Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در گفتگو با فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر بارندگی به همراه وزش باد داریم و روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در سواحل خزر بارش پراکنده خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط اردبیل داریم همچنین فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات آذربایجان شرقی و رگبار و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دریای خزر امروز و فردا مواج است، گفت: امروز در شرق دریای عمان افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2.5 متر پیش بینی می‌شود که احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق های کوچک و شناورها وجود دارد که توصیه می‌شود، از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت به عمل آید و محدود کردن فعالیت های شیلاتی در دستور کار باشد.

اصغری بیان کرد: شرق دریای عمان در ۵ روز آینده مواج است همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس تا پایان وقت امروز مواج خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سه روز آینده رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات استان های کرمان و هرمزگان، جنوب و شرق فارس و جنوب سیستان و بلوچستان خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید گاهی طوفان گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

اصغری گفت: روزهای چهارشنبه تا جمعه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۴ و ۲۴ درجه خواهد بود.

اصغری بیان کرد: امروز دوشنبه 27 مرداد آسمان تهران قسمتی ابری، جهت باد در پایتخت جنوب غربی و سرعت باد 18 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 21 درصد است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی گرما وزش باد پیش بینی می شود روز آینده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخ؛ جواهر کمیاب!

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: این در حالی‌است که یک قطعه نان باگت استاندارد در این کشور، ۲۵۰فرانک است. دلیلش هم روشن است؛ گرما! موج گرمایی که این روزها و در اواخر ماه آوریل، دمای این کشور را تا ۴۸درجه بالا برده و مردم را بی‌تاب کرده است.

بیش‌تر بخوانید: گاوها ؛ متهم ردیف اول گرمایش زمین!

افزایش گرما، باعث قطع برق طولانی‌مدت در این کشور شده و زندگی را برای مردم این کشور فرانسوی‌زبان، سخت‌تر کرده است.

رنج گرما

«سومایلا مایگا» جوانی است ساکن حومه پایتخت. او می‌گوید: «دمای هوا در شب‌ها، گاهی به ۴۶درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این شرایط را برای من غیرقابل‌تحمل کرده است. من گاهی شب‌ها هم از گرما، سرگیجه می‌گیرم.»

در این کشور فقیرنشین، به‌خاطر گران‌بودن سوخت، مردم نمی‌توانند در ساعت‌های طولانی بی‌برقی، از ژنراتورهای بنزینی جایگزین هم استفاده کنند.

دکتر «یاکوبا تولوبا» هم در بیمارستانی در پایتخت کار می‌کند. او می‌گوید: «لااقل در بیمارستان ما، روزانه ۱۵نفر به‌خاطر گرما بستری می‌شوند. آنها به‌خاطر گرما، کم‌آبی و ناراحتی‌های تنفسی را تجربه می‌کنند.»

تعطیلی مدارس

مدارس این کشور هم در این روزها، به‌خاطر گرما و اقدام پیشگیرانه برای سلامت بچه‌ها، تعطیل شده. حتی از مردم مسلمان این کشور خواسته شده با وجود اتمام‌ ماه مبارک رمضان، به‌خاطر شرایط آب و هوایی، روزه‌ نگیرند.

این موج گرما، علاوه بر همسایگان این کشور مثل ساحل عاج، نیجر و سنگال، برخی کشورهای جنوب شرق آسیا را هم در نوردیده. مثلا در فیلیپین هم گرما امان مردم را بریده و این روزها باعث تعطیلی مدارس این کشور شده است.

کارشناسان، «انسان» را متهم ردیف اول گرمایش زمین می‌دانند و امیدوارند این متهم متواری، روزی سر عقل بیاید و هوای زمین و محیط‌زیست اطرافش را بیش از گذشته داشته باشد.

کد خبر 848139 برچسب‌ها گرما کره زمین محیط زیست جهان آفریقا

دیگر خبرها

  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان