Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:21:51 GMT

استقرار عشایر کوچرو در حاشیه شهر دهلران ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۷۰۰۶

استقرار عشایر کوچرو در حاشیه شهر دهلران ممنوع است

فرماندار شهرستان دهلران گفت: استقرار عشایر کوچرو در حاشیه شهر تا شعاع ۵کیلومتر ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام« مجید عسگری» ظهر امروز(۲۷ مرداد) درجلسه شورای عشایری شهرستان دهلران که با حضور مدیران کل امور عشایری استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه و همدان در محل سالن جلسات فرمانداری دهلران برگزار شد، اظهار کرد: براساس مصوبه شواری تامین و در راستای فاصله گذاری اجتماعی هیچ یک از عشایر کوچرو امسال حق ندارند در حاشیه شهر دهلران اسکان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار دهلران بر ضرورت رعایت سقف پروانه چرای دام توسط عشایر کوچنده اشاره کرد و گفت: رعایت مسایل بهداشتی، عدم استقرار در نوار مرزی و پلاک کوبی از دیگر موضوعاتی مهمی هستند که عشایر مستقر در مناطق قشلاقی شهرستان باید مد نظر داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: سالانه ۶۰۰ خانوار عشایر کوچرو از استان های لرستان، کرمانشاه و همدان در مناطق قشلاقی این شهرستان مستقر می شوند، لذا استقرار نمایندگان این استان ها در راستای حل مشکلات عشایر در شهرستان باتوجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات دهی مناسب امری بسیار ضروری است.

 

فرماندار دهلران گفت: به منظور شناسایی عشایر میهمان، ادارات کل امور عشایر استان های کرمانشاه، لرستان و همدان، مشخصات کامل خانوار های عشایر تحت پوشش خود را قبل از حضور در مناطق مختلف قشلاقی شهرستان دهلران در قالب شناسنامه عشایری تهیه و در اختیار مسئولان ذیربط شهرستان قرار دهند.

 

عسگری افزود: پلاک کوبی و هویت گذاری دام های عشایر کوچرو از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار متولیان در استان های مربوطه قرار بگیرد تا عشایر با مشکل مواجه نشوند.

 

رئیس شواری تامین شهرستان دهلران اظهار داشت: باتوجه به انتشار ویروس کرونا امسال جابجایی دام عشایر به صورت ماشینی باشد واز جابجایی عشایر به صورت سنتی در شهرستان جلوگیری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 150 هزار لیتر سوخت مورد نیاز عشایر و همچنین 200تن علوفه به عشایر مهمان خدمات ارائه شده است.

 

عسگری عنوان کرد: بررسی نقاط مورد اسکان عشایر، رفع مشکلات بهداشتی و درمانی آنان، حفظ سلامت عشایر، عدم اسکان عشایر در کنار چاه های آب شرب، آب رسانی و برگزاری دوره های آموزشی امنیت نوار مرزی شهرستان از مهم ترین موضوعاتی است  که باید در دستور کار متولیان عشایر استان های مهمان قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه عشایر سهم مهمی در تولید ملی دارند، خاطرنشان کرد: برای حمایت از عشایر و نقش مهم آن‌ها در تولید در کشور باید به مشکلات آن‌ها توجه کرد.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: مناطق عشایری کوچرو استان ایلام شهرستان دهلران عشایر کوچرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان