Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:46:49 GMT

غائله رحمتی، سپری برای فرار سهراب؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۷۲۱۱

غائله رحمتی، سپری برای فرار سهراب؟

ایسنا/خراسان رضوی به نظر می‌رسد سرمربی ناموفق شهرخودرو به دنبال ساخت سپر، از گلر باسابقه فوتبال ایران برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های اخیر است.

بیست و چهارم تیرماه، سهراب بختیاری‌زاده در شرایطی شهرخودرو را در اختیار گرفت که این تیم، دو پیروزی متوالی برابر ذوب‌آهن و گل‌گهر در آغاز دوباره لیگ کسب کرده‌بود و با ۴۲ امتیاز، شانه به شانه سپاهان در رده سوم جدول لیگ برتر قرار گرفته‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدایی سرآسیایی و پیوستن به گل‌گهر سیرجان، تساوی خانگی مقابل سایپا با هدایت کوزین و در نهایت معارفه پرحاشیه بختیاری‌زاده، نوید روزهای خوبی را برای فوتبال مشهد نمی‌داد. حضور سهراب بختیاری‌زاده که از ابتدا هم با انتقادات زیادی همراه شد، در نهایت شهرخودرو خراسان را از حضور دوباره در آسیا محروم کرده و این تیم در پایان هفته بیست و نهم، با ۴۵ امتیاز در رده ششم جدول جای گرفته‌است.

نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر با بختیاری‌زاده، دو بار مقابل پارس و سپاهان شکست خورد و در مصاف برابر استقلال، تراکتور و صنعت نفت آبادان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت. شهرخودرو هرگز با بختیاری‌زاده طعم پیروزی را نچشید و تنها صاحب ۳ امتیاز شد.

حالا اما پس از پایان رویای آسیایی مشهدی‌ها، از اردوی شهرخودرو اخبار عجیبی به گوش می‌رسد و در تازه‌ترین رخداد، سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی ناکام این تیم اعلام کرده که مهدی رحمتی به دلیل جروبحث با داوود سیدعباسی در اصفهان و پس از شکست مقابل سپاهان دیگر جایی در این تیم ندارد.

در شرایطی که باید بختیاری‌زاده برای اذهان عمومی و فوتبال‌دوستان خراسانی، علل ناکامی در لیگ برتر نوزدهم را شرح می‌داد، به نظر می‌رسد او سعی کرده با استفاده از مسائل بعضا کوچک رخ داده در اصفهان، از گلر باسابقه فوتبال ایران که امسال یکی از تکیه‌گاه‌های پرقدرت شهرخودرو بوده، سپری برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های اخیر بسازد.

به گواه یحیی گل‌محمدی و مجتبی سرآسیایی، سرمربیان سابق شهرخودرو و سایر دست‌اندرکاران این باشگاه، مهدی رحمتی امسال یکی از آرام‌ترین سال‌های فوتبالی‌اش را در مشهد گذراند و کاملا بدون حاشیه در خدمت نماینده خراسان رضوی بود. اوج هنرنمایی رحمتی به جز لیگ برتر، در مراحل پلی‌آف‌ لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد که او توانست یک‌تنه شهرخودرو را مقابل الرفاع بحرین و السیلیه قطر برنده از زمین خارج کند تا فوتبال خراسان برای نخستین بار در تاریخش به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

رحمتی حتی در خصوص مسائل مربوط به بازوبند کاپیتانی نیز هیچگاه حاشیه‌ای نساخت و کاملا در اختیار تیم بود. به نظر می‌رسد بختیاری‌زاده و داوود سیدعباسی، دستیار او روی نیمکت شهرخودرو که سابقه بازی در استقلال را دارند، با علم به اینکه می‌توانند مسائل و حواشی گذشته را حول رحمتی زنده کنند و زمین بازی را از فضای پاسخگویی دور کنند، دست به این اقدام زده‌باشند.

نکته عجیب دیگر اما به عدم هماهنگی میان بختیاری‌زاده و قائم‌مقام باشگاه شهرخودرو بازمی‌گردد. در شرایطی که خبر کنارگذاشته شدن رحمتی در رسانه‌ها مطرح شده‌بود، علی‌پور، قائم‌مقام شهرخودرو کنار گذاشتن رحمتی را تکذیب کرد، اما دقایقی بعد سهراب بختیاری‌زاده در مصاحبه خود بر اخراج رحمتی تاکید کرد!

کنار گذاشتن رحمتی در شرایطی رقم خورده که متین صفاییان و محمدجواد کیا، دو گلر ذخیره شهرخودرو هیچ تجربه‌ای ندارند و این تیم باید به زودی به جز بازی برابر نساجی در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا نیز به مصاف رقبای سرسختی مثل الهلال و پاختاکور برود.

حذف ناگهانی رحمتی در حالیکه فصل فوتبالی هنوز برای شهرخودرو به پایان نرسیده، شاید اقدامی برای توجیه نتایج آتی در آسیا هم باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی سيدمهدي رحمتي تیم فوتبال شهرخودرو سهراب بختیاری زاده سهراب بختیاری زاده لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب

گالری سهراب از این هفته میزبان نمایشگاهی از مکرمه قنبری، بانوی مطرح هنر نقاشی ایران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجموعه‌ای از آثار زنده‌یاد مکرمه قنبری معروف به "ننه مکرمه" شامل آثاری از دوره‌های مختلف کاری وی در نمایشگاهی تحت عنوان " قصه‌های دری‌کنده" در گالری سهراب به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه با همکاری " خانه موزه مکرمه" برگزار خواهد شد که در آن ۳۱ اثر به روی دیوار خواهد رفت. همزمان با افتتاح این نمایشگاه مستندی از مکرمه به کارگردانی ابراهیم مختاری، با عنوان «مکرمه، خاطرات و رؤیاها» که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده نیز نمایش داده خواهد شد.

استمنت نمایشگاه " قصه‌های دری‌کنده " رونوشتی از زنده‌یاد احمدرضا دالوند است که در مورد مکرمه نوشته شده است. در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: "مکرمه قنبری، نماینده فارغ البالی و رهایی ایماژ‌های هنرمندانه در زمانه ماست. او از پس تحمل رنج‌های بسیار به چنان خلوصی رسیده بود که می‌خواست در هذیان لذت بخش خلاقیت بی وقفه اش مار ار نیز سهیم سازد. "

همچنین شهاب شاه‌پرویزی، نویسنده و منتقد هنری در مورد مکرمه در چند سطر برای این نمایشگاه آورده است که " آثاری که قصه‌ی یک دنیاست. دنیایی رنگارنگ. رنگارنگی کوچک که سروته‌اش به قدر روستای "دری‌کنده" بود. کوچکی که در ساحت تصویرگرایانه‌ی "مکرمه قنبری" حامل قصه‌هایی عمیق است. قصه‌هایی فولکلور از ستیزه‌گران و ستیزه‌پذیرانِ ناچار. ستیزه‌ی جهانی جبار با زنی تنها. زنی تنها و غریب در احاطه‌ی دیوچهره‌گان و اژدهارویان. آثار مکرمه در رنگ‌های روشن، در ساده‌گی طرح‌های بداهه و فیگور‌های سوررئال؛ قصه‌ی درد‌هایی است فراموش نشده. فراموش نشده‌هایی فراتر از مرز‌های دریکنده، فراتر از مرز‌های قراردادی، فراتر از مرز‌های جنسیتی و حتی من و تو. مکرمه، نقاش درد تنهایی، غریبه‌گی و سردرگمی است؛ همان درد مشترک آدمی. شاعری که قلم‌مو را جای‌گزین قلم نمود. "

مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه متولد ۱۳۰۷ در دری‌کنده بابل، نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی است که به خاطر نقاشی‌هایش به شهرت جهانی رسید. نقاشی‌های وی موجب شد تا به‌عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود. مکرمه که تحصیلات دانشگاهی و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمی نیز نگذرانده بود، در سن ۶۷ سالگی به‌خاطر فروخته شدن گاو محبوبش افسرده شد و برای رهایی از اندوه، به نقاشی پناه برد. او آنچه را که در دل داشت، روی دیوار‌های خانه‌اش جان بخشید. خانه کوچک ۲۰۰ متری او در روستا امروزه به موزه ننه مکرمه تبدیل شده است و از آثار ملی ایران و جا‌های دیدنی بابل به شمار می‌آید.

این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم اردیبهشت ماه در گالری سهراب به آدرس خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، پلاک ۱۴۲ برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد
  • گل جالب و زیبای احمد حسن زاده به قرقیزستان از روی نقطه پنالتی در جام ملت های فوتسال آسیا / فیلم
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب