Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوران رجبی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کنکور به خودی خود و در ذات استرس زا است و در شرایطی که امسال ترس از بیماری نیز به آن افزوده شده است، مدیریت استرس اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حتما داوطلبان و برگزار کنندگان آزمون نکات بهداشتی لازم را رعایت می‌کنند، بیان کرد: خانواده‌ها بیش از اندازه به استرس ناشی از کرونا دامن نزنند و فرزندانشان را برای دستیابی به آرامش فکری حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی تاکید کرد: خانواده‌ها و بخصوص داوطلب در مقطع چند روز مانده به امتحان از اخبار مربوط به گسترش بیماری و مرگ و میر به طور جدی دوری کنند و بدانند که این دوری چند روزه از اخبار کرونا زیانی برای آنها نخواهد داشت.

این روانشناس بوشهری ادامه داد: این نکته به افزایش تمرکز فکری داوطلب و افزایش کارایی او کمک شایانی می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود داوطلبان برای رهایی از استرس ناشی از ترس از بیماری، در زمانی که افکار آنها به این سمت کشیده می شود از تکنیک روانشناسی توقف فکر استفاده کنند.

رجبی توضیح داد:  هر گاه افکار داوطلب درگیر خطر ابتلا به کرونا شد با صدای بلند فریاد بزند؛ بس کن، به این فکر ادامه نده و تمرکز خود را بروی درس بگذار و پس از آن به نقطهای امن که برای هر فرد متفاوت است مانند طبیعت، کنار مادر، خدا یا هر چیزی که باعث آرامش می‌شود فکر کند.

عضو هیات علمی دانشگاه خلیخ فارس بوشهر افزود: علاوه بر این می‌توانند در راستای استفاده از تکنیک توقف یک کش به مچ خود ببندند و هرگاه فکر بیماری و استرس ناشی از آن به سراغ آن‌ها آمد آن را بکشند تا درد اندکی احساس کنند که سبب توقف فکر آنها از این مساله استرس‌زا می شود.

وی در خصوص حضور داوطلب در جلسه کنکور نیز توصیه کرد: داوطلبان قبل از حضور در جلسه با دیگران صحبت نکنند و به اطراف خود نگاه نکنند چرا که ممکن است استرس را از داوطلبانی که موفق به کنترل نگرانی خود نشده اند دریافت کنند.

رجبی به داوطلبان توصیه کرد: قبل از توزیع برگه امتحانی برای لحظه‌ای چشمان خود را ببندند و به همان مکان امن آرامش بخش فکر کنند. تا با جذب آرامش امتحان را شروع کنند در این صورت با آغاز امتحان و تست زنی تمام تمرکز آنها معطوف به سوالات  شود.

این روانشناس با بیان اینکه در چنین شرایطی رمز موفقیت در کنکور کنترل و مدیریت استرس است، گفت: داوطلبی که در این امر موفق باشد می‌تواند نهایت استفاده را از دانسته های خود ببرد.

وی اضافه کرد: یکی از توصیه‌های که در روزهای منتهی به امتحان بسیار بر آن تاکید می شود این است که نیازی نیست داوطلب از خواب و تغذیه مناسب کم کنند و با هیجان درس بخواند چرا که همین امر نیز سبب افزایش استرس می شود.

رجبی در پایان تاکید کرد: تامین آرامش در چنین شرایط تاثیر زیادی در موفقیت در کنکور دارد بنابراین داوطلبان در مدیریت استرس خود بکوشند و خانواده‌ها نیز با دامن نزدن به این استرس، آنها را یاری دهند.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا آزمون سراسری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا آزمون سراسری بوشهر ویروس کرونا آزمون سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند

کبری توکلی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر ماده کودی با نام تجاری «ال اکسیر» در بسته بندی یک لیتری در بازار به بهره برداران بخش کشاورزی عرضه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با توجه به تاکید رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب مبنی بر ممنوعیت عرضه ماده کودی تقلبی با نام تجاری ال اکسیر در بسته بندی یک لیتری از سوی شرکت کشت و صنعت و دامپروری آرمین شفق، ضروری است تمهیدات لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

توکلی با ضرورت هماهنگی همه بخش‌های کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: از همه همکاران و فعالان بخش کشاورزی تقاضا داریم در راستای صیانت از حقوق بهره برداران بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان مواد کودی، از عرضه این ماده کودی در سطح کارگزاری‌ها و بازار جلوگیری و در صورت مشاهده اطلاع رسانی شود تا نسبت به جمع آوری فوری و تشکیل پرونده قضائی برای متخلف اقدام شود.

کد خبر 6099467

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت
  • شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی‌ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد
  • شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد
  • کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند
  • تکنیک ناب بنجامین ششکو بازیکن مدنظر میلان / فیلم
  • تکنیک و مهارت‌های آلبرت گودمونسون بازیکن ایسلندی جنوا / فیلم
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت