Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@06:06:14 GMT

«خط باریک قرمز» تا امروز پرفروش‌ترین مستند سال 99

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۰۲۳۴

«خط باریک قرمز» تا امروز پرفروش‌ترین مستند سال 99

با راه اندازی سامانه سمفا در حال می توان فروش فیلم ها را به طور لحظه ای رصد کرد و حال می توان دید فیلم هایی که همیشه برچسب نفروش و بی مخاطب داشته‌اند اتفاقا نه تنها کم‌مخاطب نبوده اند بلکه مخاطبان سینمای فرهنگی و هنری پایه‌های ثابت تر و وفادارتر این هنر هستند.

به گزارش تابناک، با نگاهی به آمار فروش فیلم ها در سمفا می توان دید که مستندی چون «خط باریک قرمز» که 2 هفته است اکران خود را شروع کرده است تا لحظه تنظیم این خبر یعنی ساعت 21، دوشنبه 27 مرداد 440 بلیت فروخته است آنهم در حالی که سینماهای نمایش دهنده فیلم های «هنروتجربه» فقط در چند شهر کشور وجود دارند و سانس های هر فیلم در این گروه محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند سینمایی «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست را در حال حاضر می توان پرمخاطب ترین مستند اکران شده در سال 99 دانست. ماجرای این مستند از این قرارست: یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان با کمک چند مربی نمایش تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته های زندگی خود را از این طریق بیان کنند. کم کم تصمیم گرفته می‌شود که اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا یک روز از زندان خارج شوند، اما عده ای تصمیم به فرار دارند.

توماج دانش بهزادی، فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و با همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت در این فیلم حضور دارند.

«یلدا» هم رکورددار است

«یلدا» دیگر فیلم گروه «هنر و تجربه» که 8 هفته است روی پرده است موفق به فروش 1641 بلیت شده است. این فیلم سینمایی به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه کنندگی علی مصفا است.

این فیلم روایت مریم کمیجانی زن جوانیست که به دلیل قتل شوھرش ناصر ضیا، به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا، به استودیو برنامه تلویزیونی پربیننده «لذت عفو» دعوت می‌شود تا توسط تنھا فرزند مقتول، مونا ضیا بخشیده شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی با حضور فرشته صدرعرفایی.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه جعفر سرقینی محمدرضا شجریان خط باریک قرمز هنر و تجربه مستند کنکور 99 مکانیسم ماشه جعفر سرقینی محمدرضا شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت