Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری گفت: علیرغم تحریم و بحران کرونا، تا پایان سال ١٠ هزار تخت بیمارستانی و ٢ هزار تخت مراقبت ویژه به زیرساخت درمانی کشور افزوده می‌شود .

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز دوشنبه در نشست با مدیران ارشد صدا و سیما با اشاره به اظهارات مدیران سازمان صدا و سیما افزود: فلسفه این جلسه عمدتا برای تشکر از صدا و سیما است که در طول این مدت از پایان بهمن تا امروز برای این که کشور به خوبی اداره شود، با همه توان و قدرت در صحنه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم اطلاعات لازم را داشته باشند و به یک بیان رسانه واقعا به صورت رسانه ملی ظهور و نمود بیشتری پیدا کرد.

رییس جمهوری با بیان این که صدا و سیما یک رسانه ویژه‌ای است گفت: همه مطبوعات و فضای مجازی و دیگران آنهایی که تریبون‌های مختلف دارند در صحنه بیان و اطلاع رسانی فعال هستند اما صدا و سیما یک امتیازات ویژه‌ای دارد علاوه بر این که یک رسانه بسیار گسترده ای است و ملی به این معنا که سراسر کشور را شامل و تحت پوشش قرار می دهد و انحصارا آنتن پخش را در اختیار دارد. از طرف دیگر برای مردم این رسانه بسیار مهم است.

وی یادآورشد:‌اگر مردم بخواهند نسبت به فرزند و جوان و اقوام خود از فضای مجازی استفاده کنند ممکن است دغدغه‌های مختلف از نظر اعتقادی، سیاسی و اخلاقی داشته باشند اما در صدا و سیما این گونه نیست. در صدا و سیما دغدغه اخلاقی مردم احساس کنند از نظر اعتقادی ضربه ای وارد میشود ندارند.

روحانی گفت: صدا و سیما، صدا و سیمای نظام است. وقتی صدا و سیما خبری می دهد دنیا به عنوان خبری که مورد قبول نظام است می‌شنوند. روزنامه‌ یا سایتی بخواهد حرفی بزند حتی خبرگزاری‌ها اگر رسمی باشند باز جایگاه رسانه ملی و صدا و سیما را ندارند.

رییس جمهوری افزود: در این ایام که ایام مهمی بود اگر بخواهیم کارمان را به دنیا یا به مردم خودمان معرفی کنیم یکی از راه‌ها مقایسه است. یعنی کارمان را باید با کار همسایگان و دنیا مقایسه کنیم یا با کار مقاطع دیگر قبل از تاریخی که انجام می‌دهیم در کشور خودمان مقایسه کنیم. اگر مقایسه نکنیم موفقیت کامیابی یا ناکامی خیلی روشن و واضح نیست.

رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنانش گفت: داستان کرونا، داستانی بود که کاملا قابل مقایسه بود یعنی کشور ایران، قابل مقایسه با کشورهای منطقه بود با کشورهای اروپایی و آمریکایی، آفریقایی و جاهای دیگر و بی‌تردید نظام جمهوری اسلامی ایران، و ملت ایران در این حادثه و موضوع مهم فراگیر و بین‌المللی، درخشیدند و ما نمی‌توانیم بگوییم کم و کسری از کشورهای دیگر داشتیم. در بعضی از جاها، حتما توفیق بیشتر داشتیم در بعضی از جاها مشابه کشورهای دیگر بودیم.

روحانی افزود: ما در هر دو موج، هم در موج اولی که از اواخر بهمن شروع شد و هم در اواخر خردادماه که با موج دوم مواجه شدیم، مشابه این در کشورهای دیگر هم بوده و هست و آنها هم، هم موج اول و موج دوم را داشتند.

رییس جمهوری تصریح کرد: اتفاقاً رسانه‌های فارسی زبان بیگانه معاند چند هفته‌ای بود که در اوایل موج دوم می‌گفتند که این ناکارآمدی نظام ایران است و می‌بایست تعطیلات را یک ماه دیگر ادامه می‌داد و کار را زود آغاز کرد و اگر تعطیلات را ادامه می‌دادند موج دوم نداشتند.

وی یادآورشد: همه کشورهایی که این حرف را می‌زدند خودشان بعد از یک ماه همه با موج دوم مواجه شدند. رسوایی این رسانه‌ها و تبلیغات بیگانه، واقعیت‌های مشهودی که امروز وجود دارد، برای مردم ما روشن کرد که این رسانه‌ها چقدر بی‌اعتبار هستند و این یکی از نکات مهم بود که مردم ما به رسانه ملی اعتماد کنند و نسبت به رسانه‌های بیگانه با تردید بنگرند و این واقعیتی است که مردم در زندگی خودشان به خوبی مشاهده می‌کنند.

روحانی گفت: این موفقیت نشان داد که قانون اساسی ما و ساختار نظام ما، برای حوادث و موقعیت‌های ویژه‌ای که پیش می‌آید ساختار مناسبی است. در همان روزهای اولیه شیوع کرونا شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه داد و به‌طور مثال اولین جلسه ما راجع به کرونا، شنبه سوم اسفند و روزهای اول بود و در همان شنبه سوم اسفند، یک مصوبه داشتیم که در آن، ستاد ملی کرونا تصویب شد و تشکیل آن مورد تاکید قرار گرفت و در آنجا گفته شد که مصوبات ستاد ملی کرونا  از لحاظ لزوم تبعیت همتراز با مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و مقام معظم رهبری این را امضا کردند.

رییس دولت دوازدهم اظهار داشت: این موضوع بسیار مهمی بود. تمام کارهایی را که ما توانستیم هماهنگ کنیم و با هماهنگی پیش بیاید کلید آن را همین مصوبه سوم اسفند زد و بر این مبنا حرکت شروع شد. اگر ما این مصوبه را نداشتیم مشکلات بسیاری برای ما به‌وجود می‌آمد.

رییس‌جمهوری گفت: زمانی که می‌خواستیم بگوییم مغازه‌ها در شهرستان‌ها یا تهران باز شود یا وقتی که می‌خواستیم رفت‌وآمد در استان‌ها آزاد شود همه اینها مقاطع حساسی بود و در این مقاطع حساس تصمیماتی که این ستاد می‌خواست بگیرد می‌بایست پشتوانه لازم را از لحاظ حقوقی و شرعی داشته باشد.

روحانی به شرایط کشور در اوایل شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در ماه رمضان که اوایل شروع کرونا بود یا ماه فروردین و اعیاد ملی که داشتیم، در همه این ایام، تصمیماتی که اتخاذ می شد اگر یک مرکزیتی نبود و این مرکزیت پشتوانه حقوقی نداشت، نمی‌توانستیم تصمیم قاطع بگیریم و بگوییم این مسجد بسته یا این نمازجمعه تعطیل یا این نماز با این شرایط باز یا این حرم و صحن آن که این همه مورد تقدس و اهتمام مردم ماست، بسته شود.

وی افزود: این اقدامات نشان داد که ساختار حقوقی کشور ما ساختاری است که در روز حادثه و مشکل می‌تواند ظهور و بروز پیدا کند و با مصوبه خودش گره گشا باشد.

رییس‌جمهوری به قدرت زیرساخت‌های کشور در تاب‌آوری در شرایط بحران اشاره کرد و افزود: نکته دوم این بود که ما وارد یک مقطعی شدیم که زیرساخت‌های کشور ما توانست با ما همراهی کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود نقش کادر درمان در مبارزه با بیماری کرونا را برجسته عنوان کرد و افزود: اگر کادر درمان ما شرایط کادر درمان ۹۲ را داشت چطور می توانستیم شیوع بیماری کرونا را اداره کنیم. ما در طول این هفت سال، تعداد تخت بیمارستانی را چه آنهایی که از نو تاسیس کردیم و چه آنهایی که به طور کامل بازسازی کردیم بیش از دو برابر شده و به همین دلیل است که ما در دوران کرونا توانستیم ۲۳ هزار یا ۲۵ هزار یا ۳۰ هزار تخت به کرونا اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه ما در گذشته چنین توان و این میزان تخت و امکانات بیمارستانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: اینکه آی‌سی‌یوهای ما به گونه‌ای بود که نه در موج اول و نه در موج دوم هیچ کجا ما با معضل مواجه نشدیم بسیار ارزشمند است.

رییس‌جمهوری به وضعیت کمبود تخت و آی‌سی‌یو و دیگر امکانات بهداشتی در کشورهای مختلف و حتی توسعه‌یافته در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: حتی یک مورد هم بیمار کرونایی نیازمند بستری یا آی‌سی‌یو از خدمات محروم نماند. البته ممکن است یک بیمارستانی امکانات نداشته به بیمارستان دیگری ارجاع داده یا حتی گاهی یک شهر به شهر مجاور کمک کرده باشد ولی اینکه تخت یا آی سی یو نباشد، نداشته‌ایم و این یکی از امتیازات کشور ماست.

روحانی وضعیت بهداشتی و کمبودها در اروپا و آمریکا در دوران شیوع کرونا را یادآور شد و گفت: شما می توانید مقایسه کنید ما چه وضعی داشتیم و آنها چه وضعی داشتند.همین الان در سال جاری و علیرغم تحریم‌ها و مسائل دیگر، ما ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا پایان سال اضافه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار تخت آی سی یو را هم در سال جاری اضافه خواهیم کرد، افزود: این کار بزرگی است؛ کدام کشوری که با ما قابل مقایسه باشد می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. کدام کشور است که در این شرایط بحران، ۱۰ هزار تخت اضافه کند؛ این کار عظیم و بزرگی است؛ زیرساخت‌ها آماده بود که ما توانستیم شیوع بیماری کرونا را تحمل کنیم.

ادامه دارد

 


ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رییس جمهوری شیوع کرونا صدا و سیما رسانه ها هزار تخت آی سی یو موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، راه‌حل مشکلات کشور را مشارکت مردم در همه زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟ 

روحانی با اشاره به روزهای سخت کشور در ۴۵ سال گذشته، از جنگ تحمیلی هشت ساله تا تحریم‌های هسته‌ای، اظهار داشت: در روزهای سخت، عمده توان ما برای عبور از مشکلات متکی به حضور مردم بود. مردم با حاکمیت همفکری و همکاری و کمک می‌کردند یا خواست حاکمیت را قبول می‌کردند. در جنگ ۸ ساله اگر مردم نمی‌آمدند و اگر بسیج نبود، ما توان آن را نداشتیم در برابر عراق بجنگیم. اگر صنایع وارد نمی‌شدند ما گلوله توپ و خمپاره نداشتیم. فقط با نیروی مسلح، ارتش و سپاه و ژاندارمری مشکلات حل نمی‌شد.

رئیس دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشورهای همسایه را بخوریم.

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم. در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.

روحانی دلیل بهبود شرایط اقتصادی در دولت یازدهم را امیدواری مردم و حمایت آن‌ها از حاکمیت و دولت دانست و افزود: در آن دوره انقلاب دیجیتال تحقق پیدا کرد. استارت‌آپ‌ها در آن ایام شتاب گرفتند. توسعه پهنای باند در فضای مجازی باعث شد مردم راحت شوند و بسیاری از مشاغل در آن بستر شکل بگیرد. امروز فضای مجازی چگونه است؟ در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، برخی سکوهای اقتصاد دیجیتال را می‌خواهند حاکمیتی کنند. بخش خصوصی را قبلاً خصولتی می‌کردند، الان خصومتی می‌کنند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی در توزیع قدرت مردم را مشارکت نمی‌دهیم، آن‌ها در اقتصاد هم مشارکت نخواهند کرد. وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟ توان هسته‌ای و موشکی جای خود، اتفاقاً رشد اصلی توان هسته‌ای و موشکی در دولت تدبیر و امید رخ داد. مشکل ما ایران‌هراسی و کاهش قدرت بازدارندگی با قطعنامه‌های فصل هفتمی شورای امنیت بود که با حمایت جهانی از پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از سوی ایران و برجام این فضا تغییر کرد. وقتی برجام امضا شد، اولین افرادی که به من تبریک گفتند دوستان منطقه‌ای ما؛ عراق و سوریه و جهاد اسلامی بودند. برجام بازدارندگی ایران را افزایش داد. در آن شرایط که مردم با ما بودند توانستیم مشکلات را حل کنیم و به سمت توسعه و پیشرفت برویم.

هفتمین رئیس‌جمهور ایران، غفلت از امر توسعه کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: کشورهای اطراف ما در منطقه به فکر توسعه همه‌جانبه هستند اما متأسفانه عده‌ای در داخل فقط به فکر حفظ قدرت یک جناح اقلیت هستند و حتی به فکر حفظ نظام و کشور هم نیستند. کشور بدون توسعه حفظ نمی‌شود. توسعه هم بدون مشارکت مردم، ورود سرمایه خارجی به داخل و رابطه درست با دنیا امکان‌پذیر نیست. الان طرح‌های عمرانی مهمی که در دوره ما ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته را هم دنبال نمی‌کنند؛ فقط برخی مواردی که ما بیش از ۹۰ درصد پیش برده بودیم را به صورت محدود تکمیل می‌کنند.

روحانی خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟ باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

او در پایان از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست. اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم

دیگر خبرها

  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش