Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@19:38:52 GMT

نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا کودتای 28 مرداد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۵۶۴۶

نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا کودتای 28 مرداد شد

محمدحسن قدیری‌ابیانه گفت: کودتای 28 مرداد سال 32 که نتیجه خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود، تجربه‌ای است که پیش روی ملت ایران قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدحسن قدیری‌ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا به اشاره به سالروز کوتادی 28 مرداد گفت: مصدق به آمریکا امید و اعتماد داشت و این اعتماد که نشانه نشناختن دشمنی دشمنان بود هزینه‌های هنگفتی را بر ملت ایران وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکایی‌ها خودشان به نقش‌آفرینی در کودتای 28 مرداد اذعان دارند و امروز نیز آمریکا همان آمریکا است و در ماهیت آن تغییری ایجاد نشده است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: تفاوتی نمی‌کند چه کسی در آمریکا رئیس‌جمهور باشد، چرا که جریان‌های سیاسی و روئسای جمهور مختلف آمریکا در خصومت نسبت به ملت ایران با هم هم‌نظر هستند و اگر هم تفاوتی داشته باشند در نحوه این دشمنی است.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به شدت مخالف ایران مستقل و پیشرفته هستند و کوتاه آمدن در برابر آن‌ها هم موجب نمی‌شود که از این موضع‌شان عدول کنند بلکه برعکس آن‌ها را گستاخ‌تر نیز خواهد کرد.

وی تأکید کرد: کودتای 28 مرداد سال 32 که نتیجه خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود، تجربه‌ای است که پیش روی ملت ایران قرار دارد و به ما نشان داد که خیال خام نسبت به دشمن چگونه 25 سال یک ملت را عقب نگه داشت و تحت سلطه دیکتاتوری قرار داد.

تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: مصدق تصور می‌کرد بدون اتکای به اسلام و روحانیت باز هم ملت طرفدار او خواهند بود به همین جهت غفلت کرده و راهش را از روحانیت و اسلام و از آیت‌الله کاشانی جدا کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مصدق به آمریکا کودتای 28 مرداد ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد

شاگردان مریم جهان‌نجاتی در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران به مقام قهرمانی تورنمنت کافا رسیدند.

طرفداری | تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران که طی ۳ دیدار اخیر خود در تورنمنت کافا موفق به کسب پیروزی شده بود، از ساعت ۱۳:۳۰ امروز در آخرین دیدار خود به مصاف قرقیزستان رفت و این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

ترکیب اولیه تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان، به شرح زیر بود:

آتنا توفیق، فاطمه محسنی، ستایش فیض‌اللهی، مینا بابویه، عسل قاجاریان، مهرناز عزت‌آبادی (کاپیتان)، مائده بی‌رنگ، تانیا جهانشاهی، سمیه اسماعیلی، مریم دینی و پرنیا رحمانی.

زننده تک گل تیم دختران ایران مقابل قرقیزستان، پرنیا رحمانی در دقیقه ۶۶ بود.

تیم ملی دختران کشورمان پیش از این تاجیکستان را با نتیجه ۵-۰، ترکمنستان را با نتیجه ۷-۰ و ازبکستان را با نتیجه ۴-۲ شکست داده بود.

گفتنی است نظارت داوری دیدار دختران ایران و قرقیزستان، برعهده معصومه شکوری بود.

رقابت‌های فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا با شرکت تیم‌های ایران، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان برگزاری شد و علاوه بر تیم زیر ۱۸ سال دختران ایران، تیم داوری کشورمان نیز متشکل از مهناز ذکایی و آتنا لشنی در این رقابت‌ها حضور داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • پرسپولیس بعد از 9 سال 4 تایی شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت