Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  ایرنا ، سرهنگ محمدعلی فرهودی روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود : در حال حاضر همه افراد از بستری به ظاهر مجازی استفاده می کنند، در حالی که این فضا کاملا واقعی است و هر نوع رفتار و عملکرد آنان همانند دنیای واقعی تاوان و هزینه دارد.

وی ، اظهار داشت: فضای مجازی فضایی بسیار گسترده است به طوری که نمی توان برای آن محدودیت مکانی و زمانی مشخص کرد به همین ترتیب پلیس فتا مسئولیت برقراری امنیت فضای مجازی را در کشور بر عهده دارد و با تمام توان در راستای رسیدن به این هدف فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهودی افزود: در حال حاضر همه افراد از بستری به ظاهر مجازی استفاده می کنند  در حالی که این فضا کاملا واقعی است و هر نوع رفتار و عملکرد آنان همانند دنیای واقعی تاوان و هزینه دارد.

به گفته وی امروزه مجرمین سایبری با کلاهبرداری اینترنتی به شیوه درج آگهی در سایت هایی همچون دیوار و یا شیپور، معامله خود را انجام می دهند به همین دلیل ممکن است کالای مورد نظر شهروندان در خرید اینترنتی ارسال نشود و در ادامه این مسیر دچار مشکلاتی شوند که جبران ناپذیر باشد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر،ترغیب کاربران به ورود در سایت های جعلی همچون رمالی ، طالع بینی و ازدواج که بیشتر قربانیان آن بانوان هستند که مدیران این نوع سایت ها مبالغی را اعلام کنند تا بتوانند از این طریق، اطلاعات بانکی کاربران را دریافت و سپس به روش فیشینگ اقدامات مجرمانه خود را انجام دهند..

رئیس پلیس فتا استان قزوین ضمن هشدار به شهروندان در خصوص ورود به این گونه سایت ها خاطر نشان کرد: پلیس فتا استان  با تکیه بر دانش و تلاش مجدانه کارشناسان و کارآگاهان این پلیس، ۱۳۶ درصد جرایم سایبری استان در ۴ ماهه سال جاری را کشف و تعداد ۱۰۱ نفر در این حوزه شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده است.

وی افزود:با عنایت به گستره فضای سایبر و همچنین میزان رشد استفاده از این فضا بین افراد و فعالیت روزمره کاربران در شبکه‌های اجتماعی با کاهش ۲۹ درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته روبرو بوده ایم.

سرهنگ فرهودی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی ، کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب به ترتیب بیشترین تعداد پرونده های واصله را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا استان قزوین در پایان با اشاره به استفاده روز افزون کاربران از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه گفت: متاسفانه امروز شاهد افزایش تهدیدات و آسیب‌ها در این حوزه هستیم، که کاربران این فضا به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار بوده و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

برچسب‌ها استان قزوین فضای مجازی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین فضای مجازی پلیس فتا استان قزوین فضای مجازی پلیس فتا فضای مجازی پلیس فتا سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید

ایسنا/سمنان ​​​​​​​رئیس پلیس فتای استان سمنان در خصوص نصب همراه بانک‌های جعلی به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران، نرم افزارهای همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است. 

وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی  بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده  و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند. 

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،  cvv۲ و تاریخ انقضای کارت  را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند. 

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن های بانکی حتما از سکوهای عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای شما ارسال می شود، اکیدا خودداری کنید. 

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات