Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد اولین داروخانه تخصصی بیماران هموفیلی استان یزد به منظور تسهیل دسترسی و یکپارچگی توزیع داروهای مورد نیاز و ارائه خدمات بهتر به این بیماران راه‌اندازی شد.

دکتر «محمدحسین زارع» مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در حاشیه مراسم افتتاح این داروخانه تخصصی که امروز ۲۷ مردادماه در کلینیک بقائی‌پور انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: داروخانه‌ای که امروز در مرکز درمانی بقایی‌پور شهر یزد و به عنوان شعبه‎ای از داروخانه شبانه‌روزی چمران این شهر افتتاح شد، خدمات ویژه به بیماران هموفیلی ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از راه‌اندازی این داروخانه تخصصی، یکی از مشکلات این بیماران برای تهیه دارو فاصله داروخانه‌های توزیع‌کننده داروهای هموفیلی از مرکز درمانی این بیماران بود که با توجه به وضعیت جسمی این افراد با مشکلات زیادی برای آنها همراه بود که به همین منظور راه‌اندازی این داروخانه در این مرکز درمانی در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول به لزوم همراهی سازمان‌های بیمه‌ای برای افزایش گروه‌های دیگری از بیماران خاص به مخاطبان این داروخانه یاد کرد و گفت: در این صورت بیماران دیگری مانند مبتلایان به تالاسمی و ام.اس و بیماران دیالیزی نیز می‌توانند داروهای خود را از این داروخانه و در داخل این مرکز درمانی تهیه کنند.

زارع در مورد سردخانه تهیه شده برای این داروخانه نیز تصریح کرد: سردخانه مجلل، بسیار بزرگ و مناسبی با ظرفیت پوشش دارویی ۵۰۰ بیمار هموفیلی تامین و این داروخانه به این سردخانه تجهیز شده است.

دکتر «سیدمحسن نبی» مسئول داروخانه تخصصی چمران نیز داروخانه هموفیلی را بخشی از داروخانه تخصصی چمران خواند و گفت: بیماران هموفیلی به علت مشکلات جسمی در حوزه رفت‌ و آمد با دشواری روبرو بودند و همین مسئله نیازمند تدبیری به منظور ایجاد رفاه برای این بیماران بود.

وی افزود: این داروخانه به همت معاونت اجتماعی استانداری و معاونت درمان و همچنین معاونت غذا و دارو و البته به منظور توزیع یک پارچه داروی هموفیلی به کلینیک بقایی‌پور منتقل و دارو بدون فاصله و در زمان کوتاهی در دسترس بیمار قرار می‌گیرد.

این مسئول در مورد سردخانه این داروخانه، تصریح کرد: این داروخانه به سردخانه‌ای با ظرفیت اسمی ۲۸ مترمکعب، دو کمپرسور و برخوردار از استانداردهای مربوطه است.همچنین  سردخانه مذکور دارای سیستم هشدار دمایی است به طوری که دماهای بیش از هشت و کمتر از دو درجه را به صورت پیامک هشدار می‌دهد.

نبی از قابلیت‌های نسخه پیچی و  قیمت‌زنی و توزیع دارو در این داروخانه نیز یاد کرد و گفت: این داروخانه با ظرفیت ذخیره دو ماه داروهای هموفیلی راه‌اندازی و از امروز آماده ارائه خدمات به بیماران است.

گفتنی است، این داروخانه با حضور جمعی از مسئولان علوم پزشکی و «حمید عزیزیان» مدیر کل دفتر هماهنگی امور اجتماعی استانداری افتتاح و راه اندازی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سلامت داروخانه هموفيلي بیماران هموفیلی داروخانه تخصصی مرکز درمانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی پارسانیا مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان از راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان خبر داد و گفت: این سایت با هدف انعکاس اخبار و فعالیت‌های شبکه‌های تخصصی سمن ها، ارائه آموزش‌های تخصصی، ایده پردازی، عضویت جوانان و سمن‌های جوانان در شبکه‌ها راه اندازی شده است.

پارسانیا افزود: سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌ها به نشانی اینترنتی snyngo.ir با حضور دبیران ۱۴ شبکه تخصصی سمن‌ها با معاون امور جوانان رونمایی شد.

وی همچنین گفت: این سایت شامل فعالیت‌های ۱۴ شبکه تخصصی تشکل‌ها و سمن‌های جوانان است و هر شبکه در بخش مربوط به خود کلیه برنامه‌ها و اخبار خود را منتشر می‌کند.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در خصوص بخش‌های دیگر سایت گفت: اخبار مربوط به سمن‌های جوانان را نیز شامل می‌شود و همچنین علاقمندان به عضویت در شبکه‌های سمن‌ها می‌توانند از این سایت اقدام به عضویت کنند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه