Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم،دبیرکل حزب الله لبنان درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم امسال سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله درخصوص شیوه‌های مربوط به برگزاری مراسم و آیین بزرگداشت عاشورای حسینی با توجه به شرایط کرونایی سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنان خود گفت که ایام محرم برای ما مسئولیت‌ها و وظایفی به همراه دارد و دوست‌داران اهل بیت (علیهم السلام) در تمام نقاط جهان به اشکال مختلف به احیای عاشورا می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش گفت شیعیان برای دانستن ضوابط و شکل احیای مراسم عاشورا ابتدا به ائمه رجوع می‌کردند و سپس به علما و فقها.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه امروز با توجه به شیوع کرونا استفتائاتی از تمام مراجع انجام شده است، افزود: تمام مراجع تقلید بر لزوم توجه و پایبندی به توصیه های بهداشتی به دلیل شیوع کرونا تاکید کردند. هر کشوری امروز به دلیل شیوع این ویروس شرایطی دارد و به همین دلیل باید شرایط عزاداری تعیین و اعلام شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما در لبنان نهادهای متعددی برای احیای مراسم محرم داریم و بخش اعظم آن معمولا توسط حزب الله و جنبش امل برگزار می شود. از یک ماه و نیم پیش ما و برادران در جنبش امل پیرامون برگزاری مجالس عزاداری وارد بحث و بررسی شدیم. ما دو فرضیه داشتیم یکی اینکه گسترش ویروس محدود است و بنابراین اقدامات باید به شکل طبیعی برگزار شود. فرضیه دوم شیوع گسترده بیماری بود و به تبع آن تجمعات و برگزاری مجالس دشوار می نمود.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه در مراسم عاشورا شهرها و روستاها سیاه‌پوش می‌شوند، گفت: «رسانه‌ها می‌توانند روش پخش مراسم عاشورا را توسعه دهند. می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد بدین صورت که هر فرد از این شبکه‌ها برای یادآوری احیای روز عاشورا استفاده کند و هر حسابی در این شبکه‌ها به منبری حسینی تبدیل شود.»

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ضوابط بهداشتی مراسم عزا امام حسین ع سید حسن نصرالله سید حسن نصرالله حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

به گزارش جماران؛ بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

دیگر خبرها

  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)