Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس آموزشی گفت: متاسفانه ایمنی سوالات رعایت نمی شود، امروز سوالات کنکور در وسعت بزرگ و به گونه آبروریزانه در حال فروش هستند، به هر حال حذف کنکور می تواند حساستیهای ویژه را کاهش دهد.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا روز گذشته خبری با تیتر " دستگیری 3 کلاهبردار مدعی دسترسی به سوالات کنکور99" توسط معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در رسانه ها منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این موضوع گفته بود که با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور سال 1399 افراد کلاهبردار با طراحی پلت فرم های مجرمانه در فضای مجازی مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به داوطلبان متقاضی هستند.

این مقام انتظامی در ادامه اظهار داشته که تاکنون تعدادی افراد مجرم در استان های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان ، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت ها و کانال هال مختلف در بستر شبکه های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
 

خریداران سوالات کنکور اهل درس و مطالعه نیستند

محمدرضا نیک نژاد، کارشناس آموزشی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به لو رفتن سوالات کنکور 99، اظهار کرد: کنکور از سالهای گذشته دارای حساسیتهای ویژه ای بوده و در زندگی دانش آموزان تأثیر مهمی را داشته است. اما کسانی که دنبال خرید سوالات کنکور هستند به طور قطع افرادی هستند که زمانی را برای مطالعه کتب درسی صرف نکرده اند.

وی ادامه داد: در دوران تدریس دیده ام که چه افرادی دنبال خرید سوالات کنکور می روند و این پیشنهاد فروش سوال حتی برای افرادی که دروس را به گونه کامل مطالعه کرده‌اند می‌تواند اغواگر وسوسه انگیز باشد. اما در مجموع باید گفت که افراد مدرک گرا و کسانی که با درس و دانش بیگانه اند، مشتری پرو پا قرص خرید سوالات کنکور هستند. اما کسی که واقعا در پی کسب دانش و علم  ورزی است فریب تبیلغات کلاهبرداران و مافیای کنکور ار نمی خورد.

 

ایمنی سوالات رعایت نمی‌شود

این کارشناس آموزشی با بیان راهکارهای مقابله با لو رفتن سوالات کنکور، خاطرنشان کرد: باید از میزان حساست‌های کنکور کاسته شود. ضمن اینکه موضوع حذف کنکور سالهاست که پیگیری شده اما به نتیجه قطعی در این باره نرسیده‌ایم؛ در واقع از یک میلیون و 800 هزار شرکت کننده در کنکور، تنها 11 درصد از شرکت کنندگان در رشته‌های دانشگاه‌های برند حضور می‌یابند.

وی تأکید کرد: در طرح اولیه حذف کنکور قرار بود که معدل سال‌های دبیرستان در نظر گرفته شود؛ اما گاها دانشگاه ورودی را تعیین و برگزار می‌کند به این صورت که افراد در دانشگاه های مورد علاقه خود ثبت نام می‌کنند و در آزمون ورودی آن شرکت می‌کنند که در صورت قبولی پذیرفته خواهند شد.

نیک نژاد در انتقاد به موضوع  تأمین امنیت سوالات کنکوری، تصریح کرد: متاسفانه ایمنی سوالات رعایت نمی‌شود، و متاسفانه افرادی هستند که از این کاستی در صدد سوء استفاده بر می‌آیند. به گونه ای که سوالات کنکور از سوی کلاهبردارانی که به مافیای کنکور وصل هستند، در وسعت بزرگ و به گونه شرم آوری در حال فروش هستند؛ بنابراین حذف کنکور می‌تواند حساست‌های ویژه را در آشفته بازار خریدو فروش سوالات کنکور که توسط مشتی سودجو به راه افتاده کاهش دهد.

کنکور؛ ابزار درآمد‌زایی دولت‌ها و نهادهای مرتبط !

وی با اشاره به معادله حذف کنکور، این آزمون را ابزاری برای درآمد‌زایی برخی سازمان‌ها دانست و عنوان کرد: به نظر زمانی که از تعداد کل داوطلبان کنکور تنها ۱۰ درصد وارد دانشگاه‌های برند و بزرگ می‌شوند و دیگر داوطلبان باید در دانشگاه‌های پولی تحصیل کنند، کنکور مبنایی ندارد و نباید این دانشگاه‌ها از طریق کنکور پذیرش داشته باشد، در واقع کنکور می تواند برای دولت و نهادها ابزار در آمدزایی باشد و حذف کنکور آثار کاهش در آمد را دارد که عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند. پس طبیعی است در جایی که درآمدی هنگفت باشد و بوی کسب ثروت به مشام برسد، کلاهبرداران در آنجا خیمه می زنند.

فروش سوالات کنکور ؛ الزام و آلارمی برای حذف کنکور

این کارشناس آموزشی اضافه کرد: هنگامی که چنین وضعیتی درباره دانشگاه‌ها وجود دارد به نظر می‌توان گزینه حذف کنکور را مطرح کنیم؛ چرا که از استرس ۸۰ درصد از خانواده‌هایی که فرزندان آنها مجبورند در دانشگاه‌های پولی و غیر انتفاعی تحصیل کنند؛ کاسته می‌شود و از طرفی موضوع فروش سوالات کنکور نیز از بین خواهد رفت؛ گرچه این معضل تنها محدود به کنکور نمی شود و این مافیا به حوزه آموزش متوطسه هم ورود کرده به گونه ای که این حقیقت تلخ درباره فروش سوالات امتحان نهایی نیز صورت گرفته بود.

وی با انتقاد از توجه سیستم آموزشی کشور به نتیجه‌گرا بودن، خاطرنشان کرد: نتیجه گرا بودن سیستم آموزشی کشور موجب شده تا برخی دانش آموزان نیز برای دستیابی به نتیجه نهایی از راه‌های میانبر استفاده کنند، در واقع افراد برای رسیدن به کنکور وارد دام‌های کلاهبرداران فضای مجازی شده و حتی سوالاتی را خریداری می کنند که در نهایت اشتباه بوده و دروغی بیش نیست و به طور قطع، فرهنگ آموزشی موجب می‌شود تا چنین اقداماتی از سوی دانش آموزان و کلاهبرداران را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: فروش سوالات کنکور کارشناس آموزشی دانشگاه ها حذف کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نخست فینال سوپرلیگ غرب آسیا شامگاه پنجشنبه در بیروت میان دو تیم شهرداری گرگان و الریاضی برگزار شد و طی آن نماینده ایران متحمل شکست شد.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد این دیدار و باخت تیمش در آن گفت: در شرایطی برای برگزاری این دیدار راهی بیروت شدیم که تیم و بازیکنانم شرایطی سخت و پرفشار را در لیگ برتر پشت سر گذاشته بودند.

وی ادامه داد: بعد از سه بازی متوالی در پلی آف و نیمه نهایی لیگ برتر که شرایط سخت و فشرده ای را برای تیم ایجاد کرد و با ۱۰ بازیکن و تنها یک بازیکن خارجی عازم بیروت شدیم. به خاطر فشردگی بازی های لیگ برتر آنالیزی هم روی الریاضی نداشتیم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با بیان اینکه مقصر باخت منِ مربی هستم، تصریح کرد: همیشه گفته ام که بازیکنانم با تلاش و با غیرت بازی می کنند و دلیل بردها هستند. شهرداری گرگان در لیگ برتر تا به امروز متحمل دو شکست شده و این شکست را هم در سوپرلیگ غرب اسیا متحمل شد. مقصر این سه باخت فقط منِ مربی هستم. همه بردها برای بازیکنان است.

هاشمی در عین حال تصریح کرد: برای موفقیت نماینده ایران در مسابقات بین المللی که امروز شهرداری گرگان است، همه باید دست به دست هم دهند تا کارها اصولی و درست پیش رود. موفقیت در چنین رویدادهایی مستلزم کار گروهی است. از بازیکنان و کادر فنی گرفته تا مسئول باشگاه که باید پاسخگوی نیازها باشد، فدراسیون که مسئولیت برنامه ریزی مسابقات داخلی و اعزام را دارد و ... همه باید دست به دست هم دهند. در غیر این صورت نتیجه لازم حاصل نمی شود.

وی افزود: فرقی ندارد نماینده ایران در مسابقات بین المللی چه تیمی است. یک عزم کلی باید وجود داشته باشد نه اینکه فقط بازیکن و مربی تلاش کنند. نباید کوتاهی صورت بگیرد. حالا اگر کسی مدعی شود همینگونه بوده و همه کارها را درست انجام داده ایم، با سند و مدرک می گویم که نه، اینچنین نبوده است.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان تصریح کرد: برای دیدار با نمایندگان دیگر کشورها باید کارگروهی انجام شود آنهم وقتی مافیای بسکتبال دست لبنان است. این مافیا دست ما که نیست وگرنه چرا با وجودیکه شهرداری گرگان در مرحله نیمه نهایی باختی نداشته و تفاضل گل بهتری هم داشته باید دو میزبانی به الریاضی داده شود.

وی با اشاره به اینکه دیدار دوم فینال سوپرلیگ غرب آسیا چهارشنبه در تهران برگزار می شود، گفت: اینکه این بازی در تهران برگزار می شود هم یکی دیگر از مشکلات ما است. می توانستیم در شهر خودمان میزبان باشیم و از حضور کامل تماشاگران مان که واقعا با حضورشان انرژی مثبتی بالایی به تیم می دهند، بهره ببریم اما باید دور از آنها و در تهران بازی کنیم و از حمایت حداقلی هواداران مان بهره مند شویم.

هاشمی در مورد برنامه شهرداری گرگان برای دیدار دوم مقابل الریاضی گفت: چه برنامه ای می توانیم داشته باشیم. صبح روز گذشته بازیکنان وزنه زدند، عصر استراحت کردند. تا روز مسابقه هم روزانه یک جلسه تمرین خواهند داشت.

کد خبر 6089794 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • علی موسوی، پیشکسوت استقلال: وجود VAR در هفته‌های پایانی الزامی است / استقلال باید تا دقیقه ۹۰ متمرکز باشد
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد