Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@17:42:30 GMT

فرماندهان جوان جنگ؛ الگوی تشکیل دولت جوان انقلابی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۴۰۶

فرماندهان جوان جنگ؛ الگوی تشکیل دولت جوان انقلابی

فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس الگوی خوبی برای تشکیل دولت جوان انقلابی هستند، چراکه جوانان، بسیاری از گره‌های کور اقتصادی کشور را با افزایش کارآمدی و چابک‌سازی سیستم اداری باز می‌کنند.

به گزارش مشرق، جوانان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس با نبود تسلیحات پیشرفته و منابع اطلاعاتی در مقایسه با رژیم بعث عراق، با ایمان و اراده راسخ به مصاف دشمن رفتند و حماسه‌هایی جاودان آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در ایجاد امنیت، دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های گوناگون پیشتاز بودند. نمونه بارز این جوانان انقلابی شهید حسن باقری بود که در سن ۲۴ سالگی وارد عرصه جنگ شد و تنها در مدت دو سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شود و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند.

توانمندیش تا جایی بود که به او لقب نابغه دفاع را دادند، چراکه وی با شناخت عمیق دشمن و چیرگی بر منطقه جغرافیایی جنگ علاوه بر طراحی و اجرای عملیات‌های مهم، در شکل‌گیری سازمان رزم، برآورد اطلاعات و تهیه طرح عملیات، کادرسازی و تربیت فرماندهان تأثیرگذار و کارآمد نقشی اساسی داشت.

عملیات شکست حصر آبادان و آزادسازی بخش عظیمی از اراضی تحت تصرف عراق مدیون حسن باقری بود که در آن زمان فرماندهی محور عملیاتی دارخوین و ماهشهر را برعهده داشت.

امروز هم سایه جنگ دیگری بر روی مردم بصیر این مرزوبوم سایه افکنده است تا مردم جمهوری اسلامی را به ذلت بکشاند.
دونالد ترامپ با خروج یک جانبه اش از برجام و اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، شیپور جنگ اقتصادی را به صدا درآورد و تمام توانش را به کار گرفت تا هر طور شده، ایران را با جنگ اقتصادی به پای میز مذاکره بکشاند و از ایران امتیاز بگیرد، اما نمی‌دانست مردم آگاه و در راس آن جوانان انقلابی این سرزمین خونشان با مجاهدت، پشتکار و جهاد عجین شده است.

فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس سرمشق خوبی برای جوانان امروزی هستند، زیرا شیوه مدیریت آن‌ها نمونه بارز مدیریت جهادی است؛ چراکه جهاد و مدیریت جهادی در هر مقطع زمانی باعث موفقیت و عبور از بحران‌ها می‌شود. جامعه ایرانی امروز بیش از هر زمان دیگری به شدت نیازمند حرکتی جهادی از سوی قشر جوان است تا با مدیریتی جهادی عزمش را برای بازگرداندن ارزش‌های اخلاقی انقلاب به جامعه جزم کند.

همچنین با استفاده از همه ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری از تشکل‌های فرهنگی در مساجد و دانشگاه‌ها گرفته تا فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بهره ببرد تا بتواند جامعه را به سمت ارزش‌های اصیل انقلاب هدایت کند و این رسیدن به ارزش‌های انقلاب تنها با توجه مدیران ارشد و عالی رتبه نظام به جوانگرایی به ثمر خواهد نشست.

اگر مسئولان عالی رتبه کشور امروز هم همچون دوران هشت سال دفاع مقدس اداره برخی از امور کشور را به جوانان بسپارند مطمئننا پشیمان نخواهند شد، چراکه آن‌ها همواره نقشی تحول گرا، آغازگر و پیش‌برنده دارند.

جوان انقلابی با داشتن روحیه جهادی در برابر مشکلات اقتصادی کشور کمر خم نخواهد کرد و به صورت شبانه روزی در خدمت مردم است. روی کارآمدن دولت جوان انقلابی که مدنظر رهبر انقلاب اسلامی هم هست به افزایش کارآمدی و چابک‌سازی سیستم اداری منجر خواهد شد و بسیاری از گره‌های کور اقتصادی و ... باز می‌شود.

اواخر بهمن سال ۹۷ بود که رهبر انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم را صادر و مخاطب اصلی آن را جوانان قرار دادند. در این بیانیه ایشان به ترسیم راه طی شده در ۴۰ سال گذشته و افق‌هایی که در گام دوم انقلاب باید مدنظر باشد، پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی در یکی از سرفصل‌های این بیانیه میدان‌داری جوانان و ورود آن‌ها به عرصه مدیریت در روزهای آغازین انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس را نقطه عطفی دانستند که باعث شد انقلاب نوپای ملت ایران بتواند در مقابل انواع مشکلات و تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کند و امتحان‌های مختلف را با سربلندی پشت سر بگذارد. نکته‌ای که به نظر می‌رسد این روزها مغفول مانده و حتی قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم نتوانست چندان به کنار رفتن برخی مدیران سنتی کمک کند.

امام خامنه‌ای تاکید کردند: استفاده از ظرفیت‌های کشور نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان است و گروه‌های جوان مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند؛ بنابراین اگر زمام اداره‌ی بخش‌های گوناگون کشور به جوانان انقلابی و کاردان سپرده شود، می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات کشور باشد و تنها کافی است برخی از مدیران با اعتماد به جوانان و سپردن امور کشور به آنان راه را برای روزهای پرامید و موفقیت‌آمیز هموار کنند.

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین دفاع مقدس جوانان انقلابی مدیران جهادی جنگ تحمیلی جهش تولید هشت سال دفاع مقدس اداره کشور انقلاب اسلامی جوان انقلابی دفاع مقدس ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، «کنستانتینو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور ایران به «حراره» و سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران اظهار داشت: این تعاملات نشان‌دهنده اهمیتی است که دو کشور در سطوح عالی برای توسعه روابط فی‌مابین قائل هستند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و زیمباوه، یادآور شد: حدود ۱۰ سال پیش وزارت دفاع ایران، میزبان جناب آقای «مانانگا گوا» رئیس جمهور بود که در آن زمان ایشان به عنوان وزیر دفاع به تهران سفر کردند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، قاره آفریقا در سیاست خارجی کشور ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است، گفت: این جایگاه متأثر از جوهره انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کشورهای مستقل و انقلابی از یک سو و تلاش کشورهای آفریقایی جهت کسب استقلال از کشورهای استعمارگر و سلطه‌طلب بوده است.

امیر آشتیانی ادامه داد: در میان کشورهای انقلابی، کشور زیمباوه به دلیل رهبران و مردم انقلابی، حفظ روحیه استقلال‌طلبی، مبارزه با استعمار نقش مثبت و سازنده‌ای که در منطقه جنوب آفریقا ایفا می‌کند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وزیر دفاع تأکید کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به‌ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند.

وی با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات امنیت منطقه و محیط بین‌الملل اظهار داشت: متأسفانه شاهد استانداردهای دوگانه دنیای غرب در قبال تروریسم هستیم.

امیر آشتیانی با اشاره به کشتار وحشیانه و قتل عام نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مردم و به‌ویژه کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به سبب حمایت آمریکا و کشورهای غربی و همچنین سکوت نهادها و مجامع بین‌المللی گفت: بر همه کشورهای آزاد و مستقل لازم است تا ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات این رژیم، اقدامات عملی خود را درخصوص توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی به کار گیرند.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با ابراز تسلیت بابت شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله به کنسولگری ایران و محکوم کردن این اقدام توسط رژیم صهیونیستی گفت: حمله اخیر اسرائیل به فلسطین نیز نشان‌دهنده سیاست‌های دو گانه و یک بام و دو هوای غرب است.

کنستانتینو چیونگا با بیان اینکه ایران و زیمباوه تحت تأثیر تحریم‌های کشورهای غربی هستند، گفت: ایران از شرکای زیمباوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری‌های دفاعی و اقتصادی روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران گفت: این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط بین ایران و زیمباوه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ریاست زیمباه بر اتحادیه اقتصادی جنوب غرب آفریقا (سادَک) گفت: این موضوع ظرفیت‌های زیمباوه را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران بیشتر می‌کند.

در پایان این دیدار هر دو طرف با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و دفاعی و امنیتی دو طرف آمادگی خود را برای تبادل هیئت در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

کد خبر 6092264 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی