Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدسعید شاهرخی روز دوشنبه در نشست بررسی راهکارهای صنایع خرد و اشتغال روستایی شهرستان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری برگزار شد، افزود: هشت هزار میلیارد تومان اعتبار این طرح‌ها توسط بخش خصوصی و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان آن توسط دولت تامین شده است.

وی بیان کرد: طبق سند راهبردی توسعه استان، هر سال پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با میزان اشتغال ۲۰ هزار نفر در استان صورت می گیرد که در سال نخست این رقم سرمایه‌گذاری محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال حدود هفت هزار شغل از مجموع ۲۰ هزار شغل در این استان محقق شد که سهم اشتغال پایدار صندوق توسعه ملی در این استان ۳۷۰ میلیارد تومان در چهار مرحله بود.

شاهرخی گفت: از این رقم ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال روستایی در این استان جذب شد که ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه اختصاصی بود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان طرح در سطح استان آماده افتتاح داریم گفت: در حال حاضر استان همدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی در حوزه اقتصادی و تولیدی تبدیل شده است.

استاندار همدان با اشاره به خدمات دولت در تمامی حوزه‌ها به ویژه اشتغال روستایی بیان کرد: این دولت مظلوم واقع شده است و با وجود فشار شدید تحریم‌ها، تمامی سختی‌ها و تنگناها را به واسطه مقاومت مردم با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در اراده ملت خللی وارد نشد.

شاهرخی گفت: امروز با وجود تمامی تحریم‌ها، تولید در استان رونق دارد و بسیاری از واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند و سخت‌کوشی تولیدکنندگان شرایط ما را تغییر داده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان با توجه با درک صحیحی از شرایط کشور و فشارهای ناشی از تحریم‌ها و وفاق و همدلی موجود بین مجموعه استان و نمایندگان مجلس، تمامی ظرفیت‌ها پای کار آمده و با دوری از حواشی، تمام وقت ما در اختیار مردم است.

استاندار همدان با اشاره به توسعه راه‌آهن، بزرگراه‌ها، سدها، صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی در سطح استان، از افتتاح سد نعمت آباد در هفته آینده خبر داد و افزود: در همه حوزه‌ها استان همدان پویا و فعال است.

شاهرخی همچنین به سرمایه‌گذاری شرکت شستا در نقاط مختلف استان اشاره و بیان کرد: طرح دامداری ۶ هزار راسی شستا همزمان با هفته دولت در شهرستان ملایر گلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: ملایر علاوه بر کسب عنوان شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل و منبت، ظرفیت‌های ویژه‌ای در سایر حوزه‌ها دارد و از نظر فرهنگی نیز یک جایگاه پایتختی باید داشته باشد.

استاندار همدان با تاکید بر توسعه صنعت انگور و مبل و منبت ملایر، مصوب شدن ناحیه صنعتی پوشاک ازندریان، توسعه شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد و اجرای شهرک نمایشگاهی مبل و منبت را اتفاقی بزرگ برای توسعه این شهرستان برشمرد که در این حوزه باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

شاهرخی با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌ای در استان از ۱۰۷ هکتار از سال ۸۸ به بیش از ۳۰۰ هکتار در حال حاضر گفت: یک سوم توسعه کشت گلخانه‌ای با ۱۲۰ هکتار در هر سال برای شهرستان ملایر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: توجه خود را به تاکستان‌های ملایر و اجرای طرح فراز و سیستم آبیاری نوین معطوف کرده‌ایم تا با تحقیقات علمی دانشگاه ملی ملایر، تولیدات حلال در قالب دارو و نوشیدنی‌های مجاز داشته باشیم.

شاهرخی از فرماندار ویژه ملایر خواست:  هفته آینده جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل تا برای اجرای ناحیه صنعتی پوشاک، توسعه شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد و شهرک نمایشگاهی مبل و منبت ملایر تصمیم‌گیری قطعی و نهایی اتخاذ شود.

برچسب‌ها محمد امید همدان افتتاح طرح جهش تولید ملایر استانداری همدان اشتغال زایی سید سعید شاهرخی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد امید همدان افتتاح طرح جهش تولید ملایر استانداری همدان اشتغال زایی توسعه روستایی محمد امید همدان افتتاح طرح جهش تولید ملایر استانداری همدان اشتغال زایی توسعه روستایی استاندار همدان میلیارد تومان سرمایه گذاری مبل و منبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه بعدازظهر سه شنبه در جریان بازدید از ۳ واحد تولیدی اراک به مناسبت روز کارگر اظهار کرد: بخش کارگری جز لاینفک تولید است و تولید مبتنی بر کار شکل می گیرد.

وی افزود: جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور و استان پا به پای برنامه تولید و اشتغال و برنامه های شعار سال گام بر می دارد.

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته در رشد تولید موفقیت های خوبی حاصل شد و راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در دو سال گذشته نیز عملکرد قابل قبولی داشت.

مخلص الائمه افزود: با تعامل و هم افزایی جامعه کارگری، تولید و کارفرمایی پایه های جهش تولید را سال گذشته بنا کردیم و به طور حتم امسال، جهش تولید را شاهد خواهیم بود.

مخلص الائمه ادامه داد: از کارگران انتظار می رود با لحاظ شراط کلی کشور، بهره وری را افزایش دهند تا در یک چهارچوب علمی و مدیریت دقیق علمی باید شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: تامین منابع مالی، سرمایه در گردش و ثابت برای شرکت های نوپا و تسهیل در تبادلات ارزی و نیز بر عهده دولت است.

کد خبر 6093374

دیگر خبرها

  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم