Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:07:05 GMT

۵۳ برنامه تعزیه‌خوانی در تهران اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۶۲۶۷

۵۳ برنامه تعزیه‌خوانی در تهران اجرا می‌شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «سیداحمد موسوی» اظهار داشت: ویژه‌برنامه «تعزیت خورشید» به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص محرم امسال در قالب مجموعه برنامه‌های «جلوه سوگ» برگزار می‌شود.

وی گفت: مناطق اجرای این برنامه در شمال و جنوب، شرق و غرب و مرکز پایتخت توزیع شده و شامل مناطق یک، چهار، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«موسوی» افزود: فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به عنوان دبیرخانه، مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق را بر عهده دارد.

مسئول دبیرخانه ویژه‌برنامه «تعزیت خورشید» بیان کرد: فضاهای باز فرهنگسراهای خاتم(ص)، اشراق، رازی، خاوران، بهمن و میدان امام حسین(ع)، امامزاده علی‌اکبر چیذر(ع)، امامزاده اهل‌ بن علی(ع) و مقبره الشهدای فرهنگسرای ولاء مکان‌های تعیین شده برای اجرای تعزیه هستند.

وی اظهارداشت: گروه‌های شاخص تعزیه با اجرای مجالس متعدد همچون مجلس حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت عباس(ع)، عاشورا و کوفه و شام در ایام محرم میزبان شهروندان سوگوار خواهند بود.

«موسوی» با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به بیماری کرونا گفت: اجرای تعزیه با حفظ فاصله اجتماعی است تا شهروندان عزادار با رعایت موازین ایمنی و بهداشتی، از ایام سوگواری سید و سالار شهیدان کسب فیض کنند.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ تهران از شهروندان دعوت کرد از ۳۱ مرداد مصادف با اول ماه محرم تا ۲۷ شهریور مصادف با ۲۷ محرم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در مجالس تعزیه حضور یافته و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌های ۶۶۰۲۰۷۰۶۴ و ۶۶۰۲۰۷۰۶۵ تماس بگیرند.

برچسب‌ها فرهنگسرای خاتم ماه محرم تعزیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای خاتم ماه محرم تعزیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای خاتم ماه محرم تعزیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید

جشنواره فرهنگی هنری اشکواره حسینی با شروع به کار دبیرخانه آن به میزبانی آمل به دور هفتم رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حسین جوادی عصر امروز در جلسه مدیران اجرایی و دبیران اشکواره فرهنگی هنری حسینی از شروع به کار هفتمین دوره این جشنواره در سطح ملی عنوان کرد و گفت: در این دوره نیز با برگزاری شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر و داستان کوتاه  و بخش کودک و نوجوان به اجرا درمی‌آید. 

وی با اشاره به اینکه در بخش نوجوان چهار بخش سرود گروهی، قصه گویی و نقالی، شعرخوانی و خاطره‌گوی و روایت‌گری فراخوان می‌شود، تصریح کرد: در این دوره اشکواره حسینی از اوایل شهریورماه شروع و اختتامیه آن پانزدهم شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. 

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی با بیان اینکه امسال برای اولین بار با محوریت شهدای راه قدس آثار پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: با تأکیدات رهبری در خصوص حماسه بزرگ قدس، تصمیم گرفتیم محوریت این اشکواره را در کنار قیام امام حسین(ع)، شهدای راه قدس نیز باشد تا از زبان هنر به این جریان پرداخته شود.

جوادی از استقبال بالای هنرمندان به این اشکواره در سال‌های اخیر ابراز امیداوری کرد و گفت: خوشبختانه در این شش دوره اتفاقات خوبی افتاد و شاهد پربار شدن این اشکواره بودیم و این باعث می شود تلاش‌مان را بیش از پیش برای بهتر شدن انجام دهیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور