Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@23:41:18 GMT

نقش روابط خانوادگی در بهبود روابط اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۶۴۹۶

ساعت24-معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه تحکیم روابط خانوادگی نقش موثر و مثبتی در بهبود روابط اجتماعی و کاهش مشکلات جامعه دارد گفت: بر همین مبنا در کلیه اسناد استانی موضوع "تحکیم و تقویت بنیان خانواده " با تمرکز بر سه هدف تحکیم بنیان خانواده، کمک به شکل گیری بنیان خانواده و نیز تقویت بنیان خانواده مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به مناسبت روز ملی خانواده، زهرا جواهریان به بیان اهمیت اسناد استانی ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در بهبود شرایط خانواده ها و اثرات آن در بهتر شدن روابط اجتماعی پرداخت. 

وی با بیان اینکه تحکیم روابط خانوادگی نقش موثری در بهبود روابط اجتماعی و کاهش مشکلات جامعه دارد، گفت: بر همین اساس این موضوع در تمام اسناد استانی با رویکرد بومی  مورد توجه قرار گرفته است.

 جواهریان با اشاره به اهمیت تنظیم برنامه ارتقاء وضعیت زنان و خانواده بر مبنای شناخت وضعیت هر استان گفت: پس از تصویب ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه و طرح موضوع رصد و پایش شاخص های عدالت جنسیتی توسط معاونت در دستگاه های اجرایی، این مهم در دستورکار معاونت قرار گرفت و بر همین اساس همکاری مشترکی در چارچوب موافقتنامه بین استانداری های سراسر کشور و معاونت زنان و خانواده اجرایی شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در تدوین اسناد استانی برنامه های نتیجه محور مد نظر قرار گرفته و  یکی از موضوعاتی که در تمام استان ها به عنوان اولویت رسیدگی شناسایی شده، روند رو به تزاید طلاق و کاهش ازدواج بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان تصریح کرد: تحکیم روابط خانوادگی نقش موثر و مثبتی در بهبود روابط اجتماعی و کاهش مشکلات جامعه دارد و بر همین مبنا در کلیه اسناد استانی موضوع "تحکیم و تقویت بنیان خانواده " با تمرکز بر سه هدف تحکیم بنیان خانواده با محوریت  پیشگیری از آسیب های تهدید کننده آن، کمک به شکل گیری بنیان خانواده با محوریت ترغیب، تسهیل، تسریع در فرایند ازدواج جوانان و نیز تقویت بنیان خانواده با محوریت ارتقاء سطح معیشت و اقتصاد خانواده های زن سرپرست مورد توجه قرار گرفته است.

جواهریان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در اسناد استانی که اجرایی شدن آنها مستلزم بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی در کنار دولت است، گفت: برگزاری جلسات آموزشی مهارت های پیش از ازدواج و مهارت های زندگی برای دانش آموزان و دانشجویان و  نیز دوره های آموزشی آیین همسرداری به منظور ارتقاء مهارت های ارتباطی، جنسی و عاطفی برای زوجین، آموزش مدرسان و مشاوران حرفه ای و متخصص در حوزه خانواده، برگزاری کارگاههای آموزشی ارتقاء سطح تاب آوری فردی و اجتماعی در محلات و  برگزاری کارگاه های آموزشی خانواده درمانی ویژه خانواده های زندانیان و معتادین از جمله اقدامات آموزشی در برنامه های پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ وی همچنین از  توسعه مهارت های اشتغال زا برای زنان سرپرست خانوار، گسترش مراکز مشاوره خانواده و ترویج استفاده از مشاوره های روانشناسی در بین خانواده های شهری و روستایی، کمک به ایجاد شبکه سازی بین سمن های استانی جهت تقویت و تحکیم خانواده، ایجاد خطوط آنلاین مشاوره خانواده، برگزاری نشست های گفتگوی خانواده و بین نسلی در سطح استان ها، توسعه کمی و کیفی مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان ها، راه اندازی خط ویژه مشاوره حقوقی به خانواده ها، توسعه ظرفیت های فضای مجازی و راه اندازی اپلیکیشن های مشاوره های کارشناسی مجازی به خانواده ها، آموزش و ترویج بوم گردی در مناطق روستایی به زنان سرپرست خانوار و خانواده ها  به عنوان دیگر برنامه های پیش بینی شده در این حوزه نام برد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بهبود روابط اجتماعی تقویت بنیان خانواده روابط خانوادگی زنان و خانواده اسناد استانی خانواده ها بر همین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلا به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰ هزار زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آن ها تشخیص اولیه سرطان سینه شان بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آن ها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلا به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد دیگر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلا به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در نخستین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری