Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد به احتمال قوی تا اواخر سال جاری میلادی از فهرست کشور‌های پر خطر در زمینه پولشویی خارج می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه عراق روز دوشنبه اعلام کرد که پیش‌بینی‌ها درباره خروج عراق از فهرست کشور‌های پر خطر در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم طی سال جاری مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: «عراق همه شروط و موازینی را که کارگروه اقدام بین المللی FATF وضع کرده رعایت کرده است».

وی تاکید کرد: «به احتمال قوی عراق تا قبل از پایان سال جاری میلادی از فهرست کشور‌های پر خطر خارج خواهد شد».

الصحاف گفت: فواد حسین وزیر خارجه با ارسال نامه‌ای به همتایان اروپایی و پارلمان سوریه که از طریق سفرا و روسای هیئت‌های عراقی در عرصه کشور‌های اروپایی تحویل داده شده از آن‌ها خواسته است که تلاش‌های مضاعفی را در این خصوص به کار بندند و البته واکنش‌ها به این نامه، مثبت بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در هشتم ژوئیه گذشته هم با اعتراض به مصوبه کمیساریای اتحادیه اروپا به درج نام این کشور در فهرست کشور‌های پرخطر در پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت که عراق طی سال‌های اخیر اقدامات مهمی با هدف مبارزه با پولشویی و تامین تروریسم و کاهش خطرات مرتبط با آن انجام داده است.

پیش‌تر نیز در گزارش گروه ویژه اقدام مالی (FATA) آمده بود که عراق قوانین مالی بین المللی ضد تروریسم را قویا اجرا کرده است.

نزدیک به یک سال پیش بود که بانک مرکزی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی رسما بغداد را از لیست سیاه پیگیری خود خارج کرده و دلیل آن، پیشرفت و دستاورد بانک مرکزی عراق و دفتر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم این کشور در زمینه مقابله با پولشویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق پولشویی پالرمو وزارت خارجه عراق پولشویی و تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش مشرق، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • پولشویی
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند