Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها J ناحیه شهری مهرگان قزوین که در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد، به شدت از نبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، انتظامی و تجاری در رنج است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ناحیه شهری مهرگان قزوین که در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد، به شدت از نبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، انتظامی و تجاری در رنج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معضلاتی که سبب شده هزینه زندگی در این ناحیه شهری برای قشر کم‌برخوردار آن که بیشتر خانواده‌های کارگری هستند، سخت شوند و به دلیل بالا بودن جمعیت جوان در این ناحیه شهری و کمبود شدید امکانات فرهنگی و ورزشی خطر انجام بزه و تبهکاری در این منطقه بالا باشد.

نبود زیرساخت‌ّهای فرهنگی و انتظامی

شهردار محمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره مشکلات و مطالبه‌های مردمی ساکنان ناحیه شهری مهرگان اظهار داشت:‌ در شهرک مهرگان حتی یک پاسگاه کلانتری و یک بانک برای انجام کارهای مالی وجود ندارد و اهالی این شهرک از نبودزیرساخت‌های انتظامی و فرهنگی به‌شدت رنج می‌برند.

یحیی رحیم‌لو با بیا‌ن اینکه ضعیف‌ترین و کم‌برخوردار اقشار استان قزوین در شهرک مهرگان زندگی می‌کنند، افزود: همین مشکلات مالی و اقتصادی ساکنان کم‌درآمد شهرک مهرگان سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی و امنیتی زیادی شده و به همین خاطر احداث پاسگاه‌های نیروی انتظامی و مراکز فرهنگی و هنری از نیازهای واجب اهالی این ناحیه شهری است.

وی در مورد ساخت کلانتری و بانک در مهرگان بیان کرد: کلنگ احداث کلانتری چندی پیش در مهرگان به زمین خورد. همچنین قرار است زمینی برای احداث بانک در اختیار شهرداری محمدیه قرار بگیرد تا شهرداری 50 درصد از این زمین بفروشد و از محل فروش آن ساختمان یک بانک را در شهرک مهرگان بسازد و در اختیار یکی از بانک‌های عامل استان قزوین قرار دهد.

کمبود شدید زیرساخت‌های ورزشی و تجاری در مهرگان

شهردار محمدیه کمبود شدید سالن‌های ورزشی، نانوایی و دیگر مراکز تجاری را از مشکلات زیرساختی مهم مهرگان دانست و گفت: البته معاونت عمرانی استانداری به ما قول داده که به زودی ساخت یک فرهنگسرای بزرگ و مجهز در این ناحیه شهری آغاز خواهد شد.

رحیم‌لو جانمایی اشتباه عوارضی در آزادراه قزوین-تهران را از مشکلات مهم اهالی مهرگان دانست و اضافه کرد: از آنجایی که ساکنان مهرگان عمدتاً کارگر هستند و هر روز برای کار مجبورند به قزوین بیایند و برگردند، نبود جاده مخصوص بین مهرگان و قزوین جانمایی غلط عوارضی باعث شده که مجبور باشند هر روز 2 بار عوارض پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از معاونت عمرانی استانداری می‌خواهیم که تمهیداتی را بیاندیشند که این عوارضی یا حذف شود، یا مکان آن تغییر کند و یا قیمت عوارض آن برای ساکنان این شهرک عادلانه شود.

قزوین|ساخت جاده مهرگان امسال کلید می‌خورد/مسیر جاده هنوز مشخص نشده استتوسعه شهر قزوین منوط به اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان استفاز نخست پروژه باغ موزه قزوین به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

فروش اراضی دولتی اطراف شهرک برای تامین زیرساخت‌ها

از سوی دیگر، معاون عمرانی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین کمبود زیرساخت‌های آموزشی را از دیگر مشکلات شهرک مهرگان دانست و گفت: برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک مهرگان باید زمین‌های دولتی پیرامون شهرک مهرگان که امروز افزایش قیمت خوبی دارند، فروخته شده و اعتبار حاصل از آن در شهرک هزینه شود.

علی فرخزاد با ذکر اینکه جمعیت ناحیه شهری مهرگان در آینده نزدیک به 100 هزار نفر هم خواهد رسید، افزود: اگر نتوانیم کمبود‌ها و نواقص توسعه شهری در این شهرک را برطرف کنیم، باید منتظر آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت همت ویژه مدیران و مسئولان برای حل تمامی مشکلات اهالی مهرگان ادامه داد: احداث تصفیه خانه، خط انتقال آب و مخزن ذخیره آب از جمله نیازهای اساسی این ناحیه شهری است که برای مرتفع کردن آنها باید شرکت سهامی آب منطقه‌ای باید بهتر از گذشته عمل کند.

ساخت بیمارستان مهرگان باید در اولویت باشد

معاون عمرانی استاندار نبود بیمارستان و عدم دستیابی به امکانات پزشکی و درمانی پیشرفته را از معضلات مهم ساکنان مهرگان برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در این ناحیه شهری قشر کارگر و کم‌درآمد زندگی می‌کنند، باید یک بیمارستان دولتی با خیریه در این شهرک ایجاد کرده که در این زمینه توافق‌های اولیه با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

فرخزاد در مورد نحوه برطرف کردن مشکل کمبود واحدهای تجاری در این شهرک بیان کرد: باید با آماده‌سازی و فروش اراضی این شهرک از افزایش قیمت اماکن، تخلف در ساخت‌و‌سازها و تبدیل پیلوت‌ها به بناهای تجاری جلوگیری کرده و نیازهای شهروندان را به اماکن تجاری تامین کرد.

وی با اشاره به ساخت جاده مخصوص مهرگان و قزوین در 2 سال آینده یادآور شد:‌ همچنین مشکل پرداخت عوارضی توسط ساکنان مهرگان تا حدودی حل شده و این عوارض برای مهرگانی‌ها کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، با توجه به کمبودی جدی امکانات و زیرساخت‌های زندگی در ناحیه شهری مهرگان باید دستگاه‌های عمرانی استان قزوین هر چه زودتر به این حوزه ورود کرده و از افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط طرح ملی مسکن استانداری قزوین بیشتر بخوانید... فاز نخست پروژه باغ موزه قزوین به زودی به بهره‌برداری می‌رسد توسعه شهر قزوین منوط به اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان است قزوین|ساخت جاده مهرگان امسال کلید می‌خورد/مسیر جاده هنوز مشخص نشده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فاز نخست پروژه باغ موزه قزوین به زودی به بهره‌برداری می‌رسد توسعه شهر قزوین منوط به اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان است قزوین|ساخت جاده مهرگان امسال کلید می‌خورد/مسیر جاده هنوز مشخص نشده است واژه های کاربردی مرتبط طرح ملی مسکن استانداری قزوین پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۲ سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ۳ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۴ مدیرکل فرودگاه‌های گلستان در دفتر تسنیم: پروازهای فرودگاه گرگان ۵۰ درصد افزایش یافت ۵ یاسوج| چرا شهرستان کهگیلویه برای پارک علم و فناوری اولویتی ندارد؟ ۶ روزانه ۲۵ تن مرغ در استان قم توزیع می شود ۷ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: دولت ۵۰ کیلومتر از جاده‌های شمال استان اردبیل را ساماندهی کند ۸ امام جمعه ایلام: شور حسینی باید با شعور حسینی توامان باشد مهمترین اخبار استانها روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران / اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند / تاخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم آیت‌الله خاتمی: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌های محرم نیست / حفظ سلامت عزاداران ‌واجب است ابتکارات هیئات مذهبی خراسان رضوی در آستانه محرم/ از خرید ونتیلاتور تا برپایی ایستگاه‌های نذر سلامت + فیلم‌ واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه ‌مجلس به اظهارات نوبخت / عجولانه سخن نگویید ‌بازار ‌کالاهای اساسی ‌آشفته است مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی تفصیلی تسنیم با کشتی‌آرای/کاهش قیمت طلا به ۱۷۰۰دلار بعد کرونا/ذخیره ۳۰۰تن طلاوسکه در خانه مردم/ماجرای قیمت‌های تلفنی چیست؟ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران / اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند / تاخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم تولیت آستان قدس رضوی: فرهنگ استقامت ‌راهگشای عبور کشور از گذرگاه‌های سخت خواهد بود گزارش// شروع متفاوت سال تحصیلی دانش‌آموزان؛ برای مشکلات چه چاره‌‌ای اندیشیده‌ایم؟! آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: نباید عزاداری‌های محرم تعطیل شود / برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن استانداری قزوین طرح ملی مسکن استانداری قزوین ناحیه شهری مهرگان ناحیه شهری عمرانی استان شهرک مهرگان بهره برداری زیرساخت ها انتقال آب ساخت جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود