Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@15:09:16 GMT

اپیدمی سینما نرفتن هم خطرناک است!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۹۲۲۰

اپیدمی سینما نرفتن هم خطرناک است!

سیدامیر سیدزاده، تهیه‌کننده سینما، درباره علت استقبال نکردن مخاطب از سینما با توجه به این‌که ترفندها و راهکارهای مختلفی از سوی سازمان سینمایی برای جذب مخاطب در نظر گرفته شده است ، گفت: «ما برای روشن ماندن چراغ سینما باید برخی نکات محوری و اساسی را مورد توجه قرار می‌دادیم که آن طور که باید محقق نشد؛ یکی اینکه استانداردها و لوازم بهداشتی لازم برای تشخیص و جداکردن مخاطب دارای علائم ویروس و سالم را نداریم؛ در نتیجه ناقل و غیرناقل وارد محیطی سربسته می‌شوند و در چنین وضعی مخاطب حق دارد، به سینما نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «دلیل بعدی استقبال کم مردم از سینما در شرایط کنونی، این است که محصول باکیفیتی نداریم؛ فیلمی که مخاطب ریسک کند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بیاید و آن را ببیند. مورد سوم فضای داخلی سینماهاست که برای چنین روزهایی ساخته نشده است.»

این تهیه‌کننده ادامه داد: «نقطه نظرها و راهکارهای مختلف مدیران فرهنگی نیز یکی از دلایل دفع مخاطب است؛ چون حرفی که می‌زنند برای خودشان هم معنا ندارد و نسبت به آن بلاتکلیف هستند. عزیزان به این موضوع فکر نمی‌کنند که سینما باید تا زمان برچیده شدن این ویروس تعطیل و پس از رفع خطر مجدداً بازگشایی شود.»

سیدزاده در پایان عنوان کرد: «در این میان نکته‌ای بسیار مهم را باید در نظر داشت؛ اگر مخاطب در زمان باز بودن سالن‌های سینما به سینما نرفتن عادت کند (این روزهای سینما) زمانی هم که ویروس از بین برود، دیگر سینما رفتن یا نرفتن برای او اهمیتی نخواهد داشت. اگر این موضوع اپیدمی شود، برای کلیت سینما در دراز مدت خطرناک خواهد بود. پس تعطیلی کامل سینما در مخاطب احساس تشنگی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود، پس از بازگشایی در زمان رفع کامل خطر، استقبال چشمگیری از فیلم ها داشته باشد.»

۵۷۵۷

کد خبر 1422803

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»