Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@16:04:05 GMT

راه اندازی قطار مسافری و گردشگری پنج ستاره فدک

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۵۵۲۹

راه اندازی قطار مسافری و گردشگری پنج ستاره فدک

حسینی از راه اندازی قطار مسافری و گردشگری پنج ستاره فدک در استان مرکزی خبر داد.

سید «حسن حسینی» با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در توصعه اقتصادی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از پایه های اساسی اقتصاد در تمامی کشورها است و این مهم می تواند کمک شایانی به حوزه های مختلف اشتغال و ارز آوری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: صنعت گردشگری می تواند یک محرک برای رشد و توسعه جامعه باشد و ما باید از این مهم به نحو احسن استفاده کنیم.

 

وی  با اشاره به راه اندازی قطار مسافری پنج ستاره فدک درمسیراراک_مشهد افزود: قطار گردشگری فدک یک قطار پنج ستاره لوکس است که تاکنون در برخی از مسیرهای ریلی راه آهن ایران مورد استفاده گردشگران و مسافران قرارگرفته است.

 

حسینی با اشاره به اینکه این قطار به همت مدیرکل راه آهن اراک و گروه مسافری راه آهن اراک و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی راه اندازی شده است، ادامه داد: هدف از این کار ایجاد رفاه مسافران، گردشگران، همشهریان و هم استانیها برای سفر آرام و آسوده با امکانات مناسب است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: این قطار با تعداد ۱۰ سالن ۴ تخته در ایام هفته دولت از مبدا ایستگاه راه آهن اراک به صورت روزانه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، از مهمترین مزیت های این قطار را ارایه خدمات در راستای رفاه، امنیت، آسایش و سلامت مسافران با وجود مهمانداران مجرب و کارآزموده دانست و بیان کرد: در این قطار غذاهای ایرانی و بین المللی طبخ و در اختیار مسافران قرار می گیرد.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع بیماری کرونا و شرایط این روزهای کشور اشاره کرد و گفت: در این ایام تمهیداتی برای آرامش خاطر مسافران و گردشگران اندیشیده شده است و تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

 

وی فاصله گذاری اجتماعی، به حداقل رساندن زمان سوارشدن مسافران، سلامت سنجی مسافران و مهمانداران، ضدعفونی سالنها، کوپه ها و سرویس های بهداشتی، مراجعه حداقلی مهمانداران و سوارنمودن حداکثر ۲ نفر در کوپه مستقل را از جمله تمهیدات اندیشیده شده در ایام کرونا دانست و بیان کرد: با این شرایط مسافران می توانند با خیالی آسوده سفرکنند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: تا ریشه کن شدن ویروس کرونا این قطار با 50 درصد ظرفیت خود تردد می کند.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اراک راه اندازی پنج ستاره راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن جعفری اظهار کرد: پرواز مشهد به تهران به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تأخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسؤولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

وی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

کد خبر 6089581

دیگر خبرها

  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید