Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:22:51 GMT

عزم همگانی برای تامین سلامت داوطلبان کنکور

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۴۸۸۱

عزم همگانی برای تامین سلامت داوطلبان کنکور

به گزارش ایرنا کنکور ۹۹ پس از کش و قوس‌های فراوان درباره برگزار یا برگزار نشدن آن، سرانجام به پایان مردادماه امسال رسید و متفاوت‌ترین آزمون سراسری در شرایط کرونایی برگزار خواهد شد. 

پس از قطعیت یافتن برگزاری کنکور براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین دستور رییس جمهوری مبنی بر بسیج همه امکانات به منظور فراهم کردن شرایط ایمن برای داوطلبان و رفع دغدغه‌های والدین، در استان خراسان جنوبی نیز همه دستگاه‌های ذیربط، نهادها و فرمانداران پای کار آمدند و حتی با مساعدت نماینده ولی فقیه در استان مصلای امام علی (ع) در مرکز استان برای حضور شماری از داوطلبان در اختیار دانشگاه بیرجند قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مسوولیت برگزاری کنکور در هفت شهرستان خراسان جنوبی برعهده آموزش و پرورش است و در چهار شهرستان هم دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را برای میزبانی از داوطلبان عهده‌دار هستند.

حدود ۱۵ هزار داوطلب در خراسان جنوبی از فردا (چهارشنبه) ۲۹ مرداد تا شنبه اول شهریور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای ورود به دانشگاه با هم رقابت می‌کنند و از این تعداد بیش از ۶ هزار نفر در شهر بیرجند آزمون می‌دهند.

به‌کارگیری تدابیر بهداشتی در حوزه‌های امتحانی

رییس دانشگاه بیرجند از افزایش ۲ برابری حوزه‌های امتحانی خبر داد و گفت: تدابیر بهداشتی در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی شده است و داوطلبان و خانواده آنان در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.

احمد خامسان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل داوطلبان در بیرجند ۶ هزار و ۶۷۲ نفر هستند که ۲ هزار و ۹۳۶ نفر مرد و سه هزار و ۷۳۶ نفر زن معادل ۵۶ درصد در کنکور امسال شرکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: حوزه‌های محوله به دانشگاه بیرجند طی چهار روز در نوبت صبح در ۶ حوزه داخلی پردیس شوکت آباد و مصلای بیرجند فعالیت خواهند داشت.

رییس دانشگاه بیرجند گفت: آزمون سراسری روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در دانشگاه بیرجند از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و ساعت ۱۲:۳۰ به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: به دلیل فراوانی داوطلبان رشته‌های علوم انسانی و تجربی این آزمون علاوه بر دانشگاه بیرجند در مصلای بیرجند هم برگزار می‌شود.

خامسان افزود: در شهرستان‌ها هم حوزه‌های امتحانی مشخص و در کارت ورود به جلسه محل آزمون داوطلب درج شده است.

وی تصریح کرد: محل‌های مجزا در هر حوزه برای برگزاری آزمون داوطلبانی که دارای علائم مشکوک به بیماری هستند، پیش‌بینی شده است.

رییس دانشگاه بیرجند با تاکید بر اینکه داوطلبان حتما فرم خوداظهاری سلامت را به نشانی https://salamat.gov.ir با دقت تکمیل کنند گفت: آزمون داوطلبانی که براساس خوداظهاری در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، دارای بیماری قطعی کرونا هستند در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

والدین در محل آزمون تجمع نداشته باشند

وی اضافه کرد: داوطلبان در هیچ تجمعی داخل سالن و محوطه محل آزمون شرکت نکنند همچنین از والدین درخواست داریم پس از رساندن فرزند خود محل آزمون را ترک کنند و در آن محل تجمع نشود.

خامسان گفت: داوطلبان از ماسک‌های فیلتردار استفاده نکنند و از ماسک سه لایه استاندارد استفاده شود همچنین پیش از ورود به حوزه امتحانی، حین آزمون و بعد از پایان آزمون و تا رسیدن به منزل حتما ماسک بزنند.

وی از فراهم کردن امکانات لازم برای ضد عفونی دست و سطوح در حوزه‌های امتحانی خبر داد و افزود: داوطلبان برای رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی حتما در لیبل‌های تعبیه شده قبل از سالن‌ها به صورت تک نفره بایستند و از لوازم شخصی استفاده کنند.

رییس دانشگاه بیرجند گفت: تمامی برگه‌های امتحانی و پاسخنامه‌ها ضد عفونی است و داوطلبان از ضد عفونی کردن برگه‌ها خودداری کنند.

بسیج همه امکانات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا تمامی دستگاه‌ها برای برگزاری کنکور در استان بسیج شده‌اند و والدین درخصوص رعایت پروتکل‌ها اطمینان خاطر داشته باشند.

جواد زیوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولیت برگزاری کنکور در هفت شهرستان برعهده آموزش و پرورش و در چهار شهرستان استان برعهده دانشگاه‌ها است.

وی گفت: با توجه به وضعیت به وجود آمده با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران، بسیج، سپاه و شهرداری‌ها هم در کنار دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری کنکور بدون دغدغه فعالیت خواهند کرد.

این مقام مسوول در اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: سالن‌های ورزشی و اماکن رو باز برای برگزاری کنکور امسال در شهرستان‌ها انتخاب شده و حداقل فاصله هر صندلی ۱.۸۰ تا ۲.۳۰ خواهد بود.

وی از تهیه دستگاه‌های پدالی ضد عفونی دست در برخی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نسبت به تهیه ماسک برای دانش آموزان اقدام خواهد کرد.

زیوری گفت: پک‌های ضد عفونی کننده کفش قبل از ورودی حوزه‌ها مستقر می‌شود همچنین تمامی دانش آموزان قبل از ورود به سالن توسط ناظران بهداشتی تب سنجی خواهند شد.

وی بیان کرد: کوچه‌های منتهی به حوزه‌های کنکور در برخی شهرستان‌ها بسته خواهد شد و به جز متقاضیان شرکت در آزمون سراسری کسی اجازه ورود نخواهد داشت.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: همه مراحلی که امکان تجمع در ورودی حوزه‌ها را دارد، حذف شده است و حتی شماره صندلی متقاضی در برگ‌های a۵ در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید قبل از حضور نسبت به خوداظهاری در سامانه سنجش اقدام کنند اظهار داشت: اتاق‌های ایزوله در تمامی حوزه‌ها برای افراد مشکوک به بیماری تعبیه شده است.

زیوری با بیان اینکه تاکنون موردی مبنی بر بستری داوطلب شرکت در کنکور در سامانه به ثبت نرسیده است گفت: در صورت ثبت احتمالی چنین مواردی، امکان برگزاری آزمون برای این افراد در بیمارستان وجود دارد.

نشست هماهنگی عوامل اجرایی کنکور سراسری ۱۳۹۹ نیز روز دوشنبه (۲۷ مرداد) در بستر آموزش الکترونیکی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

شرح وظایف عوامل آزمون و تاکید بر رعایت نکات بهداشتی لازم برای سلامت داوطلبان از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

فرایند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از شامگاه دوشنبه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و داوطلبان آزمون سراسری می‌توانند تا شنبه اول شهریورماه که آخرین نوبت برگزاری این کنکور است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

کنکور سراسری امسال به علت شیوه ویروس کرونا در چهار روز و از ۲۹ مردادماه تا اول شهریور برگزار می‌شود.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و ۳۱ شهر دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آزمون سراسری خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی کنکور بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آزمون سراسری خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی کنکور بهداشت و سلامت ویروس کرونا آزمون سراسری خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی کنکور بهداشت و سلامت رییس دانشگاه بیرجند حوزه های امتحانی برگزاری کنکور داوطلبان گروه آموزش و پرورش آزمون سراسری خراسان جنوبی برای برگزاری شهرستان ها محل آزمون دستگاه ها ضد عفونی حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد

رییس سازمان سنجش گفت: ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ کشف شد، موارد به هیات‌های بدوی ارجاع می‌شود و معمولا کمتر از ۵ سال محرومیت برای داوطلبان ندارد.

به گزارش مشرق، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعاً مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را ه داوطلبان را اغفال می‌کنند نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود، ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدید نظر ارجاع می‌شوند و معمولاً برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور