Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@00:25:04 GMT

شهرموزه خاویار در بندر کیاشهر گیلان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۸۴۸۲

شهرموزه خاویار در بندر کیاشهر گیلان راه‌اندازی می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: مجموعه ۸ هکتاری بندر کیاشهر جهت راه‌اندازی شهر موزه خاویار به بخش خصوصی واگذار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران از فراخوان واگذاری مجموعه 8 هکتاری بندر کیاشهر خبر داد و اظهار داشت: طبق این فراخوان، پروژه مجموعه گردشگری، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی شهر موزه ملی خاویار ایران با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مجموعه تاریخی بندر کیاشهر راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به قدمت مجموعه تاریخی شهر کیاشهر گفت: 12 بنای مربوط به این مجموعه در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و در حوزه صنعت، شیلات و ماهیان خاویاری نیز دارای سوابق است و از ظرفیت‌های این مجموعه می‌توان در راستای شکوفایی فرهنگی و ایجاد قطب گردشگری در منطقه استفاده کرد.

جهانی به ضرورت راه‌اندازی شهر موزه خاویار در مجموعه تاریخی بندرکیاشهر اشاره کرد و گفت: فضاها و ظرفیت‌هایی همچون اقامتگاه بوم‌گردی، مرکز تجاری ملی و بین‌المللی، بورس خاویار، راه‌اندازی مرکز فرهنگی و تفریحی، رستوران و آداب پذیرایی خاویار نیز در شهر موزه خاویار پیش‌بینی شد که با مشارکت بخش خصوصی به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

سودده ترین روش استفاده از ال پی جی در کشور/ تولید خاویار صنعت پتروشیمی از گازمایعاستخراج خاویار از دل کویر روستای دورافتاده سبزوار/«کهنه آب» مهد کارآفرینی شد3700 کیلوگرم خاویار سالانه در مزارع پرورش ماهیان خاویاری گیلان تولید می‌شود

وی دیگر ظرفیت‌های ارزشمند مجموعه تاریخی بندرکیاشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه می‌تواند موجب رونق اقتصاد محلی و افزایش درآمدزایی شود و بستر مناسبی برای محققان و پژوهشگران که در زمینه صنعت شیلات و ماهیان خاویاری فعالیت دارند ایجاد می‌کند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: متقاضیان برای شرکت در فراخوان تا 12 شهریور ماه امسال برای ارسال مدارک، اسناد، کاربرگ‌های فراخوان مشارکت و طرح‌های تجاری، عملیاتی و اجرایی فرصت دارند.

جهانی تصریح کرد: متقاضیان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و دریافت اسناد می‌توانند به وب سایت شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی به آدرس www.agriservices.ir مراجعه کنند‌.

وی با بیان اینکه مجموعه 8 هکتاری بندر کیاشهر هم‌اکنون تحت مالکیت شرکت مادر تخصصی ماهیان خاویاری قرار دارد گفت: در راستای ساماندهی این مجموعه سال گذشته جلسات متعددی با حضور مسئولان این شرکت، رئیس دادگستری گیلان و معاون شورای حفظ بیت‌المال برگزار کردیم و قرار شد که این مجموعه برای رونق گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... حمایت بنیاد برکت از طرح‌های شیلاتی در گلستان؛ مزارع پرورش ماهیان خاویاری ایجاد می‌شود صادرات ۶۳۰هزاردلاری خاویار ایران / چرا تولید خاویار افزایش یافت‌؟ خطر جدی انقراض در کمین ماهی‌های سفید و خاویاری ایران قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حمایت بنیاد برکت از طرح‌های شیلاتی در گلستان؛ مزارع پرورش ماهیان خاویاری ایجاد می‌شود صادرات ۶۳۰هزاردلاری خاویار ایران / چرا تولید خاویار افزایش یافت‌؟ خطر جدی انقراض در کمین ماهی‌های سفید و خاویاری ایران پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ توسعه مهندسی در بهشت گمشده ایران/ ایجاد ‌‌یک بندر بزرگ اقیانوسی جدید در سواحل مکران‌ ۲ سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ۳ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۴ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۵ سفر یک روزه معاون رئیس‌جمهور به اردبیل/از افتتاح مسکن محرومین تا بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام ۶ دستگیری لیدر آشوبگران در همدان / متهم اراذل و اوباش را ‌برای ایجاد ناامنی سازماندهی می‌کرد ۷ ارادت بی‌پایان «اهل تسنن» ‌به سالار شهیدان /‌ روایت‌‌ علمای اهل تسنن ‌از ‌اشک بر مصایب امام حسین(ع) و ‌برپایی مراسم روضه ‌+ فیلم ۸ بازداشت ۲۳ اخلالگر ارز در شیراز / متهمان گردش مالی ۳ هزار میلیارد تومانی داشتند مهمترین اخبار استانها سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ‌گزارش ویدئویی| آتش کوره‌داران بر ‌کشاورزی روستای قشلاق فردیس‌ / محصولات ‌از عطش بی‌آبی خشک شدند گزارش| چرا پایگاه سوم شکاری به نام «شهید نوژه» نام‌گذاری شد؟ / ناگفته‌هایی از «کودتای نقاب» ‌ آیت‌الله علم‌الهدی: «نهضت مواسات» التهابات ناشی از گرانی‌ها را کاهش داد مهمترین اخبار تسنیم سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ سید حسن نصرالله امشب سخنرانی می‌کند واعظی: نوسان اخیر بورس عادی است/ سیاست مبنایی دولت حمایت از بورس است تشکیلات خودگردان فلسطین: ادعاهای نتانیاهو درباره صلح مقابل صلح، خیالی بیش نیست عراق| بسته شدن ورودی‌های استان کربلا تا روز ۱۳ محرم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماهیان خاویاری مجموعه تاریخی میراث فرهنگی بندر کیاشهر موزه خاویار راه اندازی بخش خصوصی شهر موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد