Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@05:00:31 GMT

پای مورینیو به حذف منچستر یونایتد کشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۰۵۱۰

طرفداری امشب در کارگاه مجازی ویژه بازی اینتر و شاختار منتظر حضور شماست. بیایید با هم هر چند از راه دور، از تماشای فوتبال لذت ببریم

به گزارش طرفداری، یک بار دیگر برپایی کارگاه مجازی بهانه ای شد تا به اتفاق دوستان خوب مان در شبکه اجتماعی طرفداری با هم از فوتبال لذت ببریم و این بار هم فوتبال بین های حرفه ای و علاقه مند با تحلیل های شان ما را شگفت زده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از شکست منچستر هم چند کاربر علاقه مند به منچستر یونایتد پای ژوزه مورینیو را به این ماجرا کشیدند و بث جالبی میان شان شکل گرفت.

کارگاه شب گذشته طرفداری به بازی منچستر یونایتد و سویا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا اختصاص داشت. امشب هم قرار است همراه خوره های فوتبال بازی اینتر و شاختار را نقد و بررسی کنیم. قبل از آغاز کارگاه امشب، با ما همراه باشید و مطالب خواندنی و منتخب کارگاه دیشب را بخوانید؛

 

علی بماند اولین کاربری بود که برد سویا رو حدس زد و قبل از آغاز بازی نوشت:

به نظرم سویا راحت می بره، سمت اوکامپوس و ناواس الان واقعا جزو سه سمت برتر راست دنیا رو درست کردن ولی نقطه تأمل بر انگیز این تو همه جا اوکامپوس سمت چپ گذاشته شده و قدرت هجومی اون و رگیلون با وجود ضعف های وحشتناک ویلیامز تو دفاع کار سویا رو راحت خواهد کرد.

 

Pouya Mu اما به برد منچستر یونایتد خوش بین بود؛ 

اگه دخیا سوتی خاصی نده و پوگبا هم بشه اون پوگبایی که همه ازش انتظار دارن منچستر می بره.

 

Amir Ultras Sur در ادامه به ضعف دفاعی من یو اشاره کرد و نوشت:

خیلیا از الان یونایتد رو برنده بازی میدونن ولی سویا تیم منظم و یک دستی داره. اونا با انگیزه ترن و همیشه ثابت کردن که مدعی اول این تورنومنت هستن. منچستر یونایتد با اینکه بعد از شروع مجدد بازی ها تونست امتیازات لازم رو واسه سهمیه کسب کنه اما هنوز ضعف های زیادی داره. بنظر من ضعف های دفاعی شیاطین سرخ باعث پیروزی سویا تو این بازی میشه.

 

Sepehr . که علاقه مند منچستر یونایتد محسوب میشه حرف امیر رو رد کرد و نوشت:

یکی از بهترین خط دفاعی های امسال رو داشتیم و بیشترین کلین شیت رو توی اروپا داریم!!!

 

که Amir Ultras SurSepehr . در جوابش توضیح داد:

به هرحال هنوزم ضعف داره دفاع و مخصوصا دخیا. شما منظورم رو درست متوجه نشدین. رئال هم بهترین خط دفاعی رو داشته امسال ولی بازی با سیتی دیدین چی شد.

 

Amir اویفالوژی پای ثابت کارگاه های اخیر که اتفاقا دید فنی خوبی هم داره، برد سویا رو پیش بینی کرد و نوشت: 

سویای این فصل لوپتگی تیمیه که تقریبا هیچ پستی مشکل نداره تو همه پستا حداقل یه بازیکن خوب دارن، خط دفاع شون با دیگو کارلوس و ژول کوانده که فوق العاده باهوشه و ناواس و رگیلون محشره، فقط نکته منفی ترکیب امشب شون از نظر من بازی کردن سوسو هست که واقعا سرعت حملات رو میگیره با کارای اضافیش یونایتدم با فرم خوبی به این بازی رسیده و خصوصا خط هافبک و حملش ریتم خوبی دارن و تقابل جذابیه خط حمله قوی یونایتد مقابل دفاع سویا، پیش بینی من صعود سویا به فیناله.

 

sam milani از کاربرهای فعال و فوتبالی طرفداری که معمولا حدس های فنی درستی می زنه، نوشت:

من شناخت کمی دارم نسبت به دو تیم سویا و منچستر ... پریشب راجع به بایرن و بارسا اطلاعاتم کامل تر بود و پیش بینیم برد راحت بایرن بود ولی برای امشب فقط میتونم احساسم رو بگم. حس میکنم بازی رو سویا میبره.

خب، حس سام هم مثل پیش بینی هاش درست از آب در آمده! ولی دوست خوب مون Sepehr . که منچستری هم هست، نوشت:

پوگبا از زمانی که فیکس شده بیشترین توپ رو توی نیمه خودی لو داده! فرد هم اصلا قدرت حفظ توپ خوبی نداره و این یعنی برنامه یونایتد پرس شدیده و فقط نمیفهمم پوگبا با این میزان دوندگی این وسط چکار میکنه فرد هم دونده ترین بازیکن تیمه و دلیل قرار گرفتنش کنار پوگبا جبران ضعف دوندگی پوگبا میتونه باشه. در کل از هیچ کدوم از بازیکنامون نگران نیستم بجز پوگبا. خیلی ها میگن ویلییامز ولی ویلییامز اگرم ازش رد بشن میشه پوشش داد ولی توپ لو دادنای پوگبا میتونه خیلی مهلک باشه. البتهخط دفاع سویا هم به شدت شب سختی رو در پیش خواهد داشت.

 

Emir . هم قبل از شروع بازی با پیش بینی دقیق نتیجه بازی و معرفی خودش به عنوان یک پیشگوی حرفه ای و کارشناس خبره، برای ما نوشت: 

سویا واقعا بازیکنای خوبی داره و تجربه فوق العاده ای هم توی لیگ اروپا داره و به نظرم میاد تا خط هافبک یونایتد رو کنترل کنه و چشم به ضدحمله داشته باشه، از اون طرف منچستر سعی میکنه نبض بازی رو از همون ابتدا تو مشتش بگیره ولی تو دام سویا میفته مخصوصا این که موقعیت خراب کردنای مهاجمای یونایتد ملسه، احتمال ۹۹درصد بازی محتاطانه و کم گلی رو شاهد خواهیم بود و در نهایت سویا با خرشانسی وبا نتیجه ی دو یک به فینال صعود میکنه.

freefree freeemaan هم پیش بینی کرد سویا ببره فقط جای گلزن و گلساز رو جا به جا گفت:

سویا برنده میشه و رگیلون هم گل میزنه! مدیونید اگه فکر کنید بخاطر این که رئالیم اینو میگم. به هر حال دارم تمرین میکنم به نستراداموس زمانه تبدیل بشم.

 

. master⭐JAVADMTS هم دیشب در کارگاه مجازی طرفداری با ما بود و قبل از بازی نوشت: 

منچستر ترکیب بسته و متکی به ضدحمله رو چیده. به نظرم پلن اصلی سولشر برای این بازی پاس پشت مدافعین و استفاده از سرعت مهاجماشه. توی زمینه دفاعی هم تمرکزش رو میانه یک سوم زمینه و احتمالا برنامه دفاعی شون پرس سنگین باشه. سویا اما قابلیت سرعت رو نداره و احتمالا سعی در حفظ توپ کنه. بازی احتمالا خیلی نزدیک و کم گل باشه.

Dr.P@rh@m R@shf0rd معتقد بود اوله هر طور شده دنبال صعود به فیناله؛

سویا خط دفاعی نسبتا کندی داره و یونایتد میدونه از عناصر تهاجمی و سریعش استفاده کنه و نباید توپ رو به حریف بدن و باید انقد به حریف فشار بیارن تا دروازه باز شه بعد فشار رو کم کنه و اینکه نباید جلوی تیمی مثل سویا تو لاک دفاعی رفت و دوکای رو یه خط جلوتر کنار برونم آورده تا آزادانه تر بدوئه اوله هر جور شده می‌خواد این بازی رو ببره.

کاربری که با نام پیتر اشمایکل فعالیت می کنه و معلومه طرفدار یونایتده، نوشت: 

ترکیب یونایتد دوتا چیز غافلگیر کننده داشت اولی حضور دخیا به جای رومرو و دومی حضور فرد به عنوان هافبک دفاعی... تنها برتری که فرد نسبت به ماتیچ و مک تومینای میتونه داشته باشه تحرک بیشترش و بیرون کشیدن توپ از فضاهای بسته ست فکر میکنم اوله برای ضدحملات روی این خصوصیات فرد حساب باز کرده ولی خب این کار ریسکی هم هست چون نبود یه هافبک دفاعی مستحکم وسط زمین باعث آسیب پذیرتر شدن قلب دفاع یونایتد میشه.

 

احمدرضا گوهری هم قبل از شروع بازی نوشت: 

استفاده همزمان از فرد و پوگبا تاکتیکی بود که تو بازی قبل هم استفاده شد و جواب نداد و نمیدونم دلیل اصرار سولسشیر رو این موضوع چیه چون فرد فقط ضعف دوندگی پوگبا رو می‌تونه پوشش بده ولی تو دفاع و توپگیری مهارت خاصی ندارن هیچکدوم و در نتیجه منچستر وسط زمین و از دست میده. استفاده از دخه آ تو بازیای مهم جام حذفی/اتحادیه/لیگ اروپا به جای رومرو هم موضوعی هست که از وقتی سولسشیر اومده دیده شده و تقریباً هیچوقت جواب نداده، معمولاً دخه آ سوتی میده و منچستر بازی رو می‌بازه و تو مصاحبه بعد بازی سولسشیر بازم از اعتمادش به دخه آ میگه، در حالی که این بازیا حق رومرو ه، اون بود که زحمت کشید که تیم تا اینجا اومد بالا و اینکه اینجوری یهو از ترکیب بره کنار کار ناجوانمردانه ای هست که حتی از مورینیو هم ندیده بودیم، متاسفانه به دلیل موارد بالا از دید من منچستر بازی امشب رو به احتمال زیاد واگذار می‌کنه علی الخصوص که تیم افت کرده و دیگه از پرس هم خبری نیست (مگر اینکه دوباره توی این بازی شاهد این موضوع باشیم)

Manchester MNU هم که به ترکیب اوله معترض بود، نوشت: 

استفاده فرد و دخیا به جای رومرو و ماتیچ که هر بازی کردن خوب بودن واقعا اشتباهه و امیدوارم اوله دلیل محکمی داشته باشه،امید اصلی تیم برونو هستش و امیدوارم روی فرم باشه درباره سویا هم خطرناک ترین بازیکن اوکامپوس هستش...

FC PERSPOLIS FC... اما معتقد بود لوپتگی تیم خوبی داره؛ 

سویا با لوپتگی تیم خوبی داره. تیمش چشم نواز بازی می کنه. البته از یونایتد هم نباید غافل شد.

 

Sajad 72 همزمان با شروع بازی صادقانه نوشت: 

منچستر تیم عجیبه گاهی اوقات تیم هایی رو شکست میده که کسی فکرش رو هم نمیکنه و گاهی به تیم هایی میبازه که کامبوج هم اون تیم رو میبره پس نمیشه این بازی رو پیش بینی کرد ولی از اون جایی که از منچستر خوشم نمیاد و سویا رو هم به خاطر کانوته دوست داشتم دوست دارم سویا ببره.

mor2 mor2 تصور می کرد بازی به پنالتی بکشه؛

سویا تیمیه که همیشه تو لیگ اروپا قدرتمند بوده و امشب هم آزار میده منچستر رو تو کل بازی. بازی نزدیکی میشه و شاید وقتهای اضافه و پنالتی اولین فینالیست رو مشخص کنه. پیشبینی من 1-1 و برنده سویا در ضربات پنالتی.

 

MATIN MHMMDI هم یک بازی هجومی دو جانبه رو پیش بینی کرد:

یک بازی هجومی از هر دو طرف خواهیم داشت، سویا خیلی وقته که با شکست روبرو نشده و این نشون از پختگی تیم سویا هستش و توانستن در چند بازی گذشته موقعیت های حمله ی خود را با مالکیت خودشون به تعادل برساند که نشان دهنده تکامل این تیم در طول فصل بوده. منچستریونایتد با خط حمله استثنایی اش جدال های زیبایی رو برای ما بینندگان فوتبال رقم خواهد زد.

 

در جریان نیمه اول بازی محمد راد نوشت:

همونطور که پیش بینی میشد بازی دست سویاست و منچستر چشم به ضد حمله دوخته. هرچیزی ممکنه اتفاق بیوفته. یونایتد باید یک فکری به حال کناره هاش بکنه وگرنه تا آخر بازی خیلی عذاب خواهند کشید.

 

bluegrana fcb اما اعتقاد داشت شاهد بازی نزدیکی هستیم:

سویا چیزی داره که به اسونی بدست نمیاد و اون روحیه برندست، چیزی ک تو فوتبال امروزی از مهمترین فاکتور های یه تیم موفقه... روحیه برنده ای که بارسا توی سی ال و لیگ با پپ به دست آورده بود تا مدت ها همراه تیم بود تا اینکه از رم و لیورپول بد باختیم و از اون موقع به بعد دیگه با اون روحیه که بارسا حتما باید ببره وارد زمین نمیشیم...سویا تو این جام این روحیه رو داره...اما درباره منچستر اوضاع از لحاظ مهره ای بهتر از سویاست چون ستاره هایی از قبیل پوگبا و فرناندز توی تیمشون بازی میکنن که هر لحظه میتونن کار رو در بیارن البته وضعیت مارسیال هم این اواخر عالی بوده... از نظر من بازی خیلی نزدیکی رو می بینیم.

SINA EZZATI ولی معتقد بود بازی فیزیکی سویا برگ بنده این تیم میشه؛

کلا تیمهای اسپانیایی در حد متوسط مثل سویا فیزیکی بازی میکنن و توی این بازی هم به واضح این نکته رو می بینیم ولی در نقطه مقابل تیم های انگلیسی علاقه ای به بازی فیزیکی ندارن و این نمیتونه نکته مثبتی برا سویا باشه ولی خب اثر داره. منچستر با اومدن پوگبا و مچ شدن با برونو فرناندس زهردارتر شده البته برونو فرناندز با این که مهاجم نیس ولی تعداد گل زده اش از مهاجمان تیمش بیشتره و این نشون دهنده فاجعه در خط حمله منچستره. البته از عملکرد دروازه بان جوون و با انگیزه سویا بونو نباید غافل بشیم.

با شکست منچستر انتقادها شروع شد؛ متین بلافاصله بعد از پایان بازی با متلک انداختن به هاوارد وب و فرگوسن نوشت:

منچستر خیلی وقته که از لحاظ بازاریابی و فروش پیراهن خودش رو در جمع نامداران فوتبال نگه داشته ولی از جنبه فوتبالی در سطح دوم فوتبال اروپا حضور دارد‌. در دوران فرگوسن دستار سر الکس یعنی هاوارد وب(!) توانست نقش بسزایی در موفقیت های منچستر ایفا کند ولی با بازنشسته شدن این دو اسطوره شیاطین منچستر دیگر به سهمیه سی ال نزدیک نشد و با آزتانا (آستانا) در لیگ اروپا دست به گریبان بود. منچستر تیم هایپ شده توسط رسانه های بنجل بریتانیاست!

 

F.A shinobi ولی از تعویض نکردن اوله ایراد گرفت:

توی این بازی (به جز اشتباه داور روی گل اول) بزرگترین ضرر رو تعویض نکردن‌ سولسشر به تیم زد. ممکنه یکی دو مورد تاکتیکی باشه اما به هرحال حق اون همه بازیکن نبود که میخ نیمکت بشن. ماتا ده دقیقه و ایگالو بعد وقت‌های اضافه نمیتونن معجزه کنن. نیمکت منچستر درست و درمون نیست اما نه در حدی که بازیکنای خسته و ناامید بهشون ترجیح داده بشن.

 

KING ROONEY که نام کاربریش نشون میدن طرفدار چه تیمیه، نوشت: 

تیمی که گل نزنه گل میخوره . ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم موقعیت های خیلی خوبی خلق کردیم اما با بی دقتی تمام همشون رو هدر دادیم و در آخر روی جایگیری اشتباه مدافعین دو تا گل ساده خوردیم. این بازی نشون داد که ذهنیت تیم هنوزم که هنوزه خوب نشده و علاوه بر اون فقدان بازیکن خوب در پست دفاع و مهاجم حس میشه.

 

محمد راد این بار با انتقاد از مدافعان نوشت:

و این هم شاهکار مدافعین کناری یونایتد. نه بیساکا و نه ویلیامز در حد و اندازه های فیکس بودن توی یونایتد نیستن.

 

Salvatore Chelsea ولی به نکته جالبی اشاره کرد:

در مورد منچستر یونایتد مشکل رو فنی نمی بینم مشکل منچستر قطعا از بازیکن نیس از نظر بازیکن که سرتر از سویاست اگه واقع بین باشیم مشکل یونایتد ذهنیت ضعیف و روحیه تیمی ضعیفه بعد خوردن گل کاملا از هم می پاشند مشکل دقیقا جر و بحث فرناندز و لیندلوف بعد از گل دوم سویا بود مقایسه بشه با برخورد نویر و آلابا بعد گل به خودی که این مساله در وهله اول تقصیر سرمربی و بعد از اون کاپیتان تیمه که نتونستن ذهنیت برنده و روحیه تیمی به تیم تزریق کنند.

دوست خوب مون محمد علی حسن زاده که حضور فعالی در کارگاه های مجازی طرفداری داره، نوشت: 

از منچستر شروع می کنم. اوله بعد از این که بعد شروع مجدد لیگ ها از 3 دفاع استفاده کرد دوباره به سیستم 4-2-3-1برگشت. حضور اکثر بازیکنان مشخص بود به جز فرد. برام عجیبه که مک تومینای و حتی ماتیچ که جزو بازیکن های خوب منچستر بودند رو بازی نداد. منچستر خیلی خوب بازی رو شروع کرد ولی بعد گل بازی برابر بود تقریبا. عملکرد بد پوگبا برام علامت سوال بود. پوگبا درسته که خیلی مصدوم شده ولی قبلا اکثرا فیکس بازی می کرد خوب بود.سویا هم با سیستم معمول خودش که 4-3-3هست پا به زمین گذاشت. اکثر نگاه ها به اوکامپوس بود ولی اصلا خوب عمل نکرد و سریع هم تعویض شد. عملکرد های ویژه سویا رو بونو و فرناندو داشتند. بونو که این فصل زیر سایه واچلیک بود تونست توی لیگ اروپا خودش رو نشون بده. توی ابتدا نیمه دوم منچستر عملکرد عالی داشت ولی بونو مانع گلزنیشون شد. کارلوس و کونده که این فصل عملکرد خوبی داشتند توی این بازی نتونستند عملکرد همیشگی رو نشون بدند. اما با گذشت 10 دقیقه از نیمه دوم بازی متعادل شد و با اشتباهات ویلیامز و لیندلوف منچستر گل دوم رو دریافت کرد. بدترین بازیکن زمین به نظرم ویلیامز بود. روی هر دو گل مقصر بود. هرچند پوگبا هم خیلی بد بود .در آخر به نظرم باید ایستاد و برای سویا کلاه از سر برداشت. تیمی که تونست سهمیه لیگ قهرمانان رو بگیره و توی لیگ اروپا رم،ولوز و منچستر رو حذف کنه. لوپتگی اگر توی جام جهانی هم سرمربی اسپانیا بود می تونست فرانسه و کرواسی و بلژیک رو اذیت کنه یا حتی ببرتشون.

 

Hamid ‌هم به فاکتور شانس اشاره کرد و نوشت:

از ابتدا تا الان شانس تاثیر خیلی زیادی تو فوتبال داشته‌ و امروز منچستر علاوه بر بی دقتی شانسم نداشت. وقتی تیمی تحت فشار قرار میگیره بعد چند دقیقه واکنش نشون میده تا از فشار خارج بشه. حالا اگه تیم مقابل تو اون فشار گل زد که خب خیلیم عالی ولی اگه نزنه قطعا عواقب خواهد داشت چون تیم مدافع واکنش نشون خواهد داد. منچستر هم امروز روی واکنش سویا به فشارهای منچستر گل خورد و سن پایین تیم سولشر باعث شد تمرکز کاملاً از دست بره و اونور تجربه بازیکنای کهنه کار سویا مثل بانگا دی یونگ ناواس و .... بهشون کمک کرد. نکته بعدی دفاع تیمی عالی سویا بود که واقعاً هیچ فضایی نداد به منچستر و اونور دفاع منچستر به معنی واقعی فاجعه بود. لیندلوف و مگوایر بدون شک بدترین خرید های ۵ سال اخیر منچستر هستن و در آخر اینکه نباید از یاسین بونو غافل بشیم که همیشه دروازبان خوبی بوده و وقتی تو جیرونا هم بود درخشان بود.

 

Master⭐ BAVARIA هم که در کارگاه مجازی قبلی هم با نوشته مفید و متفاوتش آشنا شدیم، نوشت: 

مثل نوشته ی قبل عوامل باخت منچستر رو تو چند نکته خلاصه میکنم...
1ضعف خط دفاعی و عدم هماهنگی و جایگیری مناسب برای بازسازی از دفاع در اواخر بازی/ 2عدم وجود بازیکنان هد زن و فوروارد هدف خوب برای تمام کنندگی(وقتی تیم مقابل تو لاک دفاعی فرو رفته و تجمع بازیکنان حریف در وسط زمین زیاده و کناره ها خالی شما ناچار به پرداختن به سانتر های دقیق برای باز شدن دروازه حریف و هماهنگی فول بک ها و وینگر ها هستید)/ 3وجود مهره ی ضعیفی مثل لیندلوف در خط دفاعی که حتی یک یارگیری ساده تو حافظه مغزش ثبت نشده.../ 4پرس ضعیف یونایتد از جلو و بستن صرف راه های پاس زمینی که اشتباه بود با توجه به مهره های سویا که مهارت زیادی در تغییر منطقه بازی دارند(مثل بانگا)/ 5نبود یک رهبر برای تیم منچستر(از نظرم مگوایر اون کاریزمای لازم برای رهبری یونایتد رو نداره)این امر منجر شد به دعوای بین بازیکنان (مثال:به عنوان یک بایرنی میدونم این رو که بایرن در طی سالهای 2000تا 2005 مهره های پر حاشیه ای مثل باسلر و شول داشت،ا ما وجود تایتان و افنبرگ و قدرت رهبری این دو مانع ایجاد حواشی و کارشکنی در تیم میشد)/ 6بازی پوزيسيونال سویا در زمان مالکیت و حرکت کردن بازیکنانی مثل سوسو و خسوس ناواس در فضا... 7درخشش فوق العاده گلر سویا / 8وجود مهره های ضعیف برای پرس در خط میانی مثل فرد.../ 9عملکرد بد پوگبا... و در نهایت اینده روشنی رو به عنوان ی بایرنی برای منچستر میبینم و مشتاقم که این تیم بزرگ هرچه سریع تر به مدعیان چمپیونز برگرده...

 

ما همه جوگیریم هم با این نام کاربری متفاوتش مطلب متفاوتی ارائه کرد:

۱. جوگیر ترین هوادارا رو داریم! مربی که مدیریت خستگی تیم و تعویض رو به خوبی بلد نیست نباید اینقدر بهش دلبست!... همه میگن ممکنه ازش‌فرگی‌در‌بیاد قبول ولی چه تضمینی هست ازش مویس در نیاد؟... خونش رنگین تره؟ / ۲. امشب تیممون یه رهبر نداشت که کامبک بزنه!... چرا هررا رو به سمت خروج هل دادن؟! اون الان شانس قهرمانی چمپیونز رو داره و ما اندرخم لیگ اروپاییم!... صحنه دعوای برونو و لیندلوف از بدترین لحظات امشب بود!... به جا فکر جبران به جون هم افتاده بودند!... / ۳. لوپتگی رو که زیاد بعنوان مرد بازیای بزرگ قبول ندارم اما ببین چه قدر خوب و به موقع با تعویض هاش ورق رو برگردوند؟! لابد نیمکت سویا ازما بهتره؟! جمع کنید این بهونه هارو!... اینقدر به ۱۱ تا بازیکن خاص بازی داد که نیمکت با سکو یکی شد./ ۴. درضمن بی انصاف هم نیستم تیم ما ۱۰ - ۱۵ دقیقه ابتدایی هر دونیمه خوب بود واقعا ولی آیا کافیه؟ برای جام بردن کافیه؟ قطعا نه، چرا بعد گل عقب نشستیم!... چرا بیساکا و رشفورد راهم برن باید ۸۷ دقیقه بازی کنن اونم وقتی دقیقه ۷۸ گل خوردیم؟ چرا برخلاف سنت بسیارخوب باشگاه درچند سال اخیر، به رومرو اعتماد نمیشه!... تجربه ش کمه؟ فینالیست جام جهانی مرد برد بازیای بزرگه یا گلری که اعتماد به نفسشو از دست داده!... کی؟ / ۵. تا صبحم بنویسیم بازهم همین اشه و همین کاسه نه نتیجه برمیگرده و نه هوادارای جوگیر ما درست میشن!... به امید فردای بهتر چه با اوله چه با پوچتینو (انتخاب فرگی بالاتر از ژوزه و اوله) چه با عبدالله ویسی!

 

. master⭐JAVADMTS این بار یه تحلیل دیگه ارائه کرد:

منچستر بازی رو به سولشر و استراتژی های بچه گانش باخت؛ اول از همه استفاده فوق العاده مضحک از گرینوود به عنوان وینگر تو دقایقی از بازی برا من خیلی عجیب بود. دوما استفاده از فرد به جای ماتیچ اونم وقتی پوگبا بازیسازه بازم برای من عجیب بود. راجع به مدافع ها کاری ندارم ولی ویلیامز بی تجربه کاملا با ترس بازی کرد و چوب این ترسشو هم خورد اونم ۲ بار، در هر صورت تیمی که امیدای گلزنیش مارسیال و راشفورد هستن همیشه ناامید میمونه.

 

بروس گروبلار کاربری که انصافا باید بهش لقب کارشناس خبره داد، نوشت:

سویا لات کوچه های خلوت!

کیفیت بازی تفاوت چمپیونزلیگ و لیگ اروپا بوضوح نمایان کرد بازی سردرگم در کنار ضعف های تاکتیکی دو تیم هر بیننده ای از تماشای بازی دلسرد میکرد دو تیم از دادن 4 پاس سالم عاجز بودن اما نمی توان از یک ضعف عمده شیاطین سرخ چشم پوشی کرد! خلاء جان تری در شیاطین سرخ قایل تمیز بود! در تیم فعلی یونایتد نبود یک رهبر. همچون روی کین و نسخه جدیدتر جان تری هر چشم تیزبینی را. به تامل وا میداشت! / تیم بزرگ بازیکن بزرگ می خواد!!! حرف کلیشه ای اما امشب اثبات شد همچین بیراه نبوده است / کلیت بازی یاران اولگنار در نبود یک رهبر رنگ باخته بود در صحنه گل دوم حتی مدافعان آماتور نیز اینگونه عمل نمی کردن حضور فقط فقط یک مهاجم در بین سه مدافع ببخشید سه مترسک! / ارسال از کناره ها به کرات توسط یاران لوپتگی تکرار شد اما باز شاهد اشتباه بچه گانه از مگوایر،لیندلوف،ون بیساکا هستیم! / عدم یارگیری اصل ابتدایی نقض می شود شاید پر بیراه نباشد که بگوییم بازوبند برای مگوایر بیش از حد اغراق آمیز است! / اولگنار با این نفرات بیشتر به قطار شهر بازی شبیه است شاید چند صباحی از دیدن نمایش هایشان لذت ببرید اما با این قطار به جایی نمیرسید! / میراث فرگی به بدترین شکل نابود شده و جز تمسخر چیزی برای هواداران نمانده است شاید اولگنار فرگوسن دوم باشد اما نه بازیکنان فعلی!

 

ما همه جوگیریم یک متن دیگه هم به تحلیلش اضافه کرد که دوست دارم این رو واقعا با دقت بخونید؛ 

تمام گفتنی هارو در مورد این تیم قبلا گفتم!.. اما درمیان سیل محبت های دوستداران افراطی منچستریونایتد به اوله گم شد!... برای این بازی به باز نشر صحبت هایم بعد از حذف جلوی چلسی اکتفا میکنم!... واقعا چیزجدیدی ندارم که بگم!... یک فصل بعد هربازی ضعف های تیم رو نوشتم مو به مو اما شدم یه هوادار بد!... “ جدای از داوری و جدیت و خشونت بسیار بالای تیم لمپاردو خستگی تیم منچستر و ارنج و تعویض های نه چندان خوب سولسشر که همه ی دوستان اشاره می کنند قطعا یک نکته ای که هست و هر فصل حداقل دو، سه نقطه باید گریبان تیم را بگیرد ویکتور لیندلوف است! ویکتور لیندلوف سوای مهارت های خوبش در تکل، بازیسازی و سرعت قابل قبول، به طور آشکارای در دوئل ها و یارگیری ضعیف است و شاید در بازی های آسان به چشم نیاید چون بازیکن کناری جورش را می کشد اما وقتی بازی جدی وجود دارد باید یک گل را از جانب لیندلوف کنار بگذاری. وقتی چنین بازیکنی را داری، همیشه باید منتظر اشتباه باشی و این مورد را بپذیری. هیچ وقت موافق نگاه صفر و صدی به بازیکنان نبودم اما هرگز جلوی تیمی مثل چلسی جای چنین بازیکنی نیست. البته من به اوله حق میدهم. مصدومیت بایی نقطه عطف بازی بود اما مشکل از جایی شروع شد که ابتدای فصل به جای روخو، توانزبه و جونز سه بازیکن دائما مصدوم، اسمالینگ از تیم رفت و برای این مشکل تمهیداتی اندیشه نشد مگر بازی دادن بیش از حد به هری مگوایر... تیمی که می خواهد در لیگ رقابتی انگلیس نتیجه خیلی خوب بگیرد باید مربی ای با نگاهی جامع داشته باشد. چیزی که متاسفانه با وجود تمام خوبی های این مربی، در وجودش نمی بینم”

 

MATIN MHMMDI این بار تحلیل کامل تری ارائه کرد:

طبق پیش بینی های شده شاهد یک بازی چشم نوازی از هر دو طرف بودیم و تکامل تیم ها در اینجا خودش رو مشخص کرد.جولین لوپتگی بعد از نتایج فاجعه باری در رئال مادرید گرفت به دنبال یک فضای سبک تر و با آرامش بیشتر برای ساختن تیمی بود که در ذهنش متصور می شد دقیقا همون فضایی که در بازی های ملی در اسپانیا فراهم بود که ناگهان همه چی بهم ریخت!!
سویا کامل شده و این کامل بودن هماهنگی بین بازیکنان رو به خوبی نشون میده،تیمی متشکل از یک دیوار دفاعی قدرتمند که در طول فصل با آزمون هایی نظیر بارسا و اتلتیکو و...مواجه شد و این شده که الان میبینیم. جولس کانده از بازیکنان آینده داری هستش که خیلی زود شاهد پیشنهاد هایی از سوی تیم های بزرگ اروپا و اسپانیا خواهیم بود. سرخیو رگیلون جوان امسال تونسته اون استعداد خود را به مهارت تبدیل کنه و به یکی از بهترین مدافعان چپ این فصل از رقابت ها تبدیل بشه. در سوی خط هافبک،نشان دهنده ترکیبی از تجربه ها به صورت های مختلفی هست،خوان جردن از بازیکنان با تجربه ای میتوان هست که با سبک لالیگا کاملا آشناییت داره و این به هماهنگ سازی بین تیم کمک ویژه ای کرده،فرناندو و بانگا از بازیکنان با تجربه ای هستند که سبک بازی اروپایی رو به تیم منتقل کرده. در خط حمله شاهد بازیکنانی همچون اوکامپوس و سوسو و ان نصیری بودیم که در این بازی آن درخشش در بازی هایی مثل مقابل رم و وولز رو نداشتن و با تعویض های طلایی ای که لوپتگی انجام داد تونستن آمار فوق العاده ی ۲گل از ۳ شوت در چارچوب را به ثبت برساند که خود نشان دهنده ضعف دفاعی من یونایتد بود!! در طرف مقابل من یونایتد هنوز به تکامل خودش نرسیده که منظور از حرفم این هست که زمانی که بخشی از تیم نتیجه نگیره بخش های دیگر تیم بتونن اون خلاء رو جبران کنن چیزی که در سویا اتفاق افتاد!آنها با اینکه حمله نمی کردن ولی خوب دفاع کردن در طرف مقابل من یونایتد با اینکه در ۱۸ قدم سویا خیمه زده بود ولی با هر شوتی دروازه شون باز میشد که یکدست نبودن تیم رو نشون میداد. میتوان قاطعانه گفت از مهمترین فاکتور هایی که باعث تفاوت این دو تیم شد در بخش دروازه بانی بود! دخیایی که دیگه اون اعتماد به نفس فوق العاده رو نداره و در بازی های حساس کم میاره و به یک نقطه ضعف برای من یونایتد تبدیل شده.

 

HIRAD 1 هم که از شکست منچستر ناراحت بود، نوشت: 

بازی کاملا سرتر از منچستریونایتد دیدیم ولی وقتی همه موقعیت هات رو بکوبی به دروازه بان حریف و پای مدافعین همین میشه که رو یک حمله گل رو میخوری و تموم میشه کارت. بعد گل وقتی تیم کاملا از نظر روانی نابود شده بود اوله باید همون موقع تعویضاش رو میکرد نه دقیقه 86 تازه شروع به تعویض کنه! مهاجمی که رو نیمکته و به گل نیاز داریم رو کی میفرسته تو؟ دقیقه 93! تیم به شدت به یه تموم کننده نیاز داره بالای 40 تا شوت تو این دو تا بازی آخر داشتیم و فقط 2 تا گل زدیم! جفتش پنالتی! برندون ویلیامز به عنوان فولبک چند تا سانتر داشت امشب؟ 0!
فن بیساکا جز تکل زدن کار دیگه ای بلده؟ فکر نکنم.

 

araz kqz هم به چند نکته جالب اشاره کرد که حتما بخونید:

بازی خوب و بسیار تاکتیکی رو شاهد بودیم. سویا بسیار منطقی و حساب شده و رو برنامه بازی کرد ولی چیزی که برام خیلی جالب بود بازی منچستر بود. در هر دو نیمه شاهد بودیم که ده دقیقه ی ابتدایی منچستر به خوبی حمله میکرد و اجازه نفس کشیدن به سویا نمیداد ولی معلوم نیست چرا بعد از این مدت در هر دو نیمه از زهر حملات منچستر کاسته می شد و سویا بازی رو در اختیار می گرفت. در مورد ضعف های منچستر هم در پست های مختلف به نظرم مهم ترین ضعفشون فولبک هاشون هستند. فکر کنم به همه ثابت شده تیمی که بخواد در اروپا عرض اندام کنه باید مدافعان کناری رونده و سرعتی داشته بشه که هم در دفاع و هم در حمله به تیم کمک کنن. به طور مثال بایرن و لیورپول امسال و یا رئال طی قهرمانی های متوالیش در اروپا. ولی منچستر در سمت چپ که بسیار ضعیف عمل کرد ویلیامز چه در دفاع چه حمله و در راست هم ون بیساکا با وجود عمکرد دفاعی خوبش، در حملات منچستر هیچ نقشی رو ایفا نمی کنه. همین باعث میشه منچستر در حمله زهردار نباشه و هنگام فاع اتوبوسی حریفان به مشکل بخوره. ضعف دیگر، نداشتن مهاجم تمام کننده هست. مارسیال امشب دریبلای خوبی زد پاسای خوبی هم میداد ولی در سه صحنه متوالی موقعیت تک به تک رو از دست داد. ضعف دیگر، دفاع وسط. لیندلوف افتضاح در یارگیری و جایی که باید مگوایر خودش رو ثابت کنه به عنوان مدافع کلاس جهانی و بتونه تیمش رو در دفاع نجات بده و حتی اشتباه هم تیمیش رو پوشش بده، فقط نظاره گر هست و شاید نتوان او را مقصر دانست ولی انتظارها از او خیلی بیشتر از این هاست. در آخر، در مورد سویا هم بگم که تیم لوپتگی فوق العاده با برنامه بود و شاید حتی اگر منچستر زودتر از سویا به گل دوم می رسید، باز توان برگشت به بازی را داشت. ولی همین تیم سویا هم در خط حمله دچار ضعف هایی است و عدم داشتن نیمکت قوی باعث میشه که مجبور به بازی دفاعی و استفاده از تک موقعیت ها بشن.

Devil Man اما ترجیح داد به موضوع دیگری اشاره کنه، موضوعی که شاید رنجنامه خیلی از جوونا باشه؛

تحلیل چیه آقا، فوتبال شده یه تجارت کلان که توش مای تماشاگر کمترین ارزش رو داریم. البته ماها گناهی هم نداریم از 20-25 سال پیش به این سمت که یادم میاد دارم فوتبال میبینم همیشه دلخوشی و بهونه ای بود که آدم باهاش سرگرم شه منتها خیلی وقته از اون حالت در اومده و از فوتبال برای سرگرمی تبدیل شده به فوتبال برای تجارت. گرچه قدیمم تجارت بود ولی نه به این حد، چون دنیا انقدر غرق در سرمایه داری نشده بود. خلاصه که گند بزنن به هرچی فوتبال و باشگاه و تیمه ما هم بهتره با همون خاطرات دوران کودکی و نوجوونی خوش باشیم که روی خوش فوتبالو دیدیم، دورانی که خیلی از بازیکن ها با عشق به فوتبال زندگی میکردن و کلا یه حال و هوای دیگه ای تو باشگاه ها و لیگ های مختلف در جریان بود... از بازی های دم ظهر بودنسلیگا که الیورکان مجبور بود کلاه کپ بزاره تا نور خورشید اذیتش نکنه تا بازی های همیشه مه آلود لیگ ایتالیا که روی سکوها همیشه آتیش روشن بود تا بازی های خیس و مرطوب و فیزیکی لیگ جزیره که جنگیدنای امثال روی کین و ویرا ته هیجان بود و غیره غیره همه دیگه به خاطرات پیوستن. ما هم بهتره فوتبال رو ول کنیم و هرموقع اگه نگاهمون به تی وی افتاد که فوتبال داره پخش میکنه فقط بشینیم و ببینیم و یاد همون ایام کنیم و دیگه درگیر نتایج و باقی اخبار و حواشیش نباشیم واقعا انقدر زندگی سخت و مشکل دار شده که آدم کشش نداشته باشه غصه و حرص چیزی مثل فوتبال رو بخوره دلم خیلی پره از همه چیز. گفتم اینارو بگم بلکه حرف دلمو زده باشم و سبک شم.

 

حـســـــــــــی... هم به بحث تغییر ذهنیت اشاره کرد که جالب بود؛

ذهنیت تیم منچستر خیلی ضعیفه‌ و با این ذهنیت به جایی نمیرسن، یادمه دوران فرگوسن انقدر از نظر ذهنی قوی بودن که تا آخرین لحظات هم به برد خودشون شک نمیکردن و نتیجه‌ش میشد کامبک جلوی بایرن و قهرمانی جلوی چلسی.... الان تو اروپا بایرن از نظر ذهنی تیم قدرتمندیه.

 

reza halamadrid هم برای ما نوشت:

سبک بازی صرفا هجومی توی فوتبال امروز نیاز به زمان و برنامه ریزی و مدیریت بسیار خوب داره با پروژه درست و مثل کاری که بایرن کرده قشنگ 2 تیم عالی جمع کردن یه دست فوتبال فوق العاده سازمان یافته و قوی بازی میکنن. یونایتدی ها یه مدت با اوله سرگرم میشن میگن به به نجات پیدا کردیم از مورینیو ولی حاضرم شرط ببندم عمرا دیگه دومی شون با مورینیو با 59 گل زده رو تکرار کنن چه برسه به قهرمانی های بزرگ ! پتانسیل امثال رشفورد و مارسیال همینه زیادی بولد شدن تا وقتی که هوادارای امروزی نگاه شون این باشه که یه بازیکن 30 ساله تو اوج بدرد شون نمیخوره و بجاش یه پدیده 20 ساله بذارن به جایی نمیرسن چون تمام تیم های اروپا تو سطح 1 و 1.5 و 2 دارن روی علم فوتبال و تاکتیک و مدیریت بسیار نزدیک به هم حرکت میکنن دیگه فوتبال مثل سابق نیست.

 

شیطان سرخ با انتقاد از رویه مدیریت باشگاه منچستر و طرفداران یونایتد نوشت:

آه آقای خاص
چرا وقتی خوزه مورینیو به اندازه تیم قهرمان فصل قبل یعنی چلسی امتیاز میاورد و با ۸۲ امتیاز بالاتر از کلوپ و ونگر و کونته و پوچتینو و کمی اختلاف نسبت به سیتی عجیب اون فصل می بازد بهش انتقاد میشه.چرا وقتی همون فصل فینال جام حذفی رو با اشتباه مضحک جونز از دست داد بهش انتقاد شد؟؟ چرا وقتی با اسمالینگ و لیندلوف بهترین خط دفاع لیگ شد بهش انتقاد شد؟؟ چرا وقتی با حضور لینگارد و فلینی جشن لیگ اروپا رو گرفت بهش نقد شد؟؟؟ چرا دیوید مویس در اولین فصل حضورش تحت فشار عجیب رفتن فرگی فقط ۲ امتیاز از اوله با کلی خرج کمتر اورد اخراج شد ولی اوله نابغه خطاب شد؟ اخراج اوله اشتباه خواهد بود. و بی منطق و قطعا اتفاق نخواهد افتاد. اما اقای وودوارد آه مویس و فنخال و مورینیو پشت سر توست که با ابرو و دوران ورزشیشون بازی کردی. آه اون ها پشت سر ما هوادار های یونایتد خواهد بود. امیدوارم ما را ببخشند. من خوزه فن نیستم.و لی اوله فن هم نیستم. من فقط این رو می دونم که دو فصل اول مورینیو قبل هر بازی از برد تیمم مطمئن بودم. ولی الان تقریبا مطمئن بودم که جلوی مربی باهوشی مثل لوپتگی زانو خواهیم زد.

 

سین حِرمان اما در مقام پاسخگویی برآمد و نوشت:

۱.چون اون زمان درحالی دوم لیگ شد که فقط سیتی برای قهرمانی میجنگید و لیورپول و تات توی اروپا خوش میدرخشیدن و خیالشون از بابت سهمیه راحت بود،چون خوزه هم شونصد میلیون پوند خرج کرد و خودش میذاشت رو نیمکت همونا رو یا باهاشون اختلاف داشت،۲.چون خوزه تنها مربی بود که با والنسیا(به قول اسکولز) مشکل داشت! چون خوزه رونی و والنسیا و شوایینی رو تحقیر میکرد و بیرون کرد ولی سالها لینگارد و جونز و اسمال و یانگ رو در تیم نگه داشت و چندتا لرد دیگه هم مثل فرد و دالو به جمعشون اضافه کرد،چون خوزه مقابل کل تاپ سیکس بلکه تاپ تن! ترسو بود و تیم مدافع محسوب میشد(مقابل لستر،تات،چلسی،سیتی،لیور،آرسنال،اورتون!!!!و...) ۳.چون خوزه با کلیت تیم مشکل داشت و اسم منچستر یونایتد رو تحقیر میکرد و خودش رو کسی معرفی میکرد که منچستر رو از منجلاب بیرون آورده چرا؟ چون تو لیگ اروپای تخمی و اتحادیه قهرمان شد،۴.چون در جام حذفی مقابل تیم بحران زده ای که مربیش به وضوح اخراج شده بود و فقط امضا کم داشت،شکست خورد! جونز اشتباه کرد؟ خب بازیش نمیداد،از مدافعایی استفاده میکرد که خودش خریده بود،یا با کیفیت تر بودن...هرچند اشتباه نکرد و فقط سرعتش از هازارد کمتر بود و شکست مقابل هازارد الزاما به معنای ضعف فنی نیست...۵.چون خوزه مقابل لیورپول تاکتیکی جز درخت نداشت(راستی یادم رفت درخت رو جزو کسانی که سالها ازش حمایت کرد تا تو باشگاه بمونه... قرار بدم) ۶.چون خوزه حتی وقتی میبرد میدونستیم الزاما با تاکتیک نبوده،یوونتوس رو میبرد در حالی که یووه هزار تا موقعیت داشت،آرسنال رو میبرد در حالی که دخیا رکورد سیوهای جزیره رو میزد...دخیای زمان خوزه کجا و دخیای زمان سولسشایر کجا(دخیا زمان سولسشایر فقط در یک بازی فوق العاده بود که منجر به برد یک هیچ مقابل تاتنهام شد و بس....) ۷.چون خوزه ایبرا رو آورد و لوکاکو هم بهش اضافه کرد تا دیگه رشفورد و مارسیال نتونن نفس بکشن و یقینا ضربه جبران ناپذیری به پیشرفت به ویژه مارسیال زد ۸.چون خوزه اصلا به آکادمی باشگاه احترام نمیذاشت و فقط وقتی ضرورت ایجاب میکرد یه سری به آکادمی میزد و حاصل دو سال و نیم حضورش:جناب مک تومینای ۲۲ ساله! ۹.چون خوزه با رسانه ها لج افتاده بود و برای خودش و تیم حاشیه میساخت ۱۰.خوزه به پایان رسیده و توی تاتنهامم نشون داد هیچ ایده ای برای مقابله با تیمای واقعا قوی تر از خودش به لحاظ مهره نداره ...

دوباره نوبت به شیطان سرخ رسید که از ژوزه دفاع کنه:

بعد ۲ سال راحته زدن این حرفا. اما فصل دوم خوزه لیور و چلسیو دبل کرد.تات و سیتی و ارسنالم برد و ب هیچ کدوم نباخت.ترسو کیه؟؟؟؟ زلاتان بهترین بازیکن فصل اول خوزه بود و ب گواه کارشناسا بهترین خرید.اونم ب طور رایگان. لوکاکو در ۷ بازی اولش برای یونایتد گل زد.ولی اوله فروختش تا مارسیال پیشرفت کنه.اما پیشرفت جاش تو اکادمیه.یونایتد جای بهتریناس.الانم ضربشو خوردیم ک تو ۳ دقیقه ۳ تا تک ب تک صد درصدو مارسیال خراب کرد. خوزه خواست مارسیالو با پریسیچ عوض کنه ک همه فحشش دادن.بعد دو سال مارسیال عامل حذف ما جلوی سویاس و پریسیچ عامل حذف بارسلونا. دالو بهترین دفاع جوان اروپا بود و هر وقت بازی کرده خوب بوده. خوزه با کسی از خریداش مشکل نداشت.بعد مدتی پوگبا و میخی اون بازدهی سابق رو نداشتن که نیمکت نشینیشون طبیعی بود.مگه فرگی این همه خرید نا موفق نداشت. وقتی روی کین سنش بالا رفت و کیفیت فنیش پایین بود فرگی فروختش.همه هوادارا ناراحت شدن ولی تغییر یونایتد با رفتن اون شروع شد.یا حتی رفتن اشمایکل در اوج که ما رو چند فصل دور انداخت از لیگ قهرمانان.اما کسی ب رئیس خرده نگرفت.اما مورینیو ب خاطر فروش شواینی ک یک سال بعد منچستر خداحافظی کرد و رونی ۳۳ ساله دشمن منچستر خطاب شد. کی گفته اون موقع تیما دنبال سهمیه بودن؟ونگر دنبال قهرمانی.کونته دنبال قهرمانی.گواردیولا با دو برابر خرج بیشتر دنبال قهرمانی. خوزه تیمی رو از فنخال گرفت ک در گروه زسکامسکو و ولسبورگ حذف شد و در یک شانزدهم لیگ اروپا جلوی لیورپول تحقیر شد و حتی در لیگ هم پنجم شد و برای همچین تیمی هزینه کرد.ولی اوله تیمی رو گرفت ک فصل قبلش فینال حذفی رسیده بود و صدر نشین از گروهش صعود کرده بود تو چمپیونز و به اندازه یک تیم قهرمان امتیاز اورده بود.

Don Pàblo هم از ژوزه حمایت کرد و در جواب سین حِرمان نوشت:

آخه برادر چه اصراریه بکوبی خوزه رو... ده تا دلیل ردیف کردی یکی از یکی عجیب غریب تر... خوزه دقیقا دوسال پیش گفت تیم نیاز به تقویت داره تو هافبک و دفاع ولی وودوارد اهمیتی نمیداد یا تو بهترین حالت میرفتن انتخاب چندم خوزه رو میاوردن براش...حالا دوسال گذشته سولشر عین حرف خوزه رو داره میزنه با این تفاوت که اونجا نایب قهرمان لیگ بودین و قهرمان لیگ اروپا ولی الان...

Shahram Sh هم وارد بحث شد و نوشت: 

تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که هر چقدر هم ترکیب یونایتد ضعف داشته باشه ، باز هم سولسشر از ۱۰۰ درصد پتانسیل تیمش استفاده نمیکنه، همین امروز تیمشو بدون هافبک دفاعی و بدون وینگر ( هم راشفورد هم گرینوود ss هستن تقریبا ) فرستاد تو زمین. تازه فولبک رونده هم نداره که خلع وینگر رو براش پر کنه. تعویض یکی مثل جیمز باید دقیقه ۶۰ انجام بشه نه ۸۹ که تیمت عقبه از روی اجبار!

 

فرهاد فوتبال پرست هم با انتقاد از سبک بازثی و نیمکت منچستر نوشت:

منچستر تقریبا در تمام بازی های بعد از پیوستن برونو فرناندز و بهبود مصدومیت پوگبا از همین ترکیب استفاده کرد نهایتا با یک تغییر که غالبا جابه جایی ماتیچ و فرد بود ... ترکیب منچستر خوبه اما به وضوح ضعف های بزرگی هم داره ... اول ویژگی های مشابه دو تا دفاع وسطشون که کاملا مثل هم هستند و سرعت و قدرت درگیری رو حداقل یکی از اون ها باید داشته باشه وقتی مگوایر قراره مثل رهبر خط دفاعی خاصیت پوششی داشته باشه دفاع کنار دستش باید یک مدافع درگیر و توپ گیر و سرعتی باشه که لیندلوف نیست با وجود اینکه مدافع بدی هم نیست ..... دوم دفاع کناری های منچستر هیچکدوم تو حمله موثر نیستند و بیساکا تو دفاع خوبه اما ویلیامز واقعا تو کارهای دفاعی به شدت عجوله و یار مستقیمش رو هم بارها گم میکرد و فضا به حریف میداد ..... سوم هافبک دفاعی ماتیچ خوبه اما همون ضعف سرعت رو داره پوگبا و برونو وقتی بالا هستند باید بازیکن پشت شون کاملا بتونه فضای پشتشون رو پوشش بده با سرعت خوب چون برونو عملا خیلی به عقب با توجه به تاکتیک تیم که باید پاس اخر رو تو ضدحملات بده برنمیگرده به نظرم نه فرد و نه ماتیچ واسه این پست منچستر دوای درد نیستند و میتونند بازیکنی مثل پارتی رو جذب کنند تا هافبک اکتیو تر بشه ... اما اما اما خط جلو سه بازیکن خط حمله همشون خوب تو موقعیت گل قرار میگیرند اما واقعا گل زن بالفطره نیستند ... منچستر یک نوک آماده و گل زن میخواد .. تعلل های مارسیال در تک به تک ها و دیر تصمیم گرفتنش باعث میشد گلر کاملا زاویه رو تنگ کنه در حالی که یک نوک تمام کننده راحت دو گل امشب میتونست بزنه ... گرینوود هم هنوز ماکت خام هستش باید خیلی روش کار بشه تا درک درست تری از شرایط و حساسیت مسابقات داشته باشه ...... نیمکت منچستر هم به شدت نیمکت بدیه و امشب دقیقه 86 به زور تعویض کرد و کاش تعویضم نمی کرد سه تا تعویضی سه تا سانتر به در و دیوار نهایت تاثیرشون در 10 دقیقه بود!!!! خلاصه منچستر اول راهه باید تیم رو تقویت کنه منچستر باید بازیکن هایی رو جذب کنه که اونا بتونن تیم رو در زمینه مالکیت و خلق موقعیت کمک کنند ... منچستر بیشتر تو ضد حمله خوبه و در زمان مالکیت به شدت کند و بد ریتم هستش.

 

Milad COSTA 21 ❤️❤️ در ستایش اسپانیایی ها نوشت:

به قول دوستان همونطور که رئال پادشاه چمپیونز لیگه...سویا هم متخصص لیگ اروپاست....راه و روش این جام رو خیلی خوب بلدن
فوتبال توی چند شب اخیر به ما نشون داد که فاصله تیم ها کم شده...خدایی دیگه تیمی که به لحاظ مهره و حتی شخصیت بالاتر باشن، از پیش برنده نیستن.....سویا- لیون- لایپزیش و شاید هم شاختار، نمومه هایی بودن که این قضیه رو اثبات میکنن
درباه منچستر زیاد میشه بحث کرد، فصل سختی گذروندن و نمیشه به سوسلسشر خرده گرفت.....اوله باید روی روحیه تیمی و انسجام بین بازیکناش رو بالا ببره....میتونسن برنده باشن امشب ولی فوتبال رحم تو کارش نیست.

 

D.R ILIA M.I.S مختصر و مفید نوشت:

یک حرف واقعا درست فوتبالی هست که میگه نزنی میخوری، دقیقا مثال بازی دیشب منچستر یونایتد.

 

memba . هم با متنی جالب سطح نوشته های کارگاه رو بالا برد؛ 

سویا "لئون" خودش را پیدا کرده است...
در آخرین سکانس های فیلم "لئون حرفه‌ای" (ساخته لوک بسون)، زمانیکه لئون(ژان رنو) برای آخرین بار در کنار ماتیلدا (ناتالی پورتمن) بود به ماتیلدا قول داد که دوباره همدیگر رو خواهند دید و روزهای خوبشون تکرار خواهد شد. اتفاقی که هرگز رخ نداد... وقتی سویا با هدایت "اونای امری" برای سومین بار متوالی و البته آخرین بار قهرمان لیگ اروپا شد، اونای تصمیم به ترک سویا گرفت. بعد از این اتفاق نه پاریسن ژرمن و آرسنال برای امری سویا شدند و نه سامپائولی و مونتلا برای سویا افتخار کسب کردند. شاید کمتر کسی فکرش رو میکرد که سویا بدون امری دوباره بتونه روزهای خوب خودش رو تکرار کنه، اما انگار قرار نبود داستان سویا هم مانند ماتیلدا بدون لئون سپری بشه.... یولن لوپتگی بعد از دوران ناموفق در تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید، داره روزهای خوبی رو با سویا سپری میکنه، قرار گرفتن در رده چهارم لالیگا و البته هم امتیاز با اتلتیکو رده سومی و حالا رسیدن به فینال لیگ اروپا، برای ال تایگرس نوید بخش آینده درخشان با لئون جدید خودش خواهد بود.

 

Don Andolini هم با نگاهی هنتفاوت به نکته های جالبی اشاره کرد:

چندتا نکته هست که بنظرم به سوالات و تناقض ها جواب میده؛ اول اینکه از دید هواداران سویا و داشته هاش چی بیشتر از یونایتد داره که برنده میشه,سوا از اینکه فوتبال هستش و قابل پیشبینی نیست همونجور که سیتی و یووه بازنده شدن یونایتد شاید بلحاظ مهره یه سر و گردن بالاتر بود ولی گرداننده ی دو تیم متفاوت بود یکی لوپتگی که تجربه و درک تاکتیکی بالاتری داره و دیگری اوله که کمتر روی تیمش اشراف داره مثل چینش بازیکنا زمان تعویض گوشزد کردن نقاطی که دایم حریف سعی در ورد به اونها داشت. مورد دیگه پیشرفت توام مربی در کنار تیمش هست,لیورپول به این فاکتور نیاز نداشت چون اقای دست بر آتش رو استخدام کرده بود و فقط باید روی همگن شدن تیم کار میکرد ولی یونایتد به پیشرفت دوطرفه نیاز داره که اوله احتمالا اهسته و پیوسته داره اینکارو میکنه ولی ترکیب تیم و کیفیت بازیکنان بعد از یک فصل و نیم به سرعت لازم بهبود پیدا نکرده. تیمی که تو خطوط میانی و هجومی ضعف داشت و بازیکن فروخت صرفا با خرید دو دفاع لیگ رو شروع کرد و این ضعف انقدر مشهود بود که اومدن برونو در نیم فصل بسیار متحول شد. از مقایسه مربیان گذشته چیزی در نمیاد,امکان داره اوله بتونه با نفرات برتر و ستاره ضعفهای اوایل دوران مربی گری خودش رو پوشش بده و این نیازمند پشتیبانی وودوارد هستش. امکان نداره یک تیم متمول و بزرگ بتونه با هر مربی بدون داشتن فول بک های مدرن وینگرهای تخصصی و بازیکن شماره 9 کلاسیک نتایج با ثبات بگیره. ممکنه مقطعی بشه اینکارو کرد و مثل اقای خاص تک بازیها و فینال ها رو برد و قهرمان شد ولی در دراز مدت نتایج بد و سینوسی یقه اون مربی رو خواهد گرفت.

 

IMANUTD . مطلب خودش رو با یه نکته جالب شروع کرد:

اگر به عنوان یه بی طرف فوتبال می دیدم، قطعا از بازی سویا لذت بیشتری می بردم، چون واقعا تیم بودن. اونها به لحاظ ریتم پاسکاری ها و نظم دفاعی( البته به جز یک سوم ابتدایی نیمه دوم)، حفظ دقت پاس های تحت فشار و شکستن دامنه حمله منچستر یونایتد و استفاده عالی از موقعیت ها خوب کار کردن.
اما در مقابل، بازبکنای تیم ما روند تیمی خوبی نداشتن و به هر علت شب خوبی رو سپری نکردن و توی خیلی مواقع ناهماهنگی و عدم تمرکز مشهود بود. متاسفانه عملکرد تک تک بازیکنان با فرم ایده آلی که از تیم انتظار دارم بسیار دور بود ولی ضعف خط دفاعی به خصوص ویلیامز و مگوایر و لیندلوف بسیار مشهود و البته نگران کننده بود. نکته دیگه هم این بود که تیم از کل فضاهایی که در اختیارش هست نمی تونه استفاده کنه و توی استفاده از ضربات ایستگاهی ضعف داره که مشخصه کادر مربی گری در این موارد ضعیف عمل کرده.

و آخرین نوشته کارگاه هم از دوست خوب مون بود که با نام کاربری پت ویرا نوشت:

منچستر تو دقایق اولیه بازی هم نیمه اول و هم دوم فشار زیادی به واسطه وینگرهای پرسرعتش وارد کرد و موقعیت های عالی هم داشتن اما نبود یه تمام کننده باعث شد بیش از یک گل نزنن
سویا تو دو نیمه خیلی خوب بازی را به تعادل کشوند و مدیریت کرد اعتماد به نفس و روحیه سویا بعد از گل خوردن و برگشت به بازی عالی بود. نقش پر رنگ خسوس ناواس که به عنوان یه وینگر سابق به خوبی تو کاراهای دفاعی شرکت کرد و ارسال دقیق و زیباش برا لوک دیانگ که قطعا کلیدی ترین قسمت بازی بود. تعویضهای به جا و درست لوپتگی بر عکس سولسشایر که دیر شروع به تعویض کرد. دفاع تیمی سویا و مشارکت همه بازیکنا برای دفاع و پرس بر عکس منچستر که تو دفاع اصلا انسجام نداشت اشتباهات لیندلوف تو جاگیری و رها کردن مهاجمای حریف واضح بود اما تو صحنه گل اول توپ تقریبا از همه مدافعای منچستر عبور کرد. سویا تو بازی مقابل رم و ولوز محک جدی تری خورده بود و آمادگی رویارویی با یه حریف قلدر دیگه رو داشت.
بعد از خوردن گل دوم منچستر کاملا احساسی بازی کرد به طوری که قبلش که برا گل پیروزی تلاش میکردن به مراتب بهتر بودن ارسالهای بی هدف و حرکات انفرادی و بی هدف بازیکنا باعث تعجب بود.

حالا که مطالب کارگاه را خواندید، شما را به خواندن این نوشته ها هم دعوت می کنم

ایست! برای تو در زمین فینال جایی نیست

دوست خوب مان mmd rza مطلب بالا را نوشته که در ستون کاربران طرفداری منتشر شده است.

شکست ها، پیروزی ها، قهرمانی که همیشه برمی خیزد

 

محمدرضا رضایی عزیز هم زحمت نگارش مطلب بالا را کشیده که خواندنش توصیه می شود.

یک شب دیگر، یک پدر مشترک، صدها جنگ و یک صلح...

این یکی هم نوشته کاربر عزیز و نمونه طرفداری حمید شهریاری است که اگرچه مربوط به این بازی نیست ولی ارزش خواندن دارد.

در کارگاه بازی اینتر و شاختار منتظرحضور گرم تان هستم.

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: منچستر یونایتد کارگاه مجازی توی این بازی پیش بینی هافبک دفاعی ترین بازیکن داشته باشه فوق العاده یونایتد رو من یونایتد عنوان ی لحاظ مهره موقعیت ها منچستر رو لیگ اروپا منچستر هم مورینیو ب خیلی خوب دوست خوب نیمه دوم خط دفاعی چرا وقتی خودش رو تو دفاع خط حمله بازی رو سویا رو تا بازی سویا هم خط دفاع یک بازی رو داره تیم ها بعد گل گل دوم چیزی ک دو تیم تیم رو یه تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی ملوان و سایپا در ۹۰ دقیقه/ کار به وقت های اضافه کشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال ملوان و سایپا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ و در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ترکیب ملوان: افشار صداقت، آرمان اکوان، میلاد باقری، ابوذر صفرزاده، پدرام قاضی پور، مجید عیدی، پرهام موقعری، محمدرضا بردبار، مهران احمدی، محمد عمری (۸۰- رضا جعفری) و محمدرضا سلیمانی (۹۰- سعید باقرپسند)

ترکیب سایپا: نیما علی‌پور، رضا فرجی، محمدحسین خسروی (۸۲- مهدی خدایاری فرد)، سیدمحمد طاها طباطبایی (۸۲- پیمان میری)، رامین آقالو، احسان هادیان، محمود شفیعی، احسان جودکی، امیرحسین نعمتی و علیرضا ملکی

بازی متعادل آغاز شد و بازیکنان دو تیم میلی برای نزدیک شدن به دروازه‌ها را نداشتند و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود.

محمد عمری مهاجم ملوان در دقیقه ۲۴ صاحب موقعیت خوبی شد که مدافعان سایپا مانع از شوت زنی این بازیکن شدند و این فرصت برای میزبان از دست رفت.

این بازی در نیمه اول بدون ایجاد موقعیت خطرناکی و با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

بازیکنان ملوان نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، خروج ضعیف علی‌پور از دروازه سایپا، توپ را مقابل پای قاضی پور قرار داد اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت. در ادامه و در دقیقه ۶۶ قاضی در محوطه جریمه نقش بر زمین شد و به سود ملوان پنالتی اعلام شد که محمد عمری توانست پنالتی خود را تبدیل به گل کند تا اولین گل بازی و اولین گل خود با پیراهن ملوان را به ثمر برساند.

بازیکنان سایپا خیلی زود به بازی برگشتند و در دقیقه ۶۸، ارسال بافقی در محوطه جریمه با ضربه سر خسروی همراه شد و این بازیکن گل تساوی را برای سایپا به ثمر رساند.

در ادامه بازیکنان هر دو تیم به خصوص شاگردان مهدی تارتار در ملوان موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند اما هیچکدام ثمره‌ای به همراه نداشت تا بازی در وقت‌های قانونی (۹۰ دقیقه) با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

کد خبر 6089331

دیگر خبرها

  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • شادی جنجالی آنتونی در اولدترافورد (عکس)
  • خداحافظی منچستر یونایتد با لیگ قهرمانان اروپا
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و برنلی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ماتا: رشفورد در یورو احیا می‌شود
  • تساوی ملوان و سایپا در ۹۰ دقیقه/ کار به وقت های اضافه کشیده شد
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!
  • حمایت دروسی از مورینیو: رم بدون من هم برنده می‌شود