Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:28:25 GMT

ابتکار عمل اخضر الابراهیمی در حمایت از فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۴۶۸۹

ابتکار عمل اخضر الابراهیمی در حمایت از فلسطین

فرستاده پیشین سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، ابتکارعملی را برای اعلام همبستگی با فلسطینیان مقابل ظلم ستم رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، اخضر الابراهیمی، سیاست‌مدار الجزایری و فرستاده ویژه پیشین سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه اعلام کرد که این ابتکار عمل به سه زبان عربی،‌ انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده است تا بیشترین تعداد امضا را جمع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته الابراهیمی این ابتکار عمل به سازمان ملل، اتحادیه عرب و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای در جهان تحویل داده شود تا در معرض دید افکار عمومی عربی و جهانی قرار بگیرد.

امضا کنندگان این ابتکار عمل همبستگی خود را با فلسطین و با ملت‌های عربی که همچنان مساله فلسطین را مساله محوری و نخست خود به حساب می‌آورند، اعلام کرده و بر حمایتشان از حق فلسطینی‌ها در به کارگیری تمامی روش‌های مشروع در مقاومت مقابل ظلم و تبعیض نژادی تاکید کردند.

آنها همچنین بر حق مردم فلسطین در به کارگیری تمامی روش‌های قانونی در مبارزه علیه اقدامات مداوم اسرائیل در سلب اراضی آنها و ممانعت از إحقاق حقوق قومی و مدنی‌شان تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: ما امضا کنندگان که از فرهیختگان عرب، مسئولان سابق، فعالان در زمینه حقوق بشر، افراد آکادمیک، حقوق‌دان، دانشمندان و هنرمندان هستیم، این پیام را به افکار عمومی جهان می‌فرستیم و از دیگران می‌خواهیم تا در امضای این سند مشارکت کنند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: اسرائیل با استناد به طرح ترامپ-نتانیاهو به نام "معامله قرن" برای ضایع کردن حقوق ملت فلسطین وارد عمل شده است. این طرحِ مبتنی بر رویای صهیونیستی با هدف کنترل بر تمامی اراضی فلسطین، به طرح "تئودور هرتسل" (بنیان‌گذار جنبش سیاسی صهیونیسم) برمی‌گردد که این طرح آمریکایی- اسرائیلی اصول تعیین سرنوشت بر مبنای عدالت را به چالش می‌کشد.

در این بیانیه آمده است: ما اعلام می‌کنیم هرآنچه که توسط دولت نتانیاهو و دولت ترامپ برای تصویب این طرح صورت می‌گیرد که اکثر کشورهای عضو سازمان ملل آن را محکوم کرده‌اند، اقدامی غیرقانونی است. اینکه فقط واکنش‌های محدود و بیانیه‌های دیپلماتیک کم‌رمق و محکومیت‌های صوری باشد، اسرائیل را از زیاده‌روی در ظلم به ملت فلسطین و مصادره اراضی‌اش بازنخواهد داشت، چراکه گام‌های جدی در این زمینه باید دربردارده حمایت مادی عربی و بین المللی از ملت فلسطین در مبارزه‌اش برای رسیدن به آزادی و حاکمیت بر اراضی‌اش باشد. همچنین باید شامل إعمال تحریم‌ها بر اسرائیل از سوی جامعه بین الملل باشد. ما امضاکنندگان این بیانیه، به همکاری با یکدیگر برای مشارکت در تحکیم گام‌های لازم جهت دست‌یابی به راه حل عادلانه برای این نزاع پایبند هستیم تا حقوق نژادی و دسته جمعی و فردی مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات فلسطين ابتکار عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تعیین هر گونه نهاد بین‌المللی جهت نظارت بر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به جای سازمان ملل، از همه طرف‌های بین‌المللی که از حمایت از این آژانس امتناع می‌کنند، خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

به گزارش وب‌سایت «صدی البلد»، حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تمام تلاش‌هایی که با هدف حذف هر یک از سرفصل‌های مساله فلسطین در قدس یا ماجرای «نکبت» و با سرزمین فلسطین انجام می‌شود، قطعا تنها به شعله‌ور شدن آتش‌های بیشتری در مقابل امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند