Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رویش ویژه دستاوردهای کانونهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه های کشور با حضور سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

نصیری سخنان خود را با شعری در ستایش وطن‌دوستی آغاز کرد و گفت: من به دشمن نفروشم کفی از خاک وطن، وطنم کس بفروشد که در او ایمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که وقتی جوش و خروش دانشجویان در دانشگاه پیش از کرونا را به یاد می‌آوریم، غمگین میشویم، افزود: جای دانشجویان در صندلی‌های این سالن خالیست.

رئیس دانشگاه بهشتی درباره فعالیت دانشگاه‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: دانشگاه فعال است و هیچ چیز تعطیل نیست. فعالیت‌های آموزش، پژوهش و نوآوری همچنان برقرار است اما به صورت غیرحضوری ادامه می‌یابند.

وی به استقبال دانشجویان و دانشگاه‌ها از جشنواره رویش اشاره کرد و گفت: جشنواره رویش حرکتی بسیار ارزشمند است و حتی با وجود شرایط پیش آمده و شیوع بیماری کرونا با استقبال فراوان دانشجویان روبرو شد.

نصیری افزود: بیش از ۵ هزار کانون فرهنگی در این جشنواره شرکت کردند و بیش از ۴۰ دانشگاه در سطح دانشگاه خودشان تمرینات برای جشنواره را شروع کردند.

وی با بیان اینکه دانشجویان علاوه بر درس و پژوهش در حوزه‌های سیاسی، نشریات و فرهنگ فعالیت می‌کنند که به رونق بخشیدن دانشگاه کمک می‌کند، گفت: ایران یک کشور متمدن با بیش از ۱۲ هزار سال تمدن است.

رئیس دانشگاه بهشتی ادامه داد: ایران کشوری با ریشه، با فرهنگ و با حرکتهای ارزشمند در حوزه تولید علم است و دنیا برای ایران احترام بسیار زیادی قائل است در حالی که برخی کشورها با پول در یونسکو رای جمع می‌کنند.

وی به توجه ویژه اسلام به آیین‌ها، فرهنگ، هنر و آموزش علم اشاره کرد و گفت: در ایران اسلامی و در حوزه فرهنگ حرکت‌های ارزشمندی انجام شده بخشی از آن در این جشنواره دیده می‌شود.

انتهای پیام/

367 / 320 جشنواره رویش دانشگاه بهشتی سعدالله نصیری قیداری وزارت علوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جشنواره رویش دانشگاه بهشتی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد