Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@00:51:19 GMT

بهشت برای همگناه/ بعد از مدت‌ها یک "سریال خوب"

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۶۷۵۵

بهشت برای همگناه/ بعد از مدت‌ها یک 'سریال خوب'

محمد جلالی ؛ عصر ایران - سریال هم‌گناه با جذب مخاطبان بسیاری به کار خود پایان داد؛ سریالی که در شبکه نمایش خانگی پخش شد و پس از ۲۴ قسمت و در 2 فصل عملکرد مطلوبی را از خود به جای گذاشت.

شبکه نمایش خانگی که در ابتدا با سریال‌های طنز به ویژه «قهوه تلخ» توانست جایگاهی جدید اما پرمخاطب را ایجاد کند ناتمام ماندنش در همان ابتدا تجربه‌ای تلخ را به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه کیفیت پایین سریال‌های نمایش خانگی اقبال را به سمت سریال سازی خصوصی و خارج از صدا و سیما کاهش داد اما با تولد «شهرزاد» و هجوم مخاطبان ورق برگشت و کار به جایی رسید تا شهرزاد در آن سالها به تنهایی در برابر سریال‌های تلویزیونی قد علم کند.

اما در این روزهایی که هر روزش با یک سریال نمایش خانگی ورق می‌خورد تلاش برای ساختن مجموعه‌‌ای پرمخاطب بسیار حائز اهمیت است.

البته آزادی کاراکترها در سریال‌های نمایش خانگی و همچنین بهره‌گیری از بازیگران مطرح سینما و سوپراستارها خود به خود مخاطب را جذب می‌کند اما اگر سریال فاقد محتوا باشد کم‌کم و پس از چند قسمت به انزوا کشیده می‌شود.

«هم گناه» با جمع کردن کلکسیونی از بازیگران مطرح در کنار یک فیلمنامه چند وجهی و بافتن داستان زندگی کاراکترها به یکدیگر توانست اثری زیبا خلق کند تا پایان آن حسرتی باشد برای مخاطبانی که دوست داشتند این سریال کماکان ادامه یابد.

در این سریال بار دیگر بحث ترنس‌ها برجسته شد و بازی بدون عیب و نقص «سوگل خلیق» در نقش سیما درحالی پررنگ شد که بازیگران مطرحی همچون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، مسعود رایگان، مهدی‌پاکدل، پدرام‌شریفی، حبیب رضایی، هنگامه قاضیانی، رؤیا تیموریان، احسان کرمی و چندین و چند چهره برتر سینما و تلویزیون کاملاً جلوه‌گری می‌کردند.

از طرفی محسن کیایی و علی کوچکی که بر اساس طرحی از چیترا نادری سناریوی هم‌گناه را تنظیم کرده بودند به خوبی توانستند نقشه راه و داستان‌های زندگی هر کدام از افراد را در کنار یکدیگر قرار دهند تا بیننده داستان را گم نکند.

استفاده از عنصر موقعیت و داشتن یک سورپرایز در هر بخش نیز به هم‌گناه باید اضافه کرد و کار به گونه‌ای شد که بیننده نتواند بگوید در این قسمت سریال حرکت رو به جلویی را شاهد نبوده است.

البته نکته‌ای که هنوز جای خالی آن در شبکه نمایش خانگی به چشم می‌آید دوری از زندگی ایرانی می‌باشد و تمرکز فیلمنامه نویسان بیان مسائل و مشکلات خانواده‌های مرفه است؛ مسئله‌ای که در دو سریال نمایش خانگی «هم‌گناه» و «دل» کاملاً مشهود است و افرادی با خانه‌های ویلایی و بزرگ، ماشین‌های خاص و رفتارهای متفاوت زندگی‌اشان را به رخ مردم می‌کشند و شاید اگر نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان تمرکز خود را بر روی سریال‌هایی با سبک ایرانی و خانواده‌های متوسط بگذارند نتیجه‌ای بهتر از این نصیبشان خواهد شد و گواه این مدعا سریالی مثل پایتخت می‌باشد که با اختلاف هنوز هم یکه تازی می‌کند.

شبکه نمایش خانگی این بار سربلند از هم‌گناه خارج شد و به برزخ نیفتاد اما باید دید سریالهای دیگری که این روزها از این شبکه در حال پخش است از جمله سریال طولانی مدت «دل» نتیجه ای امیدبخش خواهد داشت یا که خیر؟!

لینک کوتاه: asriran.com/0037FX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نمایش خانگی همگناه سریال تلویزیونی شبکه نمایش خانگی هم گناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

به گزارش قدس آنلاین، فیلم «نبودن» ساخته علی مصفا در فیلیمو به نمایش درآمد اما نمایش موفقی نداشت. علی مصفا درباره پخش ناموفق فیلمش گفت: راستش من این بخش را اصلا بلد نیستم. فیلیمو هم اصلاً برای فیلم من تبلیغی نکرد. انگار اصلاً عمد داشت که فیلم را تبلیغ نکند.

او گفت: از آن‌ها پرسیدم که چرا تبلیغ نمی‌کنید؟ گفتند سیاست‌مان این است که فقط برای سریال‌های‌مان تبلیغ می‌کنیم اما واقعیت را نمی‌گفتند چون برای فیلم‌های دیگر تبلیغ می‌کردند. سرم منت گذاشتند که چون شما بودید این فیلم را پخش کردیم وگرنه فیلمی نبود که بخواهیم پخشش کنیم! ظاهراً از نگاه فیلیمو اگر روی این فیلم تبلیغ می‌کردند و می‌گفتند کارگردانش علی مصفاست، بیننده سراغش نمی‌رفت…

مصفا که در همان پلتفرم، در یک سریال بازی کرده است، گفت: آن سریال را به خاطر سروش صحت بازی کردم. فیلیمو کارشناسانی دارد که خیلی‌های‌شان دوستان خودم هستند. آن‌ها سعی می‌کنند استانداردسازی کنند و بگویند این سناریو مطابق این ملاک و معیار و متر برای شما کار می‌کند و آن دیگری کار نمی‌کند. آن‌ها معتقدند برای کارهای کمدی باید تبلیغ کنند نه کار من…

نشر اول: اندیشه پویا

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟