Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان به تمجید از کاهش اتکا مالی دانشگاه آزاد استان به شهریه های دانشجویی پرداخت و گفت: رویکرد مساله محوری و توجه ویژه به امر کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به رفع نیازهای استان در بخش های مختلف کمک کند.

فاطمه منصوری در نشستی با هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان، با بیان اینکه مدیریت جوانان فرهیخته ما به عنوان سرمایه های اجتماعی در راستای قرارگیری در مسیر ارتقاء و تعالی، امری بسیار حائز اهمیت است، گفت: خوشبختانه با ریل گذاری که انجام شده است و رویکرد موجود در مجموعه دانشگاه ها و خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی استان مبنی بر مساله محوری و کارآفرینی، نوید خروجی بهتر در این حوزه را در آینده برای ما متصور می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این خروجی می تواند پاسخگویی نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان باشد و امروز دانشگاه آزاد اسلامی استان با قوت در این مسیر گام برمی دارد که امری بسیار ارزشمند بوده و جای خرسندی است.
منصوری ضمن تقدیر از هماهنگی بین مجموعه دانشگاهی استان برای رسیدن به اهداف توسعه، این مهم را امری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این راه با دارا بودن نیروی انسانی و جوانان فرهیخته که سرمایه های اجتماعی ما هستند عملکرد مطلوبی داشته است.
وی ادامه داد: امروز شاهدیم با اقدامات موثر دانشگاه ها، تامین منابع مالی این مراکز تنها منوط به دریافت شهریه ها نیست و می توانیم از ظرفیت های دانشگاه و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت آن، برای انجام امور پژوهشی و حل مسائل استان استفاده کنیم.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه با وجود اینکه امروز مراکز مهارت آموزی در مراکز دانشگاهی در حال رشد است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا ورود مقوله مهارت به دانشگاه به صورت ویژه تر در دستور کار قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی پتانسیل ها و ظرفیت های عظیم این دانشگاه باید به صورت ویژه انجام شود تا مجموعه استان بتواند به خوبی از این مولفه ها در جهت توسعه استان و پیشبرد امور بهره برداری کند.
منصوری همچنین با بیان اینکه سند آمایش دانشگاه بر اساس سند توسعه ای استان نیز موضوعی خاص و حائز اهمیت است که نیاز است برای تعریف رشته های جدید در دانشگاه ها به اسناد بالادستی استان و راهبردهای توسعه دقت داشته باشند، افزود: بر این اساس و تحقق موارد فوق، دانشگاه می تواند در زمینه ایجاد ظرفیت لازم برای تامین نیروی کار مورد نیاز استان برمبنای چشم انداز حوزه اقتصادی موفق ظاهر شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده، وضعیت دانشگاه آزاد استان در مقوله منابع مالی و بودجه دارای عملکرد مناسب است از پیگیری وصول مطالبات این مجموعه خبر داد و گفت: فروش املاک و مستغلات در دستور کار دولت قرار دارد و بخش دولتی نیز با توجه به کسری بودجه و برون رفت از فشار اقتصادی که ناشی از عوامل مختلف است، به این‌مهم ورود کرده که دانشگاه نیز در این امر توجه جدی داشته است و قطعا شناسایی املاک و مستغلات مازادی که مورد نیاز نیست، بعضا با تغییر کاربری و فروش با قیمت مناسبت تر، می تواند مشکلات مالی دانشگاه را در حوزه های مختلف مرتفع سازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي استان سمنان معاون استاندار سمنان دانشگاه آزاد اسلامی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرسازی و رویکردهای جدید علمی

دریافت 78 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود امروز میزبان همایش گروه کشوری معماری و شهرسازی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد کشور بود علی شهسوار خبرنگار خبرگزاری مهر استان سمنان در حاشیه این همایش با جمعی از برگزارکنندگان و صاحب نظران این حوزه به گفتگو نشسته است.

گزارش اختصاصی مهر در این ارتباط را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6098757

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و شرکت کارگزاری پویش البرز
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا