Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@11:03:31 GMT

ترامپ از یک حادثه خطرناک جان سالم به در برد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۴۰۶۲

ترامپ از یک حادثه خطرناک جان سالم به در برد

 به نوشته روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، این وسیله که زرد و مشکی و صلیبی شکل بود، در سمت راستای هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا موسوم به ایر فورس وان دیده شد. بسیاری از مسافران این پرواز هم پیش از آنکه هواپیما در ساعت ۵.۵۴ عصر فرود آید، آن را مشاهده کردند.

سرویس مخفی آمریکا به درخواست برای تایید این گزارش‌ها پاسخی نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی که مسائل امنیت هوایی را در آمریکای شمالی هماهنگ می کند، سوالات را به سرویس مخفی ارجاع داد. اداره هوانوردی فدرال هم سوالات در این خصوص را به نیروی هوایی مرتبط دانست.

در حالی که تایید چنین سوانح هوایی برای بازرسان امنیت هوانوردی دشوار است، به نظر می رسد این مساله جزو هزاران مورد از حوادث ایمنی در آمریکا باشد که تجهیزات بدون سرنشین در آن نقش داشتند و همین امر، مقام های اجرای قانون و آژانس‌های امنیت داخلی را بر آن داشته تا خواستار تدابیر بیشتر برای کنترل استفاده از آنها شوند.

بیشتر پهپادهای غیرنظامی تنها چند کیلوگرم وزن دارند و احتمالا نمی‌توانند موجب سقوط یک هواپیما شوند. اما تحقیقات دولتی نشان می دهد که خسارت آن احتمالا بسیار بیشتر از یک پرنده کوچک است که ممکن است با شیشه کابین خلبان برخورد کرده یا به موتور هواپیما خسارت بزند.

ترامپ سوار بر بوئینگ ۷۵۷ بود که جزو یگان هواپیمایی موسوم به ایر فورس وان است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا سالانه هزاران گزارش از پرواز بسیار نزدیک پهپادها به دیگر هواپیماها یا فعالیت در مکان های محدود شده دریافت می کند. بیشتر این گزارش ها از جانب خلبان هاست.

311311

کد خبر 1422962

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟