Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پیگیری جدی برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام خبر داد.

دکتر علی‌اصغر مونسان 28 مردادماه در دومین روز سفر به استان سمنان در جمع مدیران ارشد این استان در شاهرود، اظهار کرد: مجموعه تاریخی بسطام، مجموعه‌ای بی‌نظیر و شامل دوره‌های مختلف تاریخی است و در تمامی بازدیدهایی که تابه‌حال انجام داده‌ام هیچ‌گاه این حجم از شکوه معماری ایرانی را ندیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود اقدامات مطلوبی در راستای رونق هر چه بیشتر مجموعه تاریخی بسطام انجام شود، ابراز امیدواری کرد: رونق بسطام با حمایت مدیران استان سمنان و نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی محقق شود.

دکتر مونسان با مناسب ارزیابی کردن ظرفیت‌های شهر نمونه گردشگری بین‌المللی بسطام تأکید کرد: حمایت از این مجموعه تا رسیدن به هدف والای ثبت جهانی ادامه خواهد داشت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: اعتبارات ویژه‌ای برای مجموعه تاریخی بسطام شامل مسجد جامع، امامزاده محمد (ع)، مقبره بایزید و سایر ابنیه تاریخی این مجموعه اختصاص خواهد یافت.

دکتر مونسان از روز گذشته سفر دو روزه خود به استان سمنان را با بازدید از پروژه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سرخه و سمنان آغاز کرد و هم اکنون در حال بازدید از جنگل ابر شاهرود است.

مجموعه تاریخی بسطام در میدان مرکزی شهر نمونه گردشگری بسطام واقع شده است. از شاخصه‌های این مجموعه وجود  17 بنا در کنار هم و با قدمت‌های متفاوت شامل قرن سوم هجری، آلبویه، سلجوقی، ایلخانی، تیموری، صفوی، قاجاری و پهلوی است. آرامگاه بایزید بسطامی نیز در این مجموعه واقع شده است.
به گزارش ایسنا وزیر میراث فرهنگی هم اکنون با حضور در جنگل و روستای ابر از این جاذبه طبیعی منحصر به فرد بازدید می کند.

جنگل ابر در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود و در مسیر شاهرود به آزادشهر در ۱۲ کیلومتری روستای ابر قرار گرفته است. این جنگل در ذیل جنگل‌های هیرکانی ایران به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی جنگل ابر بسطام سمنان شاهرود علی اصغر مونسان مجموعه تاریخی بسطام میراث فرهنگی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی