Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:38:02 GMT

کشتی کنکوری‌های سال ۹۹ در ساحل آرامش پهلو می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۱۹۶۹

کشتی کنکوری‌های سال ۹۹ در ساحل آرامش پهلو می‌گیرد

اما بالاخره این کشتی در دریای مواج روزهای کرونایی با تدبیر و قول متولیان برگزاری آن، کم کم به ساحل آرامش رسید و کنکوری ها به درجه ای از اطمینان رسیدند که بدون دغدغه سه روز پایانی مرداد و اول شهریورماه در حوزه های امتحانی حاضر شوند و آموخته های خود را به آزمون بگذارند. ویروس منحوس و پیچیده کرونا درحالی تمامی افراد جامعه، کسب و کارها  و به تبع آن بخش آموزش و آزمون های مختلف را درگیر خود کرد که کنکوری ها نیز از تاثیرات آن در امان نماندند و امسال به لحاظ شکلی آزمونی متفاوت تر از سالهای قبل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 کنکور دکتری نیز که قرار بود  اسفند سال گذشته برگزار شود به دلیل شیوع همین ویروس هزار چهره به تعویق افتاد که پس از فراز و نشیب ها در مرداد امسال برگزارشد و به دنبال آن نیز آزمون آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز  که بطور معمول اردیبهشت هر سال برگزار می شد اواسط همین ماه به خوبی و بدون هیچ مشکلی به پایان رسید.

حال قطار کنکور سراسری نیز هر چند با تاخیر اما در حال نزدیک شدن به آخرین ایستگاه خود است و در این میان داوطلبان این آزمون هم زمان چندانی تا برگزاری آزمون ندارند و  بطور طبیعی در حال آماده سازی خود برای  حضور بهتر در آزمون هستند.

 لیلا نظری دانش آموز رشته تجربی است که به گفته خودش طی یک سال گذشته با برنامه ریزی خوب برای شرکت در کنکوری که روزهای پایانی ماه مرداد جاری برگزار می شود، آماده کرده، اما معتقد است شرایط کرونایی آنگونه که باید و شاید نگذاشته است برنامه ها و روند کاری پیش برود.

این دانش آموز زنجانی گفت: شیوع بیماری کرونا، تعطیلی کلاس های تقویتی و  از طرفی استرس های ناشی از آن مشکلاتی را هم برای خودم و خانواده ام  ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: پدر و مادرم هزینه های زیادی را بابت ثبت نام در کلاس های تقویتی متحمل شدند، که با آمدن کرونا تمامی برنامه ریزی هایم نقش بر آب شدو مجبور شدم در منزل به مطالعه دروس مختلف بپردازم و حتی  به دلیل تعطیلی ها  از رفتن به کتابخانه نیز محروم شدم.

لیلا افزود: هر چقدر به روزهای برگزاری کنکور نزدیک تر می شوم، استرس و اضطراب ناخودآگاهی در درون و ذهنم شکل گرفته، بخاطر اینکه همین شرایط حاکم کرونایی و مشکلات پیرامونی موجب شده برنامه ها طبق رویه پیش نرود.

این دانش آموز زنجان خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایط و فضاهای برگزاری امتحانی نیز به گونه ای باشد که کنکوری ها با توجه به شرایط در بهترین حالت به دور از دغدغه امتحان خود را سپری کنند.

زینب مادر یکی از دانش آموزان کنکوری نیز به خبرنگار ایرنا افزود: دخترم به عنوان اولین فرزند خانواده قرار است در کنکور سراسری شرکت کند و با توجه به شیوع کرونا و مسائل ناشی از آن دل نگران هستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه این آزمون تمامی برنامه ریزی درسی دانش آموزان و والدین را با چالش مواجه کرد و از طرفی رعایت پروتکل های بهداشتی و فضاها اختصاص یافته نیز اذهان را با سوالاتی مواجه کرده است.

این مادر دانش آموز کنکوری اظهار داشت: کنکور سراسری پس از هفته ها تعویق در روزهای آینده برگزار خواهد شد که امیدوارم در فضای خوب و به دور از مشکلات بهداشتی  به پایان برسد هر چند والدین نگران هستند.

نظارت های جدی بر حوزه های امتحانی وجود دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته کنکور سراسری در این استان با آرامش کافی و مبتنی بر ضوابط اعلامی برگزار خواهد شد اما در این میان برخی حوزه های امتحانی مشکلات اساسی دارند که دستگاه‌های متولی امر باید نظارت‌های لازم را براساس چک لیست‌ها اعمال کنند.

دکتر محمدرضا صائینی با اشاره به دغدغه دانش آموزان و والدین برای برگزاری کنکور سراسری در روزهای کرونایی افزود: بر این اساس بازدیدهای جدی در تمامی حوزه های امتحانی از سوی کارشناسان امر انجام می شود که در این راستا برخی حوزه های امتحان مشکلاتی دارند که متولیان امر در کوتاهترین زمان ممکن به رفع آنها مبادرت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همه دولتمردان، مسؤولان کشوری و ستاد ملی کرونا نگران چگونگی اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور سراسری هستند که تجارب ۲ آزمون قبلی کارشناسی ارشد و دکترا در سطح این استان می تواند به اجرای بهینه این رخداد مهم علمی کمک کند.

این مسؤول بهداشتی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای متولی امر و کارشناسان بهداشتی این واحد دانشگاهی نیز در تلاش هستند تا این رویداد مهم علمی در شرایط کرونایی طبق پروتکل های بهداشتی و به دور از هر گونه مشکلی برگزار شود که در این خصوص اهتمام جدی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری کنکوری ها در رعایت این نکات بهداشتی و از طرفی والدین نیز می تواند در تحقق برنامه های ترسیم شده کمک فراوانی کند و بی توجهی ها می تواند نتایج ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

۱۹ هزار و ۳۵۵ داوطلب از زنجان در کنکور سراسری شرکت می کنند

 نماینده تام الاختیار آزمون‌های سنجش در دانشگاه زنجان نیز گفت: طبق آمار ارائه شده ۱۹ هزار و ۳۵۵ داوطلب در کنکور سراسری امسال در این استان  شرکت می کنند که تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این  رخداد علمی برنامه ریزی و در حال انجام است.

دکتر رضا نوروزیان افزود: بر این اساس ۲ هزارو ۶۵۹ داوطلب در آموزش و پرورش ابهر، یک هزار و ۱۷۳ داوطلب در آموزش و پرورش خرمدره، ۸۶۹ و ۳۳۶ داوطلب نیز به ترتیب در آموزش پرورش طارم و ماهنشان نیز در این آزمون شرکت می کنند.

این مسؤول ادامه داد: سه هزار و ۴۲۰ داوطلب در دانشگاه پیام نور قیدار " خدابنده"،۹۵۳ داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، یک هزار و ۴۰۰ داوطلب در موسسه اموزش عالی روزبه، یک هزار و چهار داوطلب در دانشگاه پیام نور مرکز زنجان و ۸۷۲ نفر نیز در دانشگاه فنی و حرفه ای شهر زنجان در کنکور امسال  شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا ۶ هزار و ۳۶۹ داوطلب نیز در دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه مادر در ۹ حوزه امتحانی و علاوه بر آن ۳۰۰ داوطلب نیز در جهاد دانشگاهی زنجان طی چهار روز به رقابت می پردازنند.

نوروزیان افزود: بنابراین داوطلبان رشته هنر صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان رشته های انسانی و ریاضی صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، رشته علوم تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان رشته هنر نیز یکم شهریور امسال در حوزه های تعیین شده امتحان می دهند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش نگرانی داوطلبان کنکور سراسری و والدین آن‌ها درباره ابتلا به کرونا در زمان برگزاری کنکور سراسری، نکاتی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس وجود دارد افزود: به کارگیری این موارد احتمال بیماری‌زایی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد که استفاده از خودروی شخصی برای رسیدن به حوزه امتحانی از جمله این موارد است.

این مسؤول ادامه داد:داوطبان حتما وسایل حفاظت شخصی از جمله ماسک و ماده ضدعفونی کننده و … همراه داشته باشند و از آوردن وسایل غیرضروری به داخل جلسه امتحان خوداری کنید.

وی اضافه کرد: داوطلبان فاصله حداقل یک متر و نیم را با داوطلبان و عوامل اجرایی رعایت و در طی آزمون از ماسک استفاده کنند و چند ماسک هم همراه داشته باشند.

نوروزیان افزود: به کنکوری ها توصیه می شود به هیچ عنوان وسایل شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و به دلیل شرایط کرونایی می توانند تغذیه مواد غذایی بسته‌بندی شده " کیک و بیسکویت" به همراه داشته باشند.

 نماینده تام الاختیار آزمون‌های سنجش در دانشگاه زنجان از والدین درخواست کرد با توجه به شرایط کرونایی صرفا داوطلب را  تا حوزه امتحانی همراهی و از تجمع خودداری کنند و در صورت انتظار نیز می توانند در فضایی دورتر از حوزه امتحانی که پیش بینی شده این مهم را به سرانجام برسانند.

 دانش آموزان استان زنجان در ۵۵ حوزه امتحانی شرکت می کنند

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش استان زنجان نیز با اشاره به اقدامات برگزاری کنکور سراسری در استان نیز گفت: طبق آمارهای ارائه شده ۱۹ هزار و ۳۶۰ دانش آموز داوطلب این استان به تفکیک رشته ها در مدت چهار روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون شرکت می کنند و در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

محمد خندان افزود: بر این مبنا یکهزار و ۱۷۰ داوطلب در رشته هنر، یک هزار و ۵۹۵ نفر در رشته ریاضی، پنج هزار  و ۵۰۷ داوطلب در رشته علوم انسانی، هشت هزار و ۷۱۸ داوطلب  در رشته علوم انسانی و ۲ هزار و ۳۷۰  داوطلب نیز در زبان های خارجی در این ماراتن نفس گیر شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس پروتکل های اعلام شده آموزش و پرورش استان مسؤولیت برگزاری کنکور سراسری در شهرستان های این استان را برعهده دارد، اضافه کرد: طبق دستور اعلام شده، فاصله صندلی دانش آموزان حدود ۲ متر در نظر گرفته شده و علاوه بر آن نکات دیگر بهداشتی نیز از کانال های مختلف به دانش آموزان و والدین  زنجانی اطلاع رسانی شده است.

این مسؤول ادامه داد: طبق تمهیدات انجام گرفته و برای آرامش خانواده و دانش آموزان سالن های ورزشی برای برگزاری این رخداد مهم علمی در نظر گرفته شده بطوری که  این مهم در شهرستان های ماهنشان و خرمدره بصورت ۱۰۰ درصدی لحاظ شده اما با توجه به محدودیت ها، مکان های برگزاری کنکور در شهرستان های خدابنده و ابهر تلفیقی از سالن های ورزشی و مدارس است.

وی اظهار داشت: ۶ هزار و ۷۰۰ دانش آموز زنجانی در ۵۵ حوزه امتحانی طی چهار روز کنکور امتحان می دهند که سهم حوزه های امتحانی شهرهای ابهر، خدابنده، خرمدره، ماهشان، و طارم به ترتیب ۲۴، ۱۹، هفت، پنج و یک حوزه دانشگاه پیام نور تعیین شده است.

خندان افزود: طبق برنامه ریزی ها در هر حوزه ۲ مراقب و یک ناظر بهداشتی بر روند هر چه بهتر آزمون و اجرای پروتکل ها بهداشتی نظارت جدی دارند و این مهم تا دقایق آخر آزمون ادامه دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از والدین دانش آموزان کنکوری درخواست می شود از حضور در مکان های برگزاری امتحان اجتناب کنند و در صورت لزوم در فضاهای تعیین شده حضور داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

کنکوری ها سوالات اسان را انتخاب کنند
رییس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: دانش‌آموزان کنکوری ابتدا به دنبال پاسخگویی به سوالات آسان باشند و سپس به سراغ سوالات سخت بروند تا چیزی را از دست ندهند، زیرا سوالات سخت انرژی گیر است.

اباذر سعادتی با بیان اینکه شرایط کنکور امسال برای همه دانش‌آموزان یکسان است، اضافه کرد: دانش‌آموزان زیرک و باهوش از این روزها به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند، اما اضطراب در روزهای باقی مانده تا کنکور فقط تنش و خستگی جسمی و روحی برای دانش‌آموزان به همراه دارد.

وی استحکام روحی را یکی از ویژگی‌های دانش‌آموزان که می‌خواهند رتبه خوب کسب کنند عنوان کرد افزود: وسواس دانش‌آموزان در روزهای منتهی به کنکور مبنی بر اینکه باید چه بخوانند و چگونه دوره کنند، ذهنشان را درگیر می‌کند. تنش‌های خانوادگی نیز می‌تواند این روزها را برای دانش‌آموزان اضطراب‌زا کند.

این مشاور تحصیلی، با بیان اینکه دانش‌آموزان نباید وارد یک فضای رقابتی کاذب شوند ادامه داد: داوطلبان کنکور باید روی داشته‌های علمی و اطلاعات خودشان تمرکز کنند و سعی کنند با یک برنامه‌ریزی دقیق همه مطالبی که یاد گرفتند را یک بار دیگر مرور کنند و به جمع‌بندی برسند.

وی، ترس از شکست را یک امر طبیعی در همه رقابت‌ها دانست گفت: هنوز کنکور اتفاق نیفتاده و نباید از هم‌اکنون ترس از شکست داشته باشیم و باید بر روی موفقیت تمرکز کنیم.  

سعادتی، از خانواده‌ها خواست خواب دانش‌آموز کنکوری خود را مدیریت کنند و در این میان ساعات ۱۰ تا ۱۱ شب بهترین زمان برای خوابیدن دانش‌آموزان است تا بتوانند صبح زود از خواب بیدار شوند.

وی با  اشاره به اینکه کارهای حاشیه‌ای تمرکز دانش‌آموز را بر هم می‌زند اظهار داشت: دانش‌آموزان بر روی کتب درسی و تست‌های کنکور سال قبل تمرکز کنند و به درصدهای خود در کنکورهای آزمایشی نپردازند، زیرا در کنکور معیار تراز داوطلبان در مقایسه با هم مطرح است،  نه درصدها.

رییس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی  اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین از خانواده‌ها خواست در روزهای باقی مانده تا کنکور آرامش، نظم و نشاط را در فضای روانی خانه برقرار کنند.

وی اضافه کرد:حرف‌های تنبیهی، تردیدی، تحقیری و تهدیدی برای دانش‌آموز بار روانی ایجاد می‌کند و دچار استرس می‌شود و حال روحی بد دانش‌آموزان ناشی از اضطراب و استرس است.

به گفته سعادتی، اضطراب با تغذیه مناسب، ورزش، تنفس عمیق و مصرف دمنوش‌ها و مکمل‌های غذایی کاهش می‌یابد و باید قند خون دانش‌آموز را بالا نگه داشت.

 این مشاوره تحصیلی تاکید کرد: داوطلبان یک روز مانده به کنکور از یادگیری مطلب جدید خودداری کنند، کتاب‌ها را کنار گذاشته و شب قبل از آزمون کارت آزمون و مداد و پاک‌کن را آماده  کنند.

وی اظهار داشت: در روز کنکور نیز تغذیه خوب به همراه داشته و در صورت مواجه شدن با سوالات سخت دچار شوک نشوند، به دنبال سوالات مهربان بگردند و سپس به سراغ سوالات سخت بروند تا احساس خستگی نکنند.

سعادتی، با اشاره به اینکه دانش آموزان بعد از  پایان کنکور به گذشته برنگردند، افزود: دانش آموزان ذهن خود را بخاطر گذشته درگیر نکنند چرا که کار تمام شده و به امید اعلام نتایج خوب منتظر بمانند.

وی خاطر نشان کرد: والدین هم به این  روال حرکت کرده و پس از اتمام کنکور در خصوص نتیجه عملکرد به سمت تجزیه و تحلیل نروند و در واقع ذهن دانش آموز را دچار درگیری نکنند تا استرس آنان کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش و همچنین براساس جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا کنکور سراسری 99 در روزهای 29 ، 30 ، 31 مرداد و اول شهریور ماه 99 برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها کرونا آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دانش آموزان کرونا آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دانش آموزان برگزاری کنکور سراسری پروتکل های بهداشتی حوزه های امتحانی کنکور سراسری حوزه های امتحان شرایط کرونایی آموزش و پرورش حوزه امتحانی شرکت می کنند داشته باشند همراه داشته برنامه ریزی دانش آموزان استان زنجان سوالات سخت پروتکل ها دانش آموز کنکوری ها یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای حمایت از نخبگان، گفت: این دولت برنامه‌های مطلوبی برای نخبگان تدوین کرده است به گونه‌ای که نگران آینده شغلی خود نبوده و در کشور بمانند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم روز شنبه در یاسوج اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های متعددی انجام شده است.

وی افزود: با همکاری بنیاد ملی نخبگان ذیل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آئین نامه جذب نخبگان را به عنوان اعضای هیات علمی بازنگری کرده ایم و از این به بعد نخبگانی را که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیات علمی ندارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: این افراد به طور مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و با توافق نامه منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته یک هزار و ۳۸۰ نفر از افراد با رتبه‌های برتر کنکور بورسیه شدند.

زلفی‌گل عنوان کرد: افرادی که در المپیاد‌ها شرکت کرده اند و دارای مدال المپیاد هستند اگر در رشته‌های مرتبط درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها استخدام می‌شوند.

وی تاکید کرد که بورسیه صنعت برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی شده است و از سال گذشته در دفترچه کنکور آمده است. با اتاق بازرگانی هم نشست‌هایی برگزار کردیم و تلاش می‌کنیم که از صنایع مختلف برای بورس کردن دانشجویان رتبه‌های برتر و جذب نخبگان استفاده کنیم تا نگران آینده شغلی شان نباشند و در کشور بمانند.

زلفی‌گل تاکید کرد: تلاش می‌کنیم دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ائتلاف و یا کنسرسیوم اشتغال با صنایع مختلف شکل داده و تکنسین برای آن‌ها تربیت بکند.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی هم با رایزنی که با صنایع مختلف داشته است چند هزار نفر را با تضمین اشتغال بر اساس نیاز صنایع مختلف آموزش می‌دهد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال با چند مورد از تخلفات کنکور بلافاصله برخورد شد و این تخلفات به هیات‌های نظارت و مرتبط خودشان معرفی شدند.

زلفی‌گل اظهار کرد: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد و بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر سال باید ۲ بار کنکور برگزار شود. این باعث شده که اضطراب داوطلبان کاهش پیدا کند.

او گفت: در یک منطقه که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد و مردم و خانواده‌ها نگران نباشند.

روز پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیر نظام علوم انسانی، تجربی، ریاضی، زبان و هنر بودیم.

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد