Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود رئیس سازمان موساد به امارات، تمدید وضعیت فوق العاده در بیروت تا یک ماه دیگر، برگزاری نشست سه جانبه نظامی و امنیتی قطر، ترکیه و لیبی و اعزام کاروان نظامی آمریکا از کویت به پایگاه عین الاسد عراق از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تماس تلفنی وزیران خارجه اسرائیل و عمان نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، وزارت خارجه عمان دوشنبه اعلام کرد، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان در تماس تلفنی گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل به بررسی تحولات منطقه‌ای پرداخت.

براساس بیانیه وزارت خارجه عمان، این کشور بر لزوم ازسرگیری مذاکرات صلح و تحقق خواسته‌های ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

وزارت خارجه عمان همچنین به صراحت بر مواضع ثابت و حمایت‌گرانه کشورش در تحقق صلح فراگیر، عادلانه و دائمی در خاورمیانه تاکید کرد و در عین حال گفت، موضعش با مواضع اعراب همسو است.

یوسف بن علوی همچنین تماس تلفنی از سوی جبریل الرجوب،‌ دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح دریافت کرد.

مسؤول فلسطینی تشکر و اطمینان خود را از نقش عمان و سیاست‌های متوازن و حکیمانه‌اش در قبال مسائل عربی در راس آن مساله فلسطین ابراز داشت.

بن علوی نیز بر عمق روابط فلسطین و عمان و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کشورش در حمایت از "تحقق صلح فراگیر و عادلانه در خاورمیانه" تاکید کرد.

این تماس‌های تلفنی بعد از اعلام توافق صلح بین امارات و اسرائیل در ۱۳ اوت برقرار شده که منجر به اعتراضات گسترده فلسطینی‌ها شده است.

ورود رئیس سازمان موساد به امارات

شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که «یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، امروز، وارد ابوظبی شده است.

پایگاه خبری «دنیا الوطن» به نقل از کان نوشت که یوسی کوهن برای آغاز گفت‌و‌گوها با امارات امروز وارد ابوظبی شده است.

این در حالی است که شبکه صهیونیستی «مکان»،احتمال داده بود که یوسی کوهن شامگاه روز یکشبنه وارد ابوظبی شود.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که ابوظبی و تل‌آویو عصر روز پنجشنبه با نظارت آمریکا اعلام کردند که روابط خود را به طور کامل عادی‌سازی کرده‌اند.

یوسی کوهن جزو افرادی است که در شکل‌گیری روابط تل‌آویو با ابوظبی و علنی کردن آن نقش بسزایی داشته است. طبق گزارش برخی رسانه‌ها، او بارها برای اتمام توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی به ابوظبی سفر کرده است و این با توجه به این است که او روابط قوی و مستحکمی با شاهزادگان و مقامات امارات دارد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه از یوسی کوهن به خاطر کمک به توسعه روابط این رژیم با شیخ نشین‌ها بسیار تشکر کرده بود.

تمدید وضعیت فوق العاده در بیروت تا یک ماه دیگر

شبکه المیادین از تمدید حالت فوق العاده در پایتخت لبنان تا هجدهم سپتامبر آتی(28 شهریور ماه) خبر داد.

پارلمان لبنان پنج روز پیش در نخستین جلسه خود از زمان انفجار مهیب بیروت به اعلام حالت فوق العاده در بیروت رای داد.

دولت لبنان پیش از آن در پی انفجار بیروت وضعیت اضطراری به مدت دو هفته تا ۱۸ اگوست را بدون تصویب آن در پارلمان اعلام کرد. بر اساس قانون اساسی لبنان، حالت فوق العاده هشت روز است و در صورت فراتر رفتن از این مدت باید موافقت پارلمان در این زمینه کسب شود.

برگزاری نشست سه جانبه نظامی و امنیتی قطر، ترکیه و لیبی

طرابلس پایتخت لیبی روز دوشنبه میزبان نشست سه جانبه قطر، ترکیه و دولت نجات ملی لیبی به منظور بررسی تحولات این کشور بود.

«خالد بن محمد العطیه» معاون نخست وزیر و وزیر مشاور در امور دفاع قطر امروز با «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «صلاح النمروش» معاون وزارت دفاع دولت نجات ملی لیبی و شماری از فرماندهان ارتش لیبی دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت دفاع قطر اعلام کرد که در این نشست تازه ترین تحولات در عرصه لیبی مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون نخست وزیر قطر در راس هیئتی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورش در سفری رسمی به طرابلس رفته است.

همزمان با رسیدن مقام قطری به طرابلس، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش ترکیه هم وارد این شهر شدند.

منابع ترکیه‌ای می‌گویند که سفر مقامات کشورشان به لیبی با هدف بررسی فعالیت‌های صورت گرفته در چارچوب یادداشت تفاهم به امضا رسیده میان دو کشور در زمینه همکاری امنیتی و نظامی است.

آنکارا پایتخت ترکیه هم ژوئیه گذشته میزبان یک نشست میان قطر، ترکیه و دولت نجات ملی لیبی به منظور بررسی مسائل مشترک و هماهنگی مواضع میان این سه کشور بود. در آن نشست وزیر دفاع ترکیه و همتای قطری او و وزیر کشور لیبی حضور داشتند.

وزارت دفاع قطر در بیانیه ای اعلام کرد که در نشست امروز طرابلس موضوعات مورد اهتمام سه کشور و تازه ترین تحولات در عرصه لیبی مورد بررسی قرار گرفت.

العطیه علاوه بر دیدار جداگانه با وزیر کشور لیبی دیدار دیگری هم با وزیر دفاع ترکیه داشت و روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های تقویت و همکاری دفاعی و امنیتی میان دو کشور را بررسی کردند.

چند روز پیش هم وزیر دفاع ترکیه با امیر قطر در دوحه دیدار کرد. به گفته رسانه‌های قطری مواضع مشترک قطر و ترکیه در قبال تحولات لیبی دلیل دیدارهای فشرده مقامات دو کشور در مقطع اخیر است.

در بیست و هفتم نوامبر گذشته «رجب اردوغان»رئیس جمهور ترکیه دو یادداشت تفاهم با «فائز السراج» نخست وزیر دولت نجات ملی لیبی به امضا رساند که اولی درباره همکاری امنیتی و نظامی و دومی درباره مشخص شدن مرزهای دریایی با هدف حفظ حقوق آبی بر اساس قانون بین المللی است.

اعزام کاروان نظامی آمریکا از کویت به پایگاه عین الاسد عراق

 یک منبع امنیتی اعلام کرد که یک کاروان نظامی آمریکایی از کشور کویت وارد عراق شده است.

بر اساس این گزارش، این کاروان نظامی بعد از ورود به عراق به سمت پایگاه عین الاسد واقع در غرب الانبار حرکت کرده است.

این کاروان آمریکایی، حامل تجهیزات نظامی بوده و از طریق استان البصره وارد منطقه البغدادی در غرب الانبار شده است.

بالگردهای آمریکایی در زمان ورود کاروان نظامی به خاک عراق، آن را تا زمان رسیدن به مقصد در پایگاه عین الاسد همراهی کردند.

منبع امنیتی عراق اعلام کرد که شرکت‌های امنیتی آمریکا، مأموریت رساندن این تجهیزات نظامی به پایگاه عین الاسد را برعهده دارند و نظامیان آمریکایی از طریق هوایی به این پایگاه منتقل می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه جعفر سرقینی محمدرضا شجریان تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام روسیه چین کنکور 99 مکانیسم ماشه جعفر سرقینی محمدرضا شجریان کاروان نظامی آمریکا دولت نجات ملی لیبی وزیر دفاع ترکیه فوق العاده نشست سه جانبه تماس تلفنی خارجه عمان یوسی کوهن نخست وزیر دو کشور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای پرتغالی درباره کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال، گفت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی آن‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

به گزارش فارس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به رایزنی و تبادل نظر پرداخت. وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فیمابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه خواند.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است. طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این رابطه اظهار داشت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی این کشور‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

دیگر خبرها

  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده