Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ ستاد جعفر غلام نژاد نماینده فرماندهی ارشد آجا در تدوین دانشنامه دفاع مقدس فارس در جلسه نویسندگان ارتش جهت تهیه مقالات دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان، با اشاره به اینکه استان فارس با توجه به وسعت و جمعیت در دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای داشته است، افزود: آمار رزمندگان، شهداء، جانبازان  و آزادگان مؤید آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد دانشنامه دفاع مقدس، گفت: استان فارس و شهر شیراز قطب علمی (فرهنگی) و نظامی ایران است و خوشبختانه تاکنون توانسته ایم تمامی عناوین مقالات دانشنامه با متخصصین و صاحب نظران استخراج و به تصویب برسانیم.

سرهنگ غلام نژاد ادامه داد: در حوزه شهدای شاخص ۳۸۱ نفر و در گروه نظامی ۲۶۶ یگان نظامی و در گروه جغرافیا به تعداد ۲۱۱ منطقه مشخص که جمع این موارد ۸۵۸ عنوان مقاله است.

او هدف از گردهمایی نویسندگان را، توجه به چهارچوب مقالات شهدا، گروه نظامی و جغرافیایی و گروه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و بر توجه به معیار ارزیابی و فرایند تولید مقالات تأکید کرد.

نماینده فرماندهی ارشد آجا در تدوین دانشنامه دفاع مقدس فارس گفت: نویسندگان در حوزه نظامی و جغرافیا از صاحب نظران و پیشکسوتان فرهیخته دفاع مقدس هستند.

سرهنگ غلام نژاد اظهار کرد: این مقالات بایستی برابر شیوه نامه و فرمت استاندارد از نظر کمی و کیفی تهیه شود تا به هدف اصلی دانشنامه که همان ارائه محتوایی ارزش‌های دفاع مقدس از جمله احیای فرهنگ شهادت و ایثارگری، انتقال علوم و معارف دفاع مقدس که قابل استفاده برای پژوهشگران-مستندسازان تاریخ نگاران دفاع مقدس همچنین اساتید و دانشجویان درس دفاع مقدس و مردم فرهیخته فارس و گردشگران داخلی و خارجی باشد.

او عنوان کرد: در این دانشنامه نقش و عملکرد یگان‌های ارتش از جمله تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۳۷ زرهی شیراز – پایگاه هوایی شهید دوران، گروه پدافند هوایی-مرکز آموزش پیاده و زرهی و پشتیبانی منطقه ۲ و شهدای نیروی دریایی و هوانیروز در استان فارس به خوبی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نویسندگان ارتش دانشنامه دفاع مقدس مقالات شهدا دانشنامه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد