Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام"سیدمحمد خوشرو" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) افزون بر ۱۰۰ سال است که در بیت مرحوم خوشرو برقرار است و هیچگاه تعطیل نشده است افزود: این مراسم توسط سید حسین خوشرو و تعدادی از خالصان اباعبدالله الحسین (ع) بنیان گذاری شده و تاکنون با همت و تلاش نوادگان آن مرحوم و مردم ادامه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بانی اولیه این مراسم با اخلاص خود بدون اینکه اهل منبر باشد اعتماد مردم را جلب و میعادگاهی را برای عاشقان اهل بین عصمت و طهارت (ع) فراهم کرده است.

تولیت بیت سادات خوشروی کرمان گفت: سید حسین خوشرو پایه و اساس خوبی را در راستای معنویت این شهر فراهم کرد و بعد از وی نیز فرزندان و نوادگان او این مسیر را با وجود فراز و نشیب های سیاسی، معنوی، اجتماعی و مردمی همچنان ادامه داده اند.

وی ادامه داد: نخستین مشکلات در زمینه برگزاری مجلس عزای امام حسین (ع) در بیت خوشرو کرمان در دوره رضاخان اتفاق افتاد اما حکومت در آن زمان نتوانست این مجلس را تعطیل کند.

حجت الاسلام خوشرو به حضور اقشار مختلف مردم از جمله مسئولان در ادوار مختلف در آیین روضه خوانی سید خوشرو اشاره کرد و اظهار داشت: این مجلس شاید تنها مجلس عزای امام حسین (ع) است که هیچگاه تعطیل نشده است.

وی تاکید کرد: این مجلس روضه خوانی که توسط سیدحسین خوشرو بنیان گذاشته شده و بعدها توسط فرزند بزرگ وی و اکنون توسط نوادگان او همچنان برگزار می شود.

تولیت بیت سادات خوشرو کرمان به فوت پدرش در سال ۸۸ اشاره و تصریح کرد: یکی از دلایل محبوبیت و ماندگاری مجلس عزاداری امام حسین در بیت خوشرو کرمان این بود که به هیچ جناح و حزب سیاسی وابسته نبوده است و صرفا خادمی مولایمان مطرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه اخلاص و دوری از تجمل گرایی از ویژگی های مجلس روضه سادات خوشرو بوده است اظهار داشت: این امر موجب ماندگاری و دوام این مجلس و محبوبیت سید خوشرو شده است.

حجت الاسلام خوشرو افزود: هر ساله جمعیتی بالغ بر سه تا چهار هزار نفر از محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مجلس روضه خوانی سید خوشرو حضور پیدا می کنند.

وی مدیریت مجالس عزاداری سید خوشرو را سخت اما منسجم عنوان کرد و گفت: این مراسم در سحرهای ماه محرم از ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه نیمه شب تا ۱۲ ظهر و در روزهای تاسوعا و عاشورا تا ساعت ۱۶ ادامه داشت.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: شیوه روضه خوانی در بیت سادات خوشرو امسال بر خلاف هر سال تغییر کرده و قبل از ماه مبارک رمضان با تشکیل اتاق فکر برای برگزاری این آیین تصمیم گیری شد.

حجت الاسلام خوشرو، نخستین هدف از برگزاری آیین عزاداری در بیت سادات خوشرو را تعظیم شعائر الهی عنوان و تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا نمی خواستیم شور حسینی این منزل که بیش از ۱۰۰ سال ادامه دارد خاموش شود.

وی اجرای تصمیم برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را بدون حضور جمعیت کاری خلاف میل خود و خاندان خوشرو اعلام کرد و گفت: با توجه به رایزنی با مسئولان بهداشت و علوم پزشکی تصمیم بر این شد به منظور حفظ سلامت عزادارانف مراسم را بدون حضور مردم برگزار کنیم که این مهم برای ما تصمیمی دشوار همراه با بغض و اشک بود.

تولیت بیت سادات خوشرو تاکید کرد: بیت سادات خوشرو کرمان به هیچ وجه پذیرای عزاداران در ایام محرم سال جاری نیست.

وی از مردم خواست به هیچ وجه برای حضور در منزل سادات خوشرو و شرکت در عزاداری امام حسین (ع) در این مکان حضور پیدا نکنند زیرا شرایط حفظ سلامت آنها در شرایط اپیدمی ویروس کرونا وجود ندارد.

وی از واکنش های متفاوت افراد در راستای اعلام خبر برگزار نشدن عزاداری بیت سادات خوشرو با حضور جمعیت اشاره و تصریح کرد: برخی از افراد ابراز ناراحتی کردند و به ما خرده گرفتند اما کادر درمان از این تصمیم ما استقبال کردند.

وی تاکید کرد: بیت سادات خوشرو از نبودن عزاداران در این مراسم ناراحت هستند اما این مهم که سلامت افراد با ماسک و الکل تامین شود مقدور نبود.

حجت الاسلام خوشرو به اجرای مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در بیت سید خوشرو کرمان از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این مجلس هر ساله میهمانانی از سایر شهرها و استان ها را پذیرا بود.

وی یکی از دغدغه های خود و بیت سادات خوشرو را دسترسی نداشتن قشر مسن کرمان به اینترنت و فضای مجازی عنوان و تصریح کرد: جوانان می توانند از اینترنت استفاده کنند اما نگرانی ما قشری است که دسترسی به این بستر ندارند.

وی با ابراز امیدواری به منظور همکاری صدا و سیما به منظور پخش بخشی از مراسم عزاداری بین سادات خوشرو به منظور بهره مندی تمام اقشار جامعه افزود: از طریق امواج رادیویی می توان زیارت عاشورای صبح های محرم این مراسم را به گوش عزاداران رساند.

وی گفت: مراسم عزاداری بیت سادات خوشرو در ماه محرم از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح با قرائت زیارت عاشورا آغاز و بعد از آن با سخنرانی طی مدت زمان محدود تا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: عزاداران حسینی می توانند عزاداری ماه محرم بیت سادات خوشرو را از طریق آدرس aashoora@ در اینستاگرام، واتساپ و تلگرام دنبال کنند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان هیأت عزاداری خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان هیأت عزاداری بیت سادات خوشرو مراسم عزاداری خوشرو کرمان روضه خوانی سید خوشرو امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟