Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب «با تو می‌مانم» گفت: زندگی شهدای مدافع حرم که در برخی کتاب‌ها منتشر می‌شود، می‌تواند نقشه راه نوجوانان و جوانان در مسیر زندگی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، 28 مردادماه سالروز شهادت شهیدِ مدافع حرم هادی باغبانی در دمشق سوریه است. او خبرنگار و مستندسازی بود که با شروع جنگ در سوریه به همراه یک گروه از مستندسازان ایرانی برای ثبت دقیق جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌های داعش برعلیه مردم بی‌گناه سوریه به این کشور سفر کرد و در مردادماه سال 1392 به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت سالروز شهادت این رزمنده مدافع حرم با منصوره قنادیان، نویسنده کتاب «با تو می‌مانم» که شامل زندگی داستانی این شهید است گفتگو کردیم. قنادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره این کتاب بیان کرد: کتاب «با تو می‌مانم» روایتگر زندگی مشترک شهید هادی باغبانی از زبان همسرشان مریم مهدی‌پور است که در خردادماه امسال هم‌زمان با عید فطر منتشر شد.

وی اظهار کرد: انتشارات روایت فتح قبل از شهادت شهید باغبانی همکاری‌هایی با او داشته و ناشر درصدد بود تا اثری درباره این شهید منتشر کند؛  بنابراین انتشارات کار را به بنده سپرد و من هم از کار برای این شهید استقبال کردم.

این نویسنده با اشاره به اینکه برای نگارش کتاب گفتگوهای بسیاری با همسر شهید انجام دادم، عنوان کرد: در کتاب «با تو می‌مانم» زندگی مشترک شهید باغبانی را روایت کرده‌ام و آن چیزی که در طول این کار از شهید در ذهنم مانده این است که محبت و علاقه به خانواده داشتند و خیلی خانواده دوست و مسئولیت‌پذیر بودند. ردی از محبت و احترام متقابل نسبت به همسرشان در زندگی مشخص بود.

 قنادیان با بیان اینکه خوشبختانه در همین زمان اندک انتشار کتاب بازخوردهای خوبی از طرف مخاطب داشته و از کتاب استقبال شده است، ابراز کرد: برخی از شهدای مدافع حرم بسیار مظلوم واقع شده‌اند که شهید باغبانی از جمله آنهاست. ایشان در سال 1392 شهید شدند و آن زمان خیلی مراسم و یادبودهای خاصی برای مدافعان حرم برگزار نمی‌شد و به همین دلیل شهدای روزها و ایام ابتدایی حضور مدافعان حرم در سوریه مظلوم و ناشناخته هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کتاب‌ها درباره زندگی شهدای مدافع حرم برشی کوتاه از زندگی شهدا هستند و  نشان دهنده تمام ابعاد اخلاقی و رفتاری نیست؛ با این وجود باید تبلیغ شده و مطالعه شوند چون می‌تواند نقشه راه زندگی جوانان و نوجوانان باشد و از رفتار و زندگی شهدا الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: ادبیات مقاومت انتشارات روایت فتح شهدای مدافع حرم تو می مانم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، در این دوره از مسابقات که شامگاه سه شنبه  به میزبانی همدان برگزار شد، در بخش نوجوانان ۵۳ ورزشکار و در بخش جوانان ۷۳ ورزشکار از ۲۸ استان کشور رقابت  کردند.

در پیکارهای رده سنی نوجوانان تیم کرمان در رده بندی مدالی با کسب هفت نشان طلا، سه نقره و پنج برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد، همدان با کسب ۶ طلا و سه نقره دوم شد و تیم اردبیل با چهار طلا و ۲ برنز مقام سوم را به دست آورد.

همچنین در رده سنی جوانان خراسان رضوی با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز قهرمان شد، کردستان با چهار طلا و یک نقره عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و تیم فارس با سه طلا، سه نقره و ۲ برنز بر سکوی سوم ایستاد.

براساس اعلام کمیته فنی مسابقات، هانیه شریفی از اصفهان و ریحانه کریمی از خراسان رضوی، در صدر جدول بهترین وزنه برداران نوجوان و جوان این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • ترکیب دل‌انگیزی از ایران و عراق و افغانستان
  • چه کتاب‌هایی را به نوجوانان پیشنهاد بدهیم؟
  • امیر تتلو آزاد می‌شود؟/ وکیل مدافع تتلو : موکلم توبه کرده/ نوجوانان برای آزادی اش دعا می کنند
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • مدافع سپاهان آماده یازدهمین کلین شیت (عکس)
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه