Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:10:04 GMT

کرونا در فارس و شکست همه‌گیری در بزنگاه‌های پیش رو

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۸۲۸۶

کرونا در فارس و شکست همه‌گیری در بزنگاه‌های پیش رو

شهروندان استان فارس در روزهای پیش رو خود را برای برگزاری هر چه با شکوه تر عزاداری و سوگواری ماه محرم آماده می کنند ، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سوگواری سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) در محرم امسال رنگ و بویی ویژه دارد ، حفظ جان عزاداران و سوگواران در محرم امسال لبیک هیات‌های عزاداری حسینی به توصیه‌های رهبری مبنی بر اولویت رعایت شیوه نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب ۱۰ روز پیش و همزمان با عید قربان به مردم سفارش کردند تا با توجه به موج دوباره شیوع ویروس کرونا، مراسم عزاداری ماه محرم را طبق نظر کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه ریزی کنند.

ایشان تاکید کردند: همه سوگواران حسینی، هیأت‌ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند. زیرا موضوع بسیار مهم است. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

هیات های عزاداری در شیراز و استان فارس بدون شک این توصیه رهبر فرزانه انقلاب را آویزه گوش خواهند کرد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روزها و شب‌های عزاداری ولایت پذیری هیات ها را به نمایش خواهند گذاشت.

از سویی داوطلبان آزمون سراسری در روزهای پیش رو خود را برای حضور در کنکور آماده می کنند ، آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امسال در حالی به زمان برگزاری نزدیک می‌شود که ویروس کرونا را به عنوان همدست با خود همراه کرده است تا فشار روانی را بر دانش آموزان دو چندان کند. اما رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری و در نظر گرفتن توصیه ها می تواند این آزمون را نیز با کمترین خطری عبور دهد.

در برگزاری آزمون سراسری امسال نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک،  در برگزاری مطلوب آزمون ها یاری کنند.

زمان برگزاری آزمون های سراسری با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و توسط ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تصویب و ابلاغ شده است.

به منظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از سوی حوزه‌های برگزاری آزمون همچنین به منظور جلوگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه‌ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا،   در راستای تدابیر اتخاذ شده جهت ارتقا ایمنی حوزه‌ها و به تبع آن داوطلبان، با تایید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اقدام به افزایش روزهای برگزاری آزمون  از ۲ روز به ۴ روز در آزمون سراسری شده است.

ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست های روزانه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عمل به شیوه نامه های بهداشتی را هر روز توصیه می کند ، نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا در ایام سوگواری محرم و آزمون سراسری نیز موضوع روز دوشنبه این نشست بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و چهل و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا  در دانشگاه، از عموم مردم خواست تا با توجه به پیش رو بودن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین برگزاری آزمون سراسری، با رعایت اصول بهداشتی ویژه کرونا، مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.

 عبدالرسول همتی  از مردم و داوطلبان کنکور سراسری خواست تا با استفاده درست از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، به این مسوولیت مهم اجتماعی پایبند باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام انجام هزار و ۱۱۵ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس دانشگاه پرداخت.

دکتر همتی با اشاره به پیگیری معاونت بهداشت دانشگاه برای رعایت پروتکل ها و اصول بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری سال جاری افزود: خوشبختانه با همدلی و همکاری مردم و تلاش های انجام شده از سوی مجموعه سلامت فارس، درصد آمار ابتلای مثبت و بستری در استان رو به کاهش است.

دکتر  علی اکبری  معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست درباره اقدامات انجام شده در مراکز درمانی و بیمارستان های استان برای خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان، گزارشی ارایه داد.

از دیروز تا امروز ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران  در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کرونا  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا آزمون سراسری ماه محرم شیراز فارس پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آزمون سراسری ماه محرم شیراز فارس ویروس کرونا آزمون سراسری ماه محرم شیراز فارس ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه نامه های بهداشتی رعایت شیوه نامه برگزاری آزمون بیماری کرونا آزمون سراسری ویروس کرونا هیات ها پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند

حجت‌الاسلام حسن قانع اعلام کرد: این آزمون روز جمعه در ۹ حوزه امتحانی در شهرستان‌های شیراز، داراب، جهرم، فسا، استهبان، نی ریز، خفر، گراش و لامرد برگزار شد.

او گفت: ۷۶۶ نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد ۵۸۳ نفر در این آزمون حاضر شدند.

قانع یاد آور شد: بسیاری از غایبان قبولی آزمون مرحله دوم هجدهمین دوره در سال گذشته هستند که از شرکت در این آزمون معاف بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: براساس مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم آذر ۱۳۸۴ یکی از برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم برگزاری آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی در سراسر کشور است.

او با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، عنوان کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی در بخش‌های ۱۰ جزء، ۲۰جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی