Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بانوی شهید شهمیرزادی برای پاسداری از انقلاب به کردستان رفت و در همان‌جا شربت شهادت را سر کشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید. - اخبار استانها -

عفت دیابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان،  به مناسبت فرارسیدن سالروز شهیده «صدیقه رودباری» که امسال این شهیده از استان سمنان به‌عنوان شهیده شاخص زن کشوری معرفی‌شده است، اظهار داشت: این شهیده در دوران کوتاه زندگی خود مجاهدت‌های بسیاری در دفاع از انقلاب و اسلام از خود نشان داده است و سرانجام در همین راه به دست منافقان کوردل به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهیده صدیقه رودباری متولد چهاردهم اسفندماه سال 1340 است گفت: او در خانواده‌ای مذهبی تربیت و رشد یافته است.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان عنوان می‌کند: آن‌طور که خانواده‌ این شهیده بزرگوار می‌گویند او در دوران تحصیل از دانش آموزان کوشا و موفق بوده است؛ باوجود سن و سال کم اما با آغاز انقلاب اسلامی به خیل خروشان انقلابیون می‌پیوندد و فعالیت‌های انقلابی‌خود را در دوران تحصیل در مقطع دبیرستان انجام می‌دهد و به پخش و تکثیر سخنرانی‌های امام خمینی (ره) به‌صورت نوار و اعلامیه می‌پردازد.

دیابی با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده بسیج جامعه زنان درباره سیر زندگی این شهیده می‌گوید: جمعه خونین 17 شهریورماه نقطه عطف زندگی شهیده رودباری محسوب می‌شود و این شهیده در آن زمان دوشادوش دیگر انقلابیون زن و مرد در ابتدای صف، جلوی گلوله دژخیمان ایستاد و تا شامگاه همان روز به مداوا و جمع‌آوری زخمیان این رویداد پرداخته است.

فرمانده سپاه استان کرمان: میدان بسیج کرمان به میدان جهانی شهید سلیمانی تبدیل می‌شوددیدار فرمانده سپاه کردستان با خانواده شهیده آزاده / «ناهید فاتحی کرجو»؛ بانویی که هیچ‌گاه تسلیم خواسته‌های ضدانقلاب نشد+تصاویر

او افزود: شهیده صدیقه رودباری پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به تأسیس انجمن در دبیرستان خود کرد و فعالیت‌های انقلابی‌اش با انسجام بیشتری ادامه یافت و سپس به کردستان اعزام شد و در آنجا به فعالیت‌های مختلفی از جمله تشکیل کلاس قرآن، آموزش نظامی و فعالیت در مرکز مخابرات سنندج می‌پردازد.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان با اشاره به اینکه سبک زندگی شهدا ساده زیستی بوده است و شهیده صدیقه رودباری نیز این‌گونه می‌زیسته است اضافه می‌کند: مبلغی که برای برگزاری کلاس‌های آموزشی دریافت می‌کرده است، همه را صرف مستمندان و کمک به خانواده‌های مستحق می‌کرده است و بر اساس آنچه از خاطرات شهید محمود خادمی فرمانده سپاه پاسداران بانه کردستان برجای مانده است گفته‌شده است آن‌قدر بانو رودباری فعال و پرتلاش بوده است که جای خالی‌اش را پس از شهادت حتی چندین نفر نیز نمی‌توانستند پر کنند و به خاطر همین تلاش‌های جهاد گونه‌اش از سوی مردم بانه مراسم شهادت و مجالس ختم و ترحیم این شهید باشکوه خاصی برگزار شد.

دیابی اضافه می‌کند: شهیده «صدیقه رودباری» نیز همچون دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس با آگاهی کامل قدم در راه دفاع از کیان انقلاب و نظام می‌گذارد.

او می‌گوید: شهیده «صدیقه رودباری» با وجود شرایط بسیار سخت حاکم بر کردستان در آن روزها اما دست از تلاش و مجاهدت دوشادوش پاسداران بانه برنمی‌دارد.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان با اشاره به تاریخ شهادت صدیقه رودباری در روز 28 مرداد سال 59 در سن 19 سالگی عنوان می‌کند: به اذعان خانواده‌ای شهیده بزرگوار در خرداد سال 59 از طرف جهاد سازندگی برای انجام فعالیت‌های جهادی به شهر بانه کردستان اعزام شد. در بانه هر کاری که از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد. در روستاهایی که پاک‌سازی می‌شدند، کلاس‌های عقیدتی و قرآن برگزار می‌کرد. با توجه به شرایط بسیار سخت آن روزهای کردستان، دوشادوش پاسداران بانه فعالیت می‌کرد درحالی‌که هیچ‌گاه اظهار خستگی نکرد.

او ادامه می‌دهد: شهیده رودباری در سپاه بانه مسئول آموزش اسلحه به خانم‌ها بود. علاوه بر آن مخابرات سنندج نیز محل فعالیت او به شمار می‌آمد. آن‌قدر فعال بود که یکی دو بار منافقان برایش پیغام فرستادند که اگر دستمان به تو بیفتد، پوستت را از کاه پر می‌کنیم.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان اضافه می‌کند در روزهای حضور صدیقه رودباری در سپاه بانه، فرمانده اطلاعات سپاه بانه، شهید «محمود خادمی» کم‌کم به او علاقه‌مند شد. محمود که قبل از آن در جواب به دوستانش که پرسیده بودند که «چرا ازدواج نمی‌کنی؟» گفته بود: «هنوز همسری را که می‌خواهم برای خودم انتخاب کنم پیدا نکرده‌ام. من کسی را می‌خواهم که پا به پای من در تمام فراز و نشیب‌ها، حتی در جنگ با دشمن هم‌رزم من باشد و مرا در راه خدا یاری دهد.» ولی محمود بعد از آشنایی با صدیقه رودباری تصمیم خود را گرفت و همسر آینده خود را انتخاب کرد.

دیابی اضافه می‌کند: 28 مرداد سال 59 روزی بود که صدیقه و دوستانش خسته از مداوای مجروحان و درحالی‌که پا‌به‌پای پاسداران دویده بودند، در اتاقی دور هم نشسته و استراحت می‌کردند. در همین هنگام دختری وارد جمع سه‌نفره‌شان شد. صدیقه او را می‌شناخت.گاهی او را در کتابخانه دیده بود. دخترک منافق به بهانه‌ای اسلحه صدیقه را برداشت و مستقیماً گلوله‌ای به سینه‌اش شلیک کرد. پاسداران با شنیدن صدای شلیک گلوله به‌سرعت به سمت اتاق دویدند. پیکر نیمه‌جان صدیقه را به بیمارستان رسانند. او بیشتر از سه ساعت زنده نماند و بالاخره به آرزوی خود که شهادت بود رسید. همان‌طور که در آخرین تماس تلفنی‌اش با خانواده اظهار داشت که «هیچ‌گاه به این اندازه به شهادت نزدیک نبوده است».

او می‌گوید: پس از چند ساعت که از آن اتفاق دلخراش می‌گذشت، محمود با چهره‌ای غمگین و برافروخته به جمع سپاهیان برگشت و با حالت خاصی خبر شهادت او را اعلام کرد و در آن جمع اظهار داشت: بچه‌ها من هم دیگه عمری نخواهم داشت. شاید خواست خدا بود که عقد ما در دنیای دیگری بسته شود.

دیابی بیان می‌کند: حدود 2 ماه بعد، در 14 مهر سال 59 «محمود خادمی» فرمانده اطلاعات سپاه بانه درحالی‌که داوطلب شده بود که دوست بیمارشان را به بیمارستان برساند، ماشینش از سوی گروهک‌های تروریست ضدانقلاب موردحمله قرار گرفت. او تا آخرین گلوله خود مقاومت کرد. افراد مهاجم، غافل از اینکه او راننده ماشین نیست، بلکه محمود خادمی، فرمانده اطلاعات سپاه بانه است، پس از به شهادت رساندن وی برای خاموش کردن آتش خشم و کینه خود، قسمتی از صورت او را نیز با شلیک گلوله‌های تخم‌مرغی از بین بردند و به‌این‌ترتیب بود که محمود خادمی نیز پس از دو ماه جدایی از صدیقه به او پیوست تا همان‌طور که خود گفته بود «عقدشان در دنیایی دیگر و در آسمان‌ها بسته شود».

او می‌گوید از شهیده «صدیقه رودباری» دست‌نوشته‌های زیادی بر جامانده است. دست‌نوشته‌هایی که گاه راز و نیازش با معبود بوده است.

مطلب کوتاهی از دست‌نوشته شهیده صدیقه رودباری در 12 خرداد 59 و چند ماه قبل از شهادتش.

صدای بچه‌ها از کوچه ، منو یاد بچگی و بازی‌ها و دنیای بی‌خیالی می اندازه

صدای بچه‌ها که هوار لی‌لی بازی کردنشون به آسمان رفته

احساس می‌کنم نمی‌خواهم جای اونها باشم،

چون حوصله‌ی بی‌خود فکر کردن را ندارم.

اما کمی به حال و آینده کشور و وضع ملتم که نگاه می‌کنم ،

می‌بینم روزهای سختی در پیش داریم.

روزهایی که شاید همش خون و خون و خون باشه... و همش شکست‌های آغاز پیروزی باشه

آره به خاطر این مسئله ست که نمی‌جوام جای بچه‌های توی کوچه باشم ،

چون خودم توی خاک‌وخل بزرگ شدم و معنی بیهوده بودن را می دونم.

روزهای بچگی ، چه روزهایی بود.

روزهای خواب و غفلت و در سایه‌ی شوم دیوها استراحت کردن

براستی چه روزهایی بود.

از صبح تا ظهر و از ظهر تا شب .... و تا صبح در آرزوهای خام بودن و دوباره تکرار مکررات.

آسمان رنگ خیلی آشنایی به خودش گرفته ،

رنگ غروب‌های تابستونهای  قشنگ که بوی عطر گل توی فضای خونه می‌پیچید و مادر چای دم می‌کرد....

می‌دونم می‌تونم دوباره آن روزها را داشته باشم.

اما نمی‌جوام .

من باید برم قدم توی یک دنیای تازه بزارم.

توی یک دنیایی که منو سیر کنه توی دنیای علم و جنگ

توی دنیایی که همش عشق و امید باشد

آره یک همچنین دنیایی ایده‌آل منه

نمی‌دونم بهش می‌رسم یا نه!

می‌خوام به گرد پای مطهری و امام خمینی برسم

می‌خوام صورتم از دویدن این راه سرخ و نفسهام در این راه تموم بشه

می‌خوام گرد پای امام خمینی بدنم را بپوشد و جای پای او را ببینم

می‌خوام قلم او را به‌دست بگیرم و دنباله راهش را بروم.

آره اینها آرزوهای خام نیست،

ای کسی که داری نوشته منو می‌خونی

اینها هدف و زندگی منه

و به‌ خاطر همین هدف و زندگیه که نمی‌خوام بچه باشم

نمی‌خوام گرگم به هوا بازی کنم

می‌خوام راه برم ، مطمئنم که خدا کمکم می‌کنه

چون خدای امام خمینی بزرگ و خوبه ، مهربونه و بخشنده

من می‌خوام که به دستای رهبرم بوسه بزنم

و قدرت  متجلی خدا را در او ببینم که خدا فرموده :

هرگاه می‌خواهی به من فکر کنی ، به عظمت مخلوقاتم بنگر

مصاحبه از زکیه زکی

انتهای پیام/363/ ع

R41366/P/S6,64/CT2 بیشتر بخوانید... یادی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی در پویش مطالعاتی «کتاب خوب» امام جمعه کرمان: ترویج مکتب شهید سلیمانی وظیفه همه آحاد جامعه است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... یادی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی در پویش مطالعاتی «کتاب خوب» امام جمعه کرمان: ترویج مکتب شهید سلیمانی وظیفه همه آحاد جامعه است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۲ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۳ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۴ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۵ سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ۶ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: نباید عزاداری‌های محرم تعطیل شود/ برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند ۷ گزارش|پروژ‌های آبخیزداری لنگ تامین اعتبار قطره‌‌چکانی/ شهر زنجان به وسیله سد گاوازنگ تهدید می‌شود ۸ اصفهان| سپاهان و پیکان؛ به دنبال سهمیه مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم آتش در ارتفاعات منطقه «افزر» قیروکارزین آرام گرفت /۳۰۰ نیرو برای مهار آتش‌پای کار آمدند فعالیت دوباره فرودگاه کلاله در انتظار تصمیم وزارت نفت؛ بلاتکلیفی میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری مهمترین اخبار تسنیم قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند تحولات سیاسی لبنان/ نبیه بری، سعد حریری را برای نخست‌وزیری آینده معرفی کرد گفتگوی تفصیلی تسنیم با کشتی‌آرای/ کاهش قیمت طلا به ۱۷۰۰دلار بعد کرونا/ ذخیره ۳۰۰تن طلاوسکه در خانه مردم/ ماجرای قیمت‌های تلفنی چیست؟ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس امام خمینی سپاه بانه بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر شهیدان دزفولی در اندیمشک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: حاجیه خانم روبخیر برزیده مادر شهیدان والامقام عبدالرحیم دزفولی و عبدالکریم دزفولی از شهدای دفاع مقدس، صبح امروز ۱۴ اردیبشهت و در آستانه سالگرد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام آسمانی شد.

حسن نورانی افزود: مراسم تشییع این مادر گرانقدر فردا ساعت ۱۰ صبح، مصادف با شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام با حضور قشر‌های مختلف مردم قدرشناس برگزار و در بهشت زهرای اندیمشک به خاک سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: فرزندان این مادر صبور عبدالرحیم دزفولی متولد ۱۳۴۳ که در سال ۱۳۵۹ در کوت شیخ خرمشهر و عبدالکریم دزفولی متولد ۱۳۴۵ که در سال ۱۳۶۱، در عملیات رمضان به فیض شهادت رسیدند.

 

 

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن مادر شهیدان دزفولی در اندیمشک
  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود
  • شهادت یک مرزبان در بانه 
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی