Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: مراسم عزاداری حسینی نماد اعتقاد، ارادت واعتلای فرهنگ شیعی است لذا در هر شرایط برگزار خواهد شد. حفظ جان و سلامت لازم است و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جامعه روحانیت مبارز در آستانه فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه جامعه روحانیت مبارز به شرح ذیل است:

«قال رسول الله (ص:، اما الحسین... خلیفه رب العالمین وغیاث المستغیثین وکهف المستجیرین وحجه الله علی خلقه اجمعین وهو سید شباب اهل الجنه وباب نجات الامه ...

پیامبر (ص) فرمود: حسین (ع) جانشین پروردگار جهانیان ویاور یاری خواهان وپناه پناه جویان وحجت خداوند بر همه بندگان وسرور جوانان بهشت ودروازه نجات امت است.

ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی غم انگیزترین و در عین حال باشکوه‌ترین لحظات تاریخ انسان است. زینت آسمان و زمین به همراه عزیزانش به خاک و خون آغشته می‌شوند تا عرشیان به فغان آیند و فرشیان به هیجان و حرکت. زمین و زمان ناله و نوحه سر می‌دهند و قلب‌ها در فشار اشک و آه قالب تهی می‌کنند.

پیام ماندگار عاشورائیان: پیروزی مظلومین تاریخ، شکست تبار ستم پیشگی و اشرافیت و جهالت. پرچم بیداری وعزت است و حسینیه‌ها وتکیه‌ها، اردوی حق طلبان نسل‌ها و عصر‌ها و کتیبه‌ها و بیرق‌ها تابلوی الهام بخش زندگی جاویدان انسان است.

ملت مسلمان و ولایتمدار ایران از دیرباز با شور و شعور حسینی زیسته است و انقلاب سرافراز و پیروز خود را تداوم راه کربلائیان می‌داند و همه سرمایه خود را از حماسه حسینی (ع) وام گرفته است.

مراسم محرم هر سال پرفروغتر و گسترده‌تر برگزار و به رود پرخروش راه پیمائی اربعین تبدیل شده است.

امسال نیز علیرغم سایه سنگین ویروس کرونا یاد و نام حسین (ع) و مراسم حسینی و عزاداری‌ها هر چه پرباز‌تر انجام می‌شود.

جامعه روحانیت مبارز با تسلیت و تعزیت فرارسیدن ایام محرم از همگان برای برپایی مراسم حسینی متناسب با شرایط جدید دعوت می‌نماید؛ و خاضعانه از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انتظار دارد به نکات زیر توجه فرمایند:

مراسم عزاداری حسینی نماد اعتقاد، ارادت واعتلای فرهنگ شیعی است لذا در هر شرایط برگزار خواهد شد.

حفظ جان و سلامت لازم است و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود.

خطبای محترم و مداحان بزرگوار تلاش نمایند تا از همه ظرفیت‌ها بخصوص روش‌های نو، نهایت استفاده را نموده و تحولی اساسی در حوزه تبلیغ و مرثیه سرایی و عزاداری بوجود آورندو به تبیین شرایط جهانی و تحولات منطقه‌ای و موقعیت ویژه داخلی و توطئه‌های استکباری برای عادی سازی رابطه با رژیم جعلی و اشغالگر قدس اهتمام نمایند.

مؤمنین وشیفتگان خاندان عصمت وطهارت با سیاهپوش کردن معابر، مغازه‌ها، دفاتر و منازل و برگزاری جلسات کوچک و خانگی، مدال خدمت و برگزاری عزای آل الله را کسب و قلوب و منازل مان را محفل بی ریای عزای حسینی کنیم.

نذورات به شکل بسته‌های پخته یا خام میان همه عزاداران و محبین خصوصاً نیازمندان توزیع شود تا همه از سفره برکت واطعام حسینی بهره‌مند شوند.

نذورات فرهنگی و تبلیغی را به صورت کتاب و بسته‌های فرهنگی به جوانان عزیزمان هدیه کنیم و معرفت عاشورایی را گسترش دهیم.

از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را برای فهم فلسفه عاشورا و رمز ماندگاری آن و تعمیق فرهنگ ایثار، حق طلبی، ظلم ستیزی، ولایتمداری و محبت و عشق ببریم؛ و هر خانه را محلی برای گفتگو یا مطالعه جمعی در این باره قرار دهیم.

امیدواریم با عنایات خاصه حضرت ابا عبداله الحسین (ع) وفرزند بزرگوارش حضرت بقیه الله (عج) که قرن‌ها در غم جد بزرگوارش سوگوار و قلبش مالامال از غم و اندوه است، این محرم نقطه عطفی در عزاداری‌ها و ابراز ارادت و اخلاص نسبت به سرور و سالار شهیدان و فرزندان و یاران شهیدش باشد ـ چنین باد.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جامعه روحانیت مبارز محرم کرونا کووید 19 پروتکل بهداشتی جامعه روحانیت مبارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور

دبیر مجمع جهانی علی اصغر گفت: در مجموع بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان در اولین جمعه ماه محرم به همت مجمع جهانی علی اصغر(ع) برپا خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، داود منافی پور در حاشیه افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در باب الهادی(ع)حرم مطهر رضوی گفت: همزمان با افتتاح این کارگاه 72 کارگاه دوخت لباس در ایران اسلامی و 4 کشور بحرین، عراق، هندوستان و ترکیه کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: بزرگ‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی و در نخستین جمعه ماه محرم برپا خواهد شد.

منافی پور بیان کرد: مجمع جهانی علی اصغر(ع) به عنوان قطب هماهنگ کننده همایش‌ها در ایران و 45 کشور جهان با افتتاح 72 کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی که در آن تعداد زیادی از بانوان به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند، اقدام به تهیه، توزیع و اهدای این لباس‌ها به برخی از نقاط ایران و جهان کرده و درنهایت در صبح نخستین جمعه ماه محرم این لباس‌ها به صورت رایگان در اختیار مادران و شیرخوارگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دوخت لباس شیرخوارگان حسینی از سال 1386 به طور رسمی و با هزینه های مردمی آغاز شد و داوطلبان هر ساله از ولادت حضرت علی اصغر(ع) تا اولین جمعه ماه محرم در این کارگاه گرد هم می آیند و شروع به دوخت لباسهای سبز علوی برای این مراسم می کنند.

دوخت 500 هزار دست لباس و توزیع در سطح کشور و بین الملل

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) ضمن تقدیر از همت و تلاش این بانوان داوطلب گفت: هر ساله حدود 500 هزار دست لباس دوخته و در سطح کشور توزیع می‌شود؛ کارگاه دوخت لباس مرکزی که در تهران برپا می‌شود علاوه بر دوخت لباس‌های استان تهران، لباسهای شیرخوارگان حسینی را در سطح بین المللی نیز تامین می‌کند.

وی گفت: هزینه‌های این کارگاه کاملا مردمی است و خرید پارچه، نخ و مابقی مایحتاج از نذورات مردمی تهیه می‌شود.این لباسها پس از دوخت توسط بانوان به صورت شکیل بسته بندی شده و مزین به سربند یا صاحب‌الزمان(عج) می‌شود همچنین در هر بسته بندی نذر نامه ای با این مضمون قرار می‌گیرد.

ترجمه نذر نامه به 12 زبان زنده دنیا

منافی پور خاطرنشان کرد:" یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم او را برای ظهور نزدیک برگزین و حفظ کن" این نذر نامه به 12 زبان عربی، انگلیسی، آذری، اردو، سواحیلی، روسی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه، ترکی و هوسایی ترجمه شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • جریمه نقدی کمیته انضباطی برای حسینی