل پیگیری و کنترل هزینه ها دانست و ادامه داد: مزیت دیگر امکان بهره گیری از بازار سرمایه برای تامین مالی است.

وزیر نفت تاکید کرد: اگر این طرح ها را نداشتیم کار نفت متوقف می شد اما با اینکار فعالیت ها ادامه پیدا می کند و اشتغالزایی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها یک پیام است مبنی بر اینکه در شرایط تحریم کار می کنیم، گفت: تحریم و بانیانش رفتنی هستند و ایران ماندنی است.

زنگنه ادامه داد: باید برای ظرفیت سازی کار کنیم زیرا قدرت یک کشور در مخازن نیست بلکه ظرفیت تولید است.

وی با اشاره به اینکه اگر در شرایط تحریم نتوانیم ظرفیت سازی کنیم با رفع تحریم نمی توانیم سهم خود را از بازار پس بگیریم، افزود: باید در کمتر از سه ماه به ظرفیت پیش از تحریم باز گردیم و با قدرت وارد بازار شویم.

زنگنه تاکید کرد: ایران باید یک تا دومیلیون بشکه ظرفیت مازاد داشته باشد تا در شرایط خاص وارد بازار شود.

به گفته وزیر نفت در شرایط تحریم حتی یک دکل و یک نفر بیکار نشده است و در تلاشیم تا پیمانکاران ضعیف محلی، تقویت شوند.

وی ادامه داد: «منتظر خارجی ها نمی شویم تا اگر آنها نیامدند رو به قبله شویم. بیگانه، بیگانه است و هر کسی دنبال منافع خود است. خارجی نامحرم است. ما کار خود را بدون خارجی‌ها ادامه می دهیم، البته در صورت حضور آنها کار تسریع می شود.»

وزیر نفت با اشاره به اینکه از هر روشی برای توسعه کشور استفاده می کنیم، افزود: در تمامی میادین مشترک بزرگ نفتی و گازی در ظرفیت تولید از همسایگان جلوتر هستیم.

وی تاکید کرد: در دسته اول قراردادهای نگهداشت تولید در فضای کسب و کار با مشکلاتی رو برو شدیم که این مشکلات را در قراردادهای جدید اصلاح کردیم.

انتهای پیام/

191 / 352

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قراردادهای جدید وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی

مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خرید‌ها و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

* چالش تامین مالی پروژه‌ها 
* ⁠
وی یکی از مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه‌ها شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

همچنین ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید