Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید راشد جزایری روز دوشنبه در نشست مشترک کارگروه عزاداری محرم و صفر و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در خصوص برنامه‌های ماه محرم در استان افزود: برای برگزاری مراسم و آیین ماه محرم، دستورالعمل خاص از سوی ستاد ملی کرونا تهیه و به هیات‌های مذهبی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای این دستورالعمل با سازمان تبلیغات و نظارت آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی در مناطق مختلف است، گفت: استفاده از ماسک در مراسم عزاداری و همچنین ضدعفونی کردن محل هیات‌ها، قبل از شروع و بعد از اتمام مراسم ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت استان بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حاضر نشدن افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در این آیین‌ها تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم ماه محرم و صفر در اماکن باز و  با رعایت فاصله‌گذاری ۲ متری از هر طرف برگزار شود.

جزایری اظهار داشت: برگزاری مراسم در فضاهای بسته باید کمتر از ۲ ساعت باشد و هرگونه برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذری، ممنوع اعلام شده است.

به گفته وی، حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع اعلام شده است و باید افراد از طبل و زنجیر شخصی استفاده کنند.

جزایری، بر اجرای طرح "هر خانه، یک حسینیه" در استان تاکید کرد و گفت: در این طرح افراد با نصب یک پرچم درب منازل به صورت نمادین مراسم و آیین عزاداری را برپا کنند.

وی بر اجرای پخش سخنرانی‌های آنلاین به‌منظور جلوگیری از تجمعات و اجرای کمپین نذر ماسک به جای ارزاق را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا از مردم خواست تا از برگزاری اجتماعات در منازل و هیاتهای مذهبی خودداری کنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آیین‌های سنتی از جمله علم گردانی،برپایی خیمه‌گاه در طاقانک و شهرکیان، شیرخوارگان ،آقا سلام و شام غریبان و آیین‌های سنتی دیگر که به همراه تجمع افراد زیاد برگزار می‌شد امسال ممنوع شده، گفت: برپایی آیین عزاداری در فضای باز آموزش و پرورش و ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: برپایی آیین‌های عزاداری در سالجاری در استان در فضای بسته به مدت یک ساعت (نماز، سخنرانی و روضه) و مراسمات در فضای باز به مدت ۲ ساعت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حساسیت در میان تجمعات در خصوص اجتماعات مذهبی است، گفت: این امر باعث نارضایتی مردم و هیات‌های مذهبی شده است. 

طاهری به فعال شدن سامانه بیرق برای ثبتنام هیاتهای مذهبی در استان و امضاء تعهدنامه اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۴۰۰ هیات مذهبی در استان فعال است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم چهارمحال وبختیاری پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا ماه محرم چهارمحال وبختیاری ماه محرم هیات ها آیین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری