Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سعدی پور عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزانی که به آن دسترسی ندارند، گفت: دانش آموزان و خانواده‌ها برای ثبت نام دریافت گوشی به مدیران مدارس مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه گوشی‌هایی که تهیه می‌شود در اختیار ادارات شهرستان‌ها و مناطق قرار داده شده و طبق ارزیابی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا به دست دانش‌آموزان برسد، تصریح کرد: در حال حاضر امکان خوداظهاری برای تعیین تکلیف وضعیت دسترسی به گوشی در سامانه وجود ندارد اما در مرحله دوم خود اظهاری دانش آموزان را نیز آغاز خواهیم کرد تا محدودیتی برای دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با اشاره به اینکه در خوشبینانه ترین حالت اگر وضعیت کرونایی زرد و حتی سفید هم باشد، باز هم در کلاس‌ها تراکم جمعیت کم و استفاده از فضای مجازی و آموزش‌های از راه دور لازم خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این راستا در کنار آموزش مجازی، آموزش از طریق شبکه تبرستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اولویت دسترسی به گوشی برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ادامه داد: نزدیک به ۷۰ درصد دانش‌آموزان در آخرین مرحله عضو نرم افزار آموزشی شاد شده‌اند و با بررسی‌های به عمل آمده ۴۰ هزار دانش آموز توانایی خرید گوشی را نداشته و ۱۰ هزار دانش آموز اولویت نخست دریافت گوشی موبایل هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

سعدی‌پور خاطرنشان کرد: اولویت دوم ما دانش آموزانی هستند که از توانایی مالی مناسبی برخوردار نبوده که پس از رسیدگی به اولویت اول در صورت شرایط مساعد برای دسته دوم نیز گوشی تلفن همراه تهیه می‌شود، اولویت سوم دانش آموزانی هستند که با استفاده از تسهیلات دریافتی می‌توانند به خرید گوشی اقدام کنند و ۱۰ هزار دانش آموز نیز در این راستا شناسایی شده که با هماهنگی استانداری و معرفی به بانک‌های عامل از جمله بانک ملی، ملت و غیره، تسهیلات ۳ تا ۵میلیون تومانی با نرخ بهره ۴ درصد به صورت قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح "پویش همکلاسی مهربان" اظهار کرد: این پویش از سوم شهریور در سطح استان آغاز می‌شود که در آن گروه‌های مختلف از جمله املاک، اصناف، تشکل‌های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش آموزی، هلال احمر، همیاران مشاور و مجمع خیرین مدرسه ساز نیز وارد این پوشش شده که با توجه به کد دستوری گرفته شده امکان دریافت کمک نقدی و یا غیرنقدی گوشی دست دوم برای آنها فراهم است تا در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از خرید تبلت‌های دانش‌آموزی از سوی این اداره کل برای دانش آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: اقداماتی نیز جهت تهیه تبلت دانش آموزی برای دانش ِآموزان انجام خواهد شد تا افرادی که در مناطق دوردست هستند از آموزش محروم نشوند.

کد خبر 5001300

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران ساری ویروس کرونا محرم 99 روز خبرنگار شیراز بوشهر ماه محرم آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی برای دانش آموزان هزار دانش آموز دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند