Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:46:08 GMT

لزوم اجرای دادرسی الکترونیک در محاکم آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۳۲۹۳

لزوم اجرای دادرسی الکترونیک در محاکم آذربایجان‌غربی

علی اکبرگروسی روز سه‌شنبه در جمع مدیران قضایی آذربایجان غربی اظهار داشت: مسولان انفورماتیک و سایر همکاران، تمام تلاش خود را به کار ببندند تا در کمترین زمان ممکن شاهد دادگستری تمام الکترونیک در استان باشیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر پیشرفت تکنولوژی امکانات ارتباطی فراوانی را در اختیار بشر قرار داده و دستگاه قضایی باید به نحو مطلوب از این امکانات برای هرچه پویا و چابک شدن خود در همه جهات استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:  میزان مراجعه به دستگاه قضایی استان خیلی زیاد بوده ولی با وجود  کثرت مراجعان و کثرت کار،  خدمت‌رسانی در سطح استان  مطلوب است.

گروسی بیان کرد: باید با جدیت و همت بالا پرونده‌های معوق پیگیری شود تا مانند زمستان سال گذشته نتایج ارزشمندی در مختومه کردن پرونده‌ها به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌هایی که از حوزه‌های قضایی انجام می‌شود، جنبه آموزشی و نظارتی دارد، افزود: این بازرسی‌ها در رشد و تعالی دستگاه قضایی استان بسیار اثرگذار و نتیجه بخش است و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایام سوگواری سالار شهیدان باید با تدابیرکرونایی و رعایت کامل پرتکل‌های بهداشتی ومصوبات ستاد ملی واستانی مبارزه با کرونا انجام شود، اضافه کرد: موضوع محرم و عاشورا نباید تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و فراموش شود و باید پیام عاشورا را به نحو شایسته به جوانان ابلاغ کنیم.

وی تاکید کرد: مسولان با تاسی از قیام عاشورای سالار شهیدان و در راه احقاق حق مظلوم از ظالم کم نگذارند.

به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه اعضای حاضر به بررسی مصوبات جلسه قبل و پیگیری اجرایی کردن آنها پرداخته و هر یک نکته نظرات خود را ارائه کردند.

فناوری و امکانات باید در جهت رفاه حال مردم و رضایت‌مندی آنها از دستگاه قضایی به کار گرفته شود به همین دلیل کارشناسان امر و قانونگذاران باید استفاده از تکنولوژی را در قوانین مورد لحاظ قرار داده و مسوولان مرتبط بسترها و زیرساخت‌های لازم را برای نیل به این هدف فراهم آورند.

برچسب‌ها آیین دادرسی کیفری دادگستری آذربایجان غربی ارومیه آموزش الکترونیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیین دادرسی کیفری دادگستری آذربایجان غربی ارومیه آموزش الکترونیکی آیین دادرسی کیفری دادگستری آذربایجان غربی ارومیه آموزش الکترونیکی آذربایجان غربی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: هشت میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال حمایت مالی و تشویقی در پارسال به استان اختصاص یافته و جذب شده است.

جمشید نوری افزود: هدایت، حمایت و ترویج فرهنگ تعاون و کمک به شرکتهای تعاونی برتر، اجرای دوره های آموزشی، اجرای طرحهای تحقیقاتی، نظارت بر عملکرد تعاون ها، حمایت از حقوق اعضا و انجام حسابرسی از شرکتها از جمله اهداف اختصاص این اعتبار بوده است.

نوری اظهارکرد: در این راستا بیش از سه میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ تعاون در آذربایجان‌غربی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی  گفت: پارسال ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره آموزشی رایگان حضوری و مجازی با حضور اعضا و ارکان شرکتهای تعاونی در استان اجرایی و بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای این دوره ها هزینه شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با هدف کمک به تعاونی های دارای اعضای سه دهک اول درآمدی هم سال گذشته ۷۰۰ میلیون ریال به تعاونی های فرش دستباف استان اختصاص داده شد.

 

 

دیگر خبرها

  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی