Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ساخت سد گرین از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیگیری است گفت: موضوع تامین مالی احداث سد مخزنی گرین و تاسیسات جانبی آن با ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به بیان کمبود اعتبارات دولتی و تاکید دولت بر اجرای پروژه‌ها توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تامین مالی احداث این سد از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیگیری و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: رایزنی‌ها و مذاکراتی با بانک‌های کشاورزی، صادرات و تجارت در سطح کشور مبنی بر ایجاد کنسرسیوم انجام شده تا در این پروژه شاهد جذب حداکثر سرمایه‌ای با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان باشیم.

ستوده به مشخصات پروژه اشاره کرد و یادآور شد: سد گرین از نوع سد سنگریزه‌ای با هسته رسی با حجم تنظیم ۲۲.۱ میلیون متر مکعب بوده و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۵۶ متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: مجوز فراخوان سرمایه‌گذار از بانک کشاورزی دریافت شده و تفاهم‌نامه اولیه‌ای نیز با بانک کشاورزی به عنوان عامل سه بانک مرتبط، منعقد شده است.

او  اضافه کرد: فراخوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده و حداکثر تا سوم شهریورماه مهلت ارائه پیشنهادات سرمایه‌گذاران وجود دارد.

ستوده بیان کرد: زمان‌بندی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات مورد نیاز بدین گونه است که ۶ ماه بعد از اتمام سقف تعهدات مالی سرمایه‌گذار پروژه آغاز و طی مدت سه سال در اقساط سه ماهه باز پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به مراتب تضمین مالی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات مالی عنوان کرد: بازپرداخت اصل و سود و تایید آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده و صدور ضمانت‌نامه بازپرداخت مطابق آیین‌نامه اجرایی تضمین خواهد شد.

او گفت: مقدار باقیمانده پولی که فعلا برای تکمیل سد گرین مورد نیاز است، ۱۸۵ میلیارد تومان است.

ستوده افزود: اگر بانک‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند، دولت با سودی معقول حدود ۳۴۰ میلیارد تومان را با اصل آورده و سود تسهیلات دولتی تضمین و پرداخت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به بیان مزایای انجام پروژه از طریق بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: زمانی که بخش خصوصی عهده‌دار موضوع می‌شود، سرعت اجرای پروژه افزایش و همین‌طور قیمت تمام شده هزینه‌های صرف شده برای تحقق و اجرای طرح کاهش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به تغییراتی که نسبت به برخی از مولفه‌های سد به وجود آمد گفت: برای جلوگیری از غرق شدن چشمه گاماسیاب زیر آب مخزن و جلوگیری از فرار آب، ارتفاع، حجم و برخی از مولفه‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

ستوده با بیان مزایای احداث سد گرین خاطرنشان کرد: این سد ضمن ایجاد جاذبه گردشگری برای منطقه، تامین‌کننده آب شرب و صنعت شهرستان نهاوند بوده و در تنظیم آب کشاورزی نیز بسیار موثر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمایه گذاری سدسازی آبفای روستایی سرمایه گذاری بخش خصوصی سد گرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

استاندار کرمان گفت: بانک‌های خصوصی در استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند و فقط پول‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و محلی برای فرار سرمایه از استان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در نود و هفتمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان، مهدی بخشی دادستان و جمعی از مسئولین استان و نمایندگان صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و اصناف کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در موزه بانکی سیاست انقباضی وجود دارد و امیدواریم تامین مالی از سایر روش‌ها قدرت بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه تامین مالی از طریق بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در استان با چالش روبه‌رو هستیم و این مشکل کشور است، گفت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه باید جدی گرفته شده و این روش آگاه‌سازی شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جلسه استانداران با هیئت دولت هفته آینده در تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: در این جلسه مشکلات حوزه اقتصادی و موانع پیش روی تولید از جمله مشکلات صادراتی عنوان می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند، افزود: یکی دو بانک خصوصی سرمایه‌گذاری‌هایی در استان کردند اما مابقی محلی برای فرار سرمایه از استان شدند.

فداکار با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی در استان کرمان فقط پول‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، ادامه داد: سرمایه جمع‌آوری شده مردمی در بانک‌های خصوصی باید در استان سرمایه‌گذاری شود و حتماً این مهم را پیگیری می‌کنیم.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، اظهار داشت: کار مهمی که در مجلس یازدهم در سال گذشته صورت گرفت مصوب شدن برنامه هفتم توسعه کشور است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در این برنامه نقش تعیین کننده‌ای دارند و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه هفتم توسعه، تحول اساسی در آینده کشور را رقم بزنیم، افزود: دشمن به دنبال آن است تا نقطه ضعف‌های کشور را بزرگنمایی کند و همه ما باید تلاش کنیم تا در این جنگ اقتصادی دشمن را ناکام بگذاریم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌های بزرگ اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی دارد، گفت: باید از تک تک این ظرفیت‌ها استفاده بهینه در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی داشت و مردم فایده آن را ببینند.

امیر حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه، اظهار داشت: سال گذشته با کمک همه مسئولان و فعالان اقتصادی رتبه کسب و کار استان کرمان ارتقا پیدا کرد و امیدواریم این رتبه در سال 1403 حفظ شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در تهران برگزار شد، گفت: استان کرمان نیز غرفه خوبی در این نمایشگاه داشت که ظرفیت‌های استان در این غرفه معرفی شد و این غرفه رتبه برتر نمایشگاه را کسب کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در حوزه شعار سال در استان کرمان از سال گذشته کارهای خوبی در جهت جلب مشارکت بخش خصوصی انجام داده است، افزود: با انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری انگیزه را برای تداوم این اقدامات بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم در سال جاری به نتایج خوبی برسیم، ادامه داد: مهارت آموزی و کارآفرینی اهمیت زیادی دارد که نیاز به آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی در استان دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی