Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار منتشره از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ۴ ماهه نخست امسال ۲۲ هزار و ۲۱۸ سورتی پرواز عبوری از آسمان ایران تردد داشته است که در فروردین ماه ۵ هزار و ۱۶۲، اردیبهشت ماه ۴ هزار و ۳۸۹، تیرماه ۵ هزار و ۳۷۲ و تیرماه ۷ هزار و ۲۹۵ سورتی پرواز انجام شده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته (فروردین تا تیر ماه ۹۸)، ۱۱۴ هزار و ۴۰۹ سورتی پرواز عبوری از آسمان داشته‌ایم که نشان دهنده کاهش ۸۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی پرواز‌های عبوری از آسمان ایران در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۴ ماهه نخست سال قبل است.

در تیرماه امسال ۷ هزار و ۲۹۵ پرواز عبوری از آسمان رخ داد که اگرچه نسبت به تیرماه سال گذشته کاهش ۷۰.۴ درصدی داشت، اما نسبت به خرداد امسال رشد ۲۶.۳ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت (۳۱ روزه تیر ماه ۹۹) به طور متوسط روزانه ۲۳۵ پرواز عبوری از آسمان ایران تردد داشته است.

از ابتدای امسال تا پایان تیرماه (۴ ماهه نخست سال جاری) به طور متوسط ۱۷۹ سورتی پرواز عبوری از آسمان ایران به وقوع پیوسته است.

طی ۱۲ سال گذشته، بیشترین میزان پرواز‌های عبوری از آسمان ایران به سال ۱۳۹۶ با ۴۲۶ هزار و ۶۸۴ سورتی پرواز برمی گردد که نشان می‌دهد در آن سال (۹۶) به طور متوسط روزانه ۱۱۶۸ سورتی پرواز عبوری از آسمان کشورمان انجام شده است.

این شاخص در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، کاهش ۱۳ درصدی داشته و به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۹۷ سورتی افت کرده است. این کاهش در سال گذشته (۹۸) نسبت به سال قبل از آن (۹۷) نیز با افت منفی ۱۹ درصدی همراه شده و به رقم ۲۹۸ هزار و ۲۲۵ سورتی پرواز رسیده است.

به عبارت دیگر در سال گذشته متوسط تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان ایران در هر روز، ۸۱۷ سورتی پرواز بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاهش پرواز عبوری پارسی خبر آسمان ایران فرودگاه ناوبری هوایی ایران سورتی پرواز عبوری از آسمان عبوری از آسمان ایران پرواز های عبوری سال گذشته ۴ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این بالگرد علاوه برآنکه با سرعت ۴۰۰ کیلومتر برساعت و ۵۰ درصد سریع تر از نمونه های فعلی پرواز می کند، ۲۵ درصد سوخت کمتری مصرف می کند.

شرکت ایرباس هلی کوپترز در سال ۲۰۱۳ میلادی با ابزار آزمایشی X۳ رکورد سرعت بالگرد را شکست، به طوریکه سرعت آن به ۴۷۲کیلومتر برساعت رسید. اکنون شرکت با هلی کوپتر جدید خود قصد دارد همان فناوری را در پروژه تحقیقاتی اروپاییClean Sky ۲ برای بازار تجاری به کار گیرد و همزمان آن را به وسیله پروازی کارآمدتر و حافظ محیط زیست تبدیل کند.

هرچند هلی کوپتر جدید که ریسر(Racer) نام دارد، ظاهری مشابه نمونه های معمول در بازار دارد اما برای پرواز با سرعت بالا طراحی شده است. آئرودینامیک این هلی کوپتر برای سرعت های زیرسرعت صوت بهینه شده و از سوی دیگر سیستم پیش رانش ۲ موتور دارد که روی جعبه های بال ها تعبیه شده اند تا هنگام پرواز با سرعت ۵۰ درصد سریعتر از هلی کوپتر های معمول نیروی لیفت را فراهم کنند.

دلیل این امر آن است که هلی کوپترها در سرعت بالا با مشکلات زیادی روبرو می شوند زیرا هنگامیکه پروانه های هلی کوپتر می چرخند، یک طرف به سمت جلو و سمت دیگر به طرف عقب حرکت می کند. در سرعت پایین چنین امری تاثیر زیادی ندارد اما در سرعت بالا چنین تمایز ممکن است عملکرد ابزار را در هم بریزد.

برای اجتناب از چنین امری هلی کوپتر ریسر هنگامیکه به سرعت بالا می رسد، اتکا به پروانه ها را ۱۵ درصد کاهش می دهد و کنترل را به موتورهای به جلو پیش راننده و جعبه های روی بال ها واگذار می کند. علاوه بر آن ۲ موتور Aneto-۱X توسعه یافته اند که بخشی از سیستم جدید هیبریدی-برقی- حافظ محیط زیست هستند. با کمک این بحش یکی از موتورها در وضعیت کروز می تواند خاموش شود. این به معنای انتشار دی اکسید کربن کمتر و کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت به ازای هر مایل است.

به گفته ایرباس هلی کوپتررز نخستین پرواز نمونه اولیه ریسر ۳۰ دقیقه طول کشید.

کد خبر 6088918 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی