Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: بر اساس قانون، قیمت آب‌بها بر اساس سه درصد قیمت محصول در مزرعه محاسبه می‌شود.

هوشنگ ملایی روز گذشته(۲۷ مردادماه) در جمع خبرنگاران، در خصوص تعرفه آب‌بهای کشاورزی اظهار کرد: تاکنون از هیچ‌کدام از چاه‌های کشاورزی استان هرمزگان آب‌بها دریافت نمی‌شد. بر اساس قانون «تثبیت آب‌بهای زراعی» مصوب مجلس شورای اسلامی دریافت آب‌بها تنها مربوط به شبکه‌های آبیاری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان عنوان کرد: آب‌بهای دریافتی از شبکه‌های آب‌رسانی به دلیل پرداخت هزینه‌های جاری شبکه و تعمیرات ضروری است و صرفا در  همان شبکه هزینه خواهد شد؛ شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان هیچگونه عایدی خاصی از این پرداختی کشاورزان زحمتکش ندارد.

 وی تشریح کرد: بر اساس قانون، قیمت آب‌بها بر اساس سه درصد قیمت محصول در مزرعه و متوسط عملکرد محصول منتشر شده در آمارنامه رسمی وزارت جهادکشاورزی محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان واقعی‌سازی قیمت آب در راستای استفاده بهینه در جهت خلق سرمایه و اشتغال را یکی از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای دانست و افزود: در حال حاضر کشاورزان شبکه‌ آبیاری دشت میناب برای دریافت هزار لیتر آب (یک متر مکعب) هزار و ۴۰ ریال پرداخت می‌کنند. یعنی به ازای هر لیتر یک ریال که هزینه‌های جاری شبکه را نیز تامین نمی‌کند.

 ملایی ادامه داد: با توجه به وسعت شبکه و فرسودگی شبکه آبرسانی دشت میناب، هزینه‌هایی نظیر تعمیر و نگه‌داری، برق مصرفی، لایروبی کانال‌ها و ابزارآلات افزایش یافته است. سال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال هزینه در دفاتر مالی ثبت شده، در حالیکه وصول درامد در این بخش کمتر از ۶ میلیارد ریال است.

 وی ادامه داد: کمبود منابع در این بخش موجب تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شرکت بهره‌برداری و باعث عدم پرداخت هزینه‌های خرید تجهیزات و برق مصرفی و ... شده است.

 ملایی خاطرنشان کرد: جهت بهبود شرایط شبکه و کاهش هزینه‌های انتقال و توزیع آب؛ شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان طرح بهسازی و بازسازی شبکه آبرسانی دشت میناب و اجرای سامانه آبیاری تحت فشار را در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از دشت میناب به کمک جهاد کشاورزی را در دستور کار قرار دارد که طی فصول آینده حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این طرح در گذشته در شبکه شمالی دشت میناب به مساحت سه هزار و ۳۰۰ هکتار اجرا شد و موجب افزایش راندمان کشاورزی شد و رضایت‌مندی کشاورزان عزیز را به عهده داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت آب منطقه ای هرمزگان دشت میناب بر اساس آب بهای آب بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحدهای مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژه فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژه فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیروها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6097340 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت