Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اراک قرار بود در صحن علنی برگزار شود که در این نشست از مجموع ۱۱ نفر عضو شورا، ۲ نفر  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا حضور نداشتند و سه نفر نیز در اواسط نشست به دلیل انتقاد به عملکرد هشت نماینده عضو فراکسیون امید از صحن علنی خارج شدند و بر اساس اعلام  نماینده  فرماندار که در این نشست حاضر بود، برگزاری انتخابات رسمیت پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج «عیرضا مرادی»، «حامد آجرلو» و «علی‌جعفر محصولی» از نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، با انتقادهای سایر اعضا مواجه شد.

مقرر شد برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اراک در نشستی فوق‌العاده در روزهای آتی برگزار شود.

رییس کمیسیون املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک در سخنان پیش از نطق در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت دادن اقشار مختلف بویژه سرمایه‌گذاران در اداره شهرها از عمده‌ترین رویکردهای مدیریت شهری در جوامع پیشرفته و روبه توسعه است.
« حامد آجرلو» افزود: استفاده از دانش، فرصت‌های مالی و مدیریتی و انرژی‌های بالقوه و مجموع ظرفیت‌های قشر سرمایه‌گذار،موجب بهبود زندگی مردم می‌شود.
وی بیان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرها فراوان است و چنانچه مدیریت شهری همت کند و این فرصت را در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار دهد، پروژه‌ها و در نتیجه اقتصاد شهر رونق  می‌گیرد و شکوفا می‌شود که حاصل و برآیند آن شهری آباد، ایمن و در شان و منزلت ساکنان شهر است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: امکانات و توان بخش خصوصی و مردمی، شرایط و زمینه‌های مناسبی برای حضور سرمایه‌های سرگردان در شهر فراهم نموده است.
رییس کمیسیون املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: کدام پروژه‌ها را با مشارکت بخش خصوصی شروع و یا به سرانجام رسیده است؟ چه میزان توجه به مشارکت  بخش خصوصی در سرمایه گذاری در اجرای پروژه‌های شهری صورت گرفته است؟ برای بکارگیری و بهره‌برداری از توان و سرمایه‌های سرگردان شهر چه فکری شده است؟
وی گفت: باید تعارف را کنار گذاریم و از حقیقت گریزان نباشیم، واقع بین بوده و در صدد رفع نقاط ضعف و کم و کاستی‌های بجا مانده و مغفول دوران کاری خود در شورای شهر باشیم.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: آمار سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی در شهرداری اراک ارایه نمی شود، شاید هم آمار و اقدام‌ها قابل ارائه نباشد.

آجرلو اظهار داشت: باید بپذیریم که اقدام چشمگیر و موثری در این عرصه رخ نداده  و تنها به تغییر سرپرست سازمان سرمایه گذاری بسنده شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری در این مقوله ضعیف عمل کرده است و می‌طلبد که شهردار با جدیت و پشتکار و با جلب اعتماد سرمایه گذار و سرمایه‌ها در این راستا اقدام موثر و مثبت داشته باشد.

رئیس کمیسیون املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: در مدت باقی مانده عمر خدمتی شورای شهر در این دوره، وظیفه ای خطیر به جا مانده است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آجرلو در خصوص موضوع منابع انسانی در شهرداری اراک نیز گفت: بارها از شهردار مسئله کمبود نیروی متخصص و کارآمد سئوال شده، برخی پست‌های مدیریتی را خالی عنوان کرده‌اند و در بعضی از ادارات و مدیریت‌ها و حتی ‌معاونت‌ها از افراد غیرمتخصص و یا با تخصص‌های غیرمرتبط استفاده می‌شود.
وی بیان کرد: بکار نگرفتن نیروهای مجرب و کاردان و حذف آنان به روش خودسرانه و غیرقانونی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و سوال این است که هدف از این اقدامات چیست؟
این عضو شورای شهر اراک اضافه کرد: در میان نیروهای موجود در شهرداری نیروهای دارای تخصص و تجربه وجود دارد و دلسوزی آنها در انجام وظیفه بر کسی پوشیده نیست، اما متاسفانه تعدادی نیروی مغرض و کار نابلد که ماندگاری خود را در حذف و نبود نیروهای کاربلد و کارآمد می‌دانند، در مجموعه شهرداری مشغول تخریب، زمینه سازی برای حذف تبعید و به کار نگرفتن این نیروها هستند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: نقد من به گروه هشت نفره شورا و به عملکرد سه ساله این افراد است، بر اساس واقعیت‌ها نقد می‌کنم نه بر اساس برداشت شخصی و ذهنی خود، والله قصد ما کمک به شهر، هزینه‌های درست در شهر، انتصابات درست، خدمات شهری درست و حرکت جمعی در جهت خدمات رسانی است.
«علیرضا مرادی» افزود: به عنوان نماینده مردم در شورای شهر حق انتقاد دارم و به دلیل معلم بودن نقد تخصصی می‌کنم، این سوال مطرح است که اگر ما جای این گروه هشت نفره بودیم چگونه رفتار می‌کردیم؟ والله از توان و تخصص دیگران هم استفاده می‌کردیم.
‌وی بیان کرد: روش این گروه هشت نفره را می‌پسندم چون هماهنگ هستند، اما قرآن می‌فرماید هماهنگی را بر تقوا قرار دهید، منابع شخصی و گروهی را کنار بگذارید و در یک حرکت از همه توان‌ها استفاده شود.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: در این سه سال برای مسائل مختلف راهکار داشتیم اما چون گوش شنوایی نبود، بیان نشد.

مرادی اظهار داشت: با توجه به اینکه چهارمین مرتبه است که این نمایش غم انگیز، زننده و خنده دار در حال اجراست و به نظر به حدود ۳۰ درصد مردم شهر اهمیتی داده نمی‌شود و بر اساس این نمایش خنده دار کمیسیون‌ها به افراد غیرتخصصی و ضربه زننده سپرده می‌شود و با توجه به جمیع جهات جلسه شورای اسلامی را ترک می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مصرف برق در مردادماه امسال با رشد چشمگیری همراه بود اما همه تلاش‌ها با وجود سختی های فراوان برای تامین برق پایدار به کار گرفته شد.
«محمد اله‌داد» افزود: مصرف برق صنایع در این مدت با ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه قبل همراه بوده و انتظار است مردم همچنان به مدیریت مصرف برق توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای حوزه خدمات شهری همه دستگاه‌ها و نهادهای باید همپا و همراه یکدیگر باشند و اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد، خدمت رسانی با اختلال همراه می‌شود.
اله داد اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در بحث مبلمان شهری ایجاد کانال‌ها و شبکه‌های زمینی برق است و این مهم در دستور کار جدی شرکت توزیع برق قرار دارد.
وی گفت: اجرای شبکه‌های هوایی برق در مقابل شبکه‌های زمینی از هزینه کمتری برخوردار است اما برای کمک به زیبایی بیشتر مبلمان شهری، این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این نشست گفت: اراک یکی از شهرهای تاریک کشور است و
بر اساس آخرین بررسی‌ها، ۱۷۰ نقطه تاریک در شهر اراک وجود دارد که این مناطق به لحاظ تصادفات سرقت،

 جرم خیز محسوب می‌شوند.
« مرتضی سورانه» افزود: مسوولان باید تلاش کنند تا رفاه را به هر شکل برای مردم افزایش دهند و در این راستا دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید دست به دست یکدیگر گذارند.

در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، تهیه طرح و اجرای پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شامل زیرگذر خیابان قایم مقام با بزرگراه شهید آنجفی در محل میدان مقاومت، زیرگذر جاده فراهان در محل تلاقی با ادامه بزرگراه شهید انجفی در ادامه مسیر بزرگراه شهید آنجفی تا آرامستان و اتصال به ضلع غربی کمربندی جنوبی، تقاطع غیرهمسطح در کمربندی شمالی در محل اتصال به جاده فرودگاه و انتهای خیابان هپکو، تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) با مبلغ اولیه سه هزار میلیارد ریال به صورت EPC با رعایت تمام قوانین و مقررات مصوب شد.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها شورای شهر اراک استان مرکزی مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر اراک استان مرکزی مدیریت شهری شورای شهر اراک استان مرکزی مدیریت شهری سرمایه گذاری عضو شورای شورای شهر بخش خصوصی پروژه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • نامزدهای مورد حمایت جبهه پایداری در خوزستان معرفی شدند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس