Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  حجت الاسلام علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان  گفت: عزاداری ماه محرم و صفر، قسمتی جدا نشدنی از فرهنگ مردم ایران است که تا کنون هر منطقه به شیوه خود این مراسم را برگزار می‌کرد.

او با اشاره به وجود توافق و تفاهم میان جریانات مذهبی و پزشکی افزود: امسال نیز برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) پا برجا است، اما این مراسم باید طبق دستوالعمل‌های بهداشتی تعیین شده از ستاد ملی کرونا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه رسانه‌ها همواره جریان‌ساز و تاثیرگذار بوده‌اند گفت: انتظار می‌رود که رسانه‌ها در شرایط فعلی نیز با جریان سازی درست و به موقع راه را بر تاثیر رسانه‌های بیگانه بر فکر و ذهن مردم ببندند و دوگانگی ایجاد شده بین مردم را به وحدت تبدیل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: به منظور برگزاری هرچه امن‌تر مراسم عزاداری محرم، ستاد ملی کرونا ضوابط بهداشتی تعیین کرده است که طبق این ضوابط، کلیه مراسم باید در فضای باز، فقط به صورت سینه زنی یا زنجیر زنی، در یک مکان ثابت، همراه با ماسک و رعایت فاصله حداقل ۲ متر از هر طرف برگزار شود و برگزاری مراسم در فضای بسته مطلقا ممنوع است.

او افزود: مراسم باید با جمعیت حداقلی برگزار شود و مدت زمان برگزاری مراسم از ۲ ساعت تجاوز نکند ، همچنین استفاده از طبل، سنج، علامت و برگزاری مراسم و اجتماعات خاص مانند دسته روی، نخل برداری و ... ممنوع است.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: هیچ گونه پذیرایی و پخش خوراکی یا برپایی موکب مجاز نیست و انجام نذورات غیر شرعی ترجیحا به صورت پول نقد یا اجناس خشک به قرارگاه‌های مواسات یا افراد نیازمند اهدا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در انجام نذورات شرعی که هیچ جایگزینی ندارد، پخت غذا باید با حضور یک ناظر بهداشت انجام شود و به منظور جلوگیری از تجمع، پخش آن در همان مکان ممنوع است.

او یادآور شد: تمامی هیئت‌های عزاداری که در هر زمان از ماه محرم و صفر قصد برگزاری مراسم دارند، حتی هیئت‌هایی که قبلا مجوز گرفته‌اند، ملزم به ثبت نام در سامانه بیرق و دریافت مجوز هستند.

حجت الاسلام شکری افزود: دریافت این مجوز به این معناست که برگزار کننده مراسم متعهد می‌شود مسئولیت رعایت ضوابط بهداشتی تعیین شده را به عهده بگیرد و علاوه بر این، بازرسانی از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی و استانداری بر روند برگزاری مراسم نظارت می‌کنند.

او گفت: همچنین مردم می‌توانند در صورت مشاهده، هرگونه تخلف را از طریق سامانه پیامکی ملی ۱۰۰۰۴۶۱۵ که مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است و یا سامانه ۱۱۱ استانداری اطلاع دهند و این نظارت همگانی تاثیر به سزایی در رعایت ضوابط دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عزاداری محرم مقابله با کرونا تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان