Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حمید اکبری درباره شاخص‌های آیین نامه اعلام قبولی برخی از دستیاران دارای شرایط خاص به عنوان قبول شدگان آزمون گواهینامه، بدون شرکت در این آزمون، و زمان ابلاغ این آیین‌نامه، گفت: آیین‌نامه در حال گذراندن مراحل نهایی خود است تا پس از جمع‌بندی به تصویب نهایی رسیده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی شاخص‌های دیده‌شده در این آیین‌نامه برای پذیرش دستیاران در آزمون گواهی‌نامه بدون شرکت در آزمون، گفت: آنچه که در این زمینه مهم است، نمرات به دست آمده در آزمون‌های ارتقاء سال‌های قبل بوده و در این خصوص تعداد دفعاتی که این دسته از دانشجویان در سال‌های قبل در آزمون ارتقاء شرکت کرده‌ و رد نشده‌اند، حائز اهمیت است.

اکبری در خصوص اهمیت چگونگی ورود دانشجویان علوم پزشکی در سه رشته دندان‌پزشکی، داروسازی و پزشکی به دانشگاه‌های کشور، گفت: ما اعتقاد داریم افرادی که وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند، باید از توانمندی علمی لازم برخوردار باشند و بر اساس رقابت علمی وارد دانشگاه شوند. بر این اساس از سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۳۹۷ انتقال دانشجویان از خارج به داخل در وزارت بهداشت ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت بیشتر به دلیل این تلقی بود که برخی از این طریق کنکور را دور زده و روند این انتقال افزایشی و از حالت عادی خارج شده بود، به نحوی که سالانه ۳ هزار نفر از این طریق وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌شدند.

این مسئول تاکید کرد: کسانی که در خارج از کشور در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند، باید تا انتهای تحصیلات همان دانشگاه باشند و مدارک خود را به داخل بیاورند که طبق روال قانونی مدرکشان ارزشیابی خواهد شد. دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نه اجازه قانونی برای انتقال آنها داشته و نه ظرفیت پذیرش آنها وجود دارد.

اکبری از توافق میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص ارایه ضریبی از کارانه به دستیاران فعال در خط درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: آن چه که مورد بحث میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت است و بر سرآن توافق شده، این که خدمات رزیدنت‌هایی که در بخش‌های کرونایی ارائه خدمت می‌کنند به نحوی دیده و حق‌الزحمه مناسب‌تری نسبت به خدماتی که ارایه می‌دهند در اختیارشان قرار گرفته شود. بر این اساس کارهای قانونی این روند در حال انجام است تا نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند، ضریبی از کارانه در اختیارشان قرار گیرد.

کد خبر 541203 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو كرونا در ايران دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • اعمال محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری